آشپزی

کوله پشتی سفـر گروهی!

همواره ماه شهریور، بوی سفر می دهد و من هم وقتی بوی سفر به مشامم می رسد، دلم قنج می رود؛ هزار راه نرفته و هزار تجربه نکرده، جلوی رویم رژه می روند و مرا شگفت زده می نمایند. جاده، کوه و بیابان ، درخت، مقصد، تاریخ، هنر و مهم تر از همه، تماشا روی ماه هم وطنانم...

28 شهریور 1402

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی به سبک رستورانی با سوسیس و کالباس

سمبوسه از آن دسته غذاهایی است که پیر و جوان و کودک نمی شناسد و حتی شنیدن نامش هم کافی است تا یاد نان تُرد و محتویات خوش طعمش بیفتیم و آب از دهانمان سرازیر شود! این غذای خیابانی محبوب، در جاهای مختلفی، از جنوب کشورمان گرفته تا در هند و پاکستان، با دستورالعمل...

27 خرداد 1402

بهترین و محبوب ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

نظرسنجی نو استاتیستا (Statista) محبوب ترین سرگرمی های بازنشستگان در ایالات متحده و بریتانیا را نشان می دهد که آشپزی و شیرینی پزی در ایالات متحده در صدر بود.

17 فروردین 1402

طرز تهیه رشته خوشکار

رشته خوشکار یکی از شیرینی های خوش عطر و مزه و البته مقوی گیلانی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. شاید تنها عامل نگران کننده در پخت آن، سرخ کردن شیرینی در روغن باشد. بنابراین به خاطر اطمینان از سلامت، بهتر است رشته خوشکار در منزل تهیه شود.

17 شهریور 1401

طرز تهیه برنج آبکش مجلسی همراه با عکس هر مرحله

طرز تهیه برنج آبکش مجلسی با دانه های قد کشیده اصلا کار راحتی نیست. درست است که برنج های مادربزرگ و مادرها همواره ظاهری زیبا دارند اما در واقع، پختن برنجی که له نشده باشد، خمیر نشود، دانه هایش سالم باشد و در نهایت طعم خوبی بدهد، کار راحتی نیست.

15 شهریور 1401

نوشابه گازدار انار

این نوشیدنی برای پاییز بسیار مناسب است، زیرا انار در این فصل زیاد است.

18 مرداد 1401

سوغات لیون؛ شهر شازده کوچولو

لیون، یکی از شهرهای توریستی محبوب در فرانسه، سوغاتی های متنوعی دارد؛ از کیسه های خوش عطر لاوندر گرفته تا شیرینی های سنتی لیون.

20 اردیبهشت 1401

برترین رستوران های میشلن هتل ها را بشناسید

یکی از ویژگی های مهم هتل های معروف دنیا نظیر گراند هتل استکهلم، پلازا آتنی پاریس، کوپرنیکاس کراکوف، هتل و اسپای پولی شانگهای و غیره، رستوران های میشلن آن ها است.

4 اردیبهشت 1401

طرز تهیه یتیمچه و انواع آن در شهرهای ایران

یتیمچه، یکی از غذاهای محلی خوشمزه ایرانی است که در هر گوشه ای از کشورمان، با روش های مختلفی طبخ و خورده می گردد.

19 فروردین 1401

طرز تهیه سالاد نخود با سس مخصوص

دنیای سالادها انقدر متنوع و هیجان انگیزاست که با ترکیب دو یا چند نوع سبزیجات، میتوان به راحتی خوشمزه ترین سالادها رو درست کرد، رنگ و زیبایی به سالاد داد و حتی یک وعده غذای خوشمزه آماده کرد. برخی سالادها مثل سالاد مرغ و قارچ رو میتوان به عنوان پیش غذا قبل...

21 دی 1400

طبع توت سفید چیست؟

توت سفید از گیاهان دارویی محسوب می شود و ارزش غذایی بالایی دارد. طبع توت سفید گرم و تر است. افراد دارای طبع گرم و تر می توانند از سکنجبین ترش به عنوان مصلح آن استفاده کنند.

20 تیر 1400

طرز تهیه نان سیر ساده و همراه با گشنیز

نان سیر طرفداران بسیار زیادی دارد، اما جالب است بدانید این نان شباهت بسیاری با تافتون دارد. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه دو نوع ساده و همراه با گشنیز این نان را معرفی کنیم.

10 اسفند 1399

ساخت صابون با رایحه بادام و لیمو

وقتی بعد از تهیه یک شام خوشمزه دست تان بوی تند سیر و پیاز بدهد، دیگر اشتهایی برای خوردن غذا باقی نمی ماند. با درست کردن این صابون خانگی و استفاده از آنها در آشپزخانه، دیگر بوی مواد غذایی روی دست تان باقی نمی ماند. مهمترین مزیت این صابون ها این است که می...

30 آذر 1399

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی و برنج

سوپ گوجه فرنگی یکی از محبوب ترین انواع سوپ است که می توان آن را با برنج، خامه و ... تهیه کرد. با طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی با برنج آشنا شوید.

2 آذر 1399