برترین رستوران های میشلن هتل ها را بشناسید

به گزارش وبلاگ سارا، یکی از ویژگی های مهم هتل های معروف دنیا نظیر گراند هتل استکهلم، پلازا آتنی پاریس، کوپرنیکاس کراکوف، هتل و اسپای پولی شانگهای و غیره، رستوران های میشلن آن ها است.

برترین رستوران های میشلن هتل ها را بشناسید

گاهی اوقات چشیدن بعضی غذاها ارزش سفر را دارد، چرا که یک رستوران ستاره دار میشلن می تواند تجربه یک شام دلپذیر و فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند. در واقع بر اساس نظر منتقدان حرفه ای که به سراسر جهان سفر می نمایند و برترین وعده های غذایی را می چشند، این جایزه اهدا می گردد. مطمئنا وقتی غذایی را میل کنید که از با کیفیت ترین مواد اولیه تهیه شده، لذت اقامت تان در یک هتل معرکه دو چندان خواهد شد. به هر حال اگر قصد اقامت در این هتل ها را دارید، به هیچ وجه غذای درجه یک رستوران های آن را از دست ندهید. در ادامه تعدادی از رستوران های میشلن را به شما معرفی می کنیم.

1. هتل پلازا آتنی پاریس، فرانسه

هتل باشکوه پلازا آتنی (Hôtel Plaza Athénée) را به عنوان یکی از برترین هتل های پاریس می شناسند، هر چند رستوران آن نیز به همین مقدار معروف است. در فهرست 50 رستوران برتر جهان، این رستوران جایگاه سیزدهم را به خود اختصاص داده است. این رستوران پاریسی در سال 2014 به طور کامل بازسازی شد. در فضای داخلی شیک و لوکس غذاخوری شاهد غرفه های استیلی منحنی و لوستری با کریستال های سواروسکی خواهید بود.

منوی تازه به طور انحصاری بر روی مواد سالم، آلی و سازگار با طبیعت مانند ماهی، سبزیجات و غلات تمرکز دارد. لذت غذا خوردن در این رستوران قطعا تجربه ای است که فقط یک بار در طول عمر برایتان اتفاق می افتد. وعده ناهار از 800 هزار تومان آغاز می گردد و یک شام دو نفره بیشتر از 4 میلیون تومان خواهد شد.

2. هتل کوپرنیکاس کراکوف، لهستان

هتل کوپرنیکاس (Copernicus) کراکوف یک اقامتگاه لوکس، مدرن و شیک با حس و حال قدیمی است. به محض این که وارد این هتل شوید، با سقف های چوبی قرون وسطایی و نماهایی از سنگ مرمر روبرو می شوید، ضمناً می توانید چشم اندازی وسیع نسبت به خیابان کانونیکسا (Kanonicza) داشته باشید که خیابان اصلی در منطقه قدیمی کراکوف محسوب می گردد.

رستوران این هتل با سبک رنسانسی خود بر روی غذاهای سلطنتی لهستان تمرکز دارد و پیروز به کسب جایزه میشلن شده است. منوی غذاها در واقع غذاهای کلاسیک سنتی همراه با خلاقیت و نوآوری است، نظیر کوفته با مارمالاد سیب، سوپ خامه با خاویار و دسرهای خلاقانه ای مانند بستنی ریحان با توت فرنگی که اشتهای هر گردشگری را تحریک می نماید. در طول ماه های گرم تابستان، مهمانان می توانند در تراس این مکان عالی به دیدنی منظره ها قصر Wawel بنشینند و یک نوشیدنی خوشمزه میل نمایند.

3. پارک حیات، واشنگتن دی سی

اگر در پی اقامتگاهی لاکچری هستید، پارک حیات واشنگتن دی سی (Park Hyatt Washington D.C) انتخاب معرکه ای خواهد بود. این هتل در نزدیکی کاخ سفید و چند ساختمان مهم واقع شده است و دکوراسیون آن نشان دهنده تاریخ و فرهنگ آمریکا است. هر چند نباید رستوران میشلن بلو داک تاورن (Blue Duck Tavern) را فراموش کنیم.

این رستوران شیک روی غذاهای مدرن و ساده آمریکایی تمرکز دارد. پیشنهاد می کنیم حتما از استیک سرخ شده اردک میل کنید و یک اسلایس از پای سیب را از دست ندهید که معروفیت زیادی دارد، حتی باراک اوباما چندین بار فقط به خاطر این پای به این رستوران سر زده است. این رستوران برخلاف سایر رستوران های میشلن برای صبحانه و میان وعده صبح نیز باز است.

4. هتل و اسپای پولی شانگهای، چین

در میان هیاهو و جنب و جوش مرکز شانگهای، هتل و اسپای پولی (PuLi)، مامنی آرامش بخش و اولین استراحتگاه شهری شانگهای به شمار می رود. رستوران یک ستاره میشلن فنیکس (PHÉNIX) وزنه ای ارزشمند برای این هتل بزرگ است. سرآشپز مایکل ویلسون، استاد متخصصی است که توانسته طعم و حسی تازه به غذاهای مدرن فرانسوی بدهد.

چیدمان غذاهای این سرآشپز نظیر ترکیب گوشت سرد گوساله، سوسیس اسپانیایی، سوسیس فرانسوی و اردک کلاسیک پخته شده همگی زیبا و چشم نواز هستند. در این محل آرام و راحت می توانید فقط به جایگاه خود تکیه داده و با یک لیوان نوشیدنی، حس و حال خوبی پیدا کنید.

5. هتل و رستوران ABaC بارسلونا، اسپانیا

هتل و رستوران ABaC بارسلونا، محل کنسولگری سابق ایالات متحده و بنای معماری حافظت شده است که بر فراز تپه های تیبیدابو (Tibidabo) واقع شده است. این رستوران در محلی آرام و به دور از منطقه ها توریستی شلوغ شهر واقع شده که آن را به محلی آرامش بخش در مرکز شهر تبدیل نموده است. سرآشپز جوان و برنده جایزه میشلن این رستوران، اولین ستاره خود را وقتی فقط 24 سال داشت، دریافت کرد. آشپزی او متشکل از غذاهای الهام گرفته از کاتالان با چاشنی مدرنیته است.

از پیش غذاهای لذیذ گرفته تا مارماهی کبابی روی نان چینی و سالمون و تخم قزل آلا همگی از تزیینات معرکه ای برخوردار هستند. البته باید بدانید که غذا خوردن در این رستوران یک فرایند زمانبر است که شاید تا 3 ساعت هم طول بکشد.

6. هتل کومو هالکین لندن، انگلستان

هتل لاکچری کومو هالکین (COMO The Halkin) لندن در مرکز منطقه اعیان نشین بلگراویا واقع شده و فاصله چندانی با کاخ باکینگهام و هاید پارک ندارد. هر یک 5 طبقه این هتل لاکچری با تم های مختلف تزیین شده و دکوراسیون ها و رنگ ها نشان دهنده آب، هوا، آسمان، خاک و آتش هستند.

رستوران یک ستاره میشلن Arzak Instruction این هتل از رستوران 3 ستاره آزارک در سن سباستین اسپانیا الهام گرفته است. منوی این رستوران با غذاهای باسک دائما در حال تغییر است و مواد اولیه آن به صورت محلی و تازه هستند. سرآشپز اینجا به آشپزی مولکولی علاقه دارد و غذاهای ساده را به غذاهای خلاقانه تبدیل می نماید. ضمناً می توانید یک بعد از ظهر اسپانیایی را با چای و ژامبون ایبریکو، اسنک شیرین و نوشیدنی بگذرانید.

7. هتل ییتمن پورتو، پرتغال

ییتمن (Yeatman) تنها هتل پنج ستاره پورتو است که در بالای تپه ای قرار گرفته و به رودخانه دورو (Douro) مشرف است. این هتل از یک اسپای لوکس و سونا، استخر سر پوشیده معرکه و رستوران میشلن تشکیل شده است و هر یک از اتاق های آن تم دارند. رستوران ییتمن تنها رستوران میشلن شهر است که ارتباط عمیقی با میراث غذایی کشور پرتغال دارد.

از آنجا که این رستوران به غذاهای دریایی تازه اهمیت زیادی می دهد، مهمانان می توانند با دست باز از انواع ماهی ها نظیر خرچنگ و ماهی خال خالی و ... انتخاب نمایند که با یک نوشیدنی عالی واقعا دلچسب خواهد بود.

8. بلموند هتل چیپریانی ونیز، ایتالیا

افراد سرشناس و بازیگران معروف از هواداران بلموند هتل چیپریانی (Belmond Hotel Cipriani) هستند. برای رسیدن به این هتل باید با تاکسی آبی مخصوص هتل از کانال ونیز عبور نموده و به این اقامتگاه لاکچری برسید.

رستوران میشلن این هتل به واقع با ثروت و معروفیت مهمانانش همخوانی دارد. سقف گنبدی طلایی رنگ با یک لوستر باشکوه تزیین شده است. تمامی غذاها از برترین مواد اولیه باکیفیت تهیه می شوند. منوی غذا شامل غذاهای معروف و کلاسیک ایتالیایی است، نظیر پاستا، گوشت، غذاهای دریایی ونیزی و حلزون که واقعا نباید از دست بدهید.

9. هتل مایکل سنگاپور

هتل مایکل (Michael) در میان اقامتگاه های ورلد سنتوزا (World سنتوزا) سنگاپور قرار گرفته که اثر یکی از بزرگ ترین معماران معاصر آمریکایی، مایکل گریوز (Michael Graves) است. رستوران میشلن LAtelier de Joël Robuchon غذاهای کلاسیک فرانسوی را سرو می نماید. این رستوران با الهام از رستوران های سوشی ژاپنی دارای دکوراسیونی با رنگ قرمز روشن است و فضای پرجنب و جوش کافه های اسپانیا را زنده می نماید. علاوه بر آشپزخانه باز و گریل تپانیاکی، 32 جایگاه دارد که تجربه ای منحصربه فرد را به شما هدیه می دهد. مشتریان واقعا شیفته غذاها شده و دوست دارند در طول غذا خوردن با سرآشپز نیز صحبت نمایند.

10. گراند هتل استکهلم، سوئد

در نگاه اول شاید فکر کنید که وجود یک رستوران غیررسمی میشلن در گراند هتل پنج ستاره استکهلم بعید باشد، اما این عین واقعیت است. در این رستوران مدرن و راحت می توانید شاهکار آشپزی کسی را میل کنید که 4 بار برنده جایزه سرآشپز سوئدی شده و یکی از معروف ترین سرآشپزهای اروپا به شمار میرود. برای داشتن یک سبک اسکاندیناوی ساده، منوهایی به رنگ قهوه ای روی میزها قرار گرفته و غذاها در ظروفی با سایز میانه سرو می گردد.

منوی غذا بر اساس مواد اولیه محلی و فصلی دائما در حال تغییر است. اما رول های خمیری بخارپز در همه فصول یافت می گردد که واقعا باید امتحان کنید. بهتر است به صورت اینترنتی جا رزرو کنید، هر چند اگر شانس با شما یار باشد، می توانید یک جای خالی پیدا کنید و از یک وعده غذای لذیذ و گران لذت ببرید و در عین حال فعالیت های آشپزخانه را نیز دیدن کنید.

11. هتل فاسانو سائو پائولو، برزیل

از زمانی که ویتوریو فاسانو (Vittorio Fasano) در سال 1902 به مرکز سائو پائولو مهاجرت کرد، نام فاسانو با لاکچری همراه بوده است. بخشی از امپراطوری این خاندان به حوزه هتل و رستوران اختصاص دارد. هتل لوکس و مجلل فاسانو سائو پائولو نیز یکی از آن ها است.

رستوران این هتل یکی از برترین رستوران های ایتالیایی در برزیل و یکی از رستوران های ایتالیایی در آمریکای جنوبی به شمار می رود. مهارت غذاهای ایتالیایی این محل را می توان از روی منوی بلند والای آن دید که غذاهای اصیل میلان، اومبریا، کاپری و غذاهای دریایی را پوشش می دهد. نوشیدنی های فوق العاده این رستوران را نیز از یاد نبرید.

منبع: کجارو / momondo.com

به "برترین رستوران های میشلن هتل ها را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین رستوران های میشلن هتل ها را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید