ساخت صابون با رایحه بادام و لیمو

به گزارش وبلاگ سارا، وقتی بعد از تهیه یک شام خوشمزه دست تان بوی تند سیر و پیاز بدهد، دیگر اشتهایی برای خوردن غذا باقی نمی ماند. با درست کردن این صابون خانگی و استفاده از آنها در آشپزخانه، دیگر بوی مواد غذایی روی دست تان باقی نمی ماند. مهمترین مزیت این صابون ها این است که می توانید آنها را با رایحه مورد علاقه خودتان درست کنید.

ساخت صابون با رایحه بادام و لیمو

به گزارش وبلاگ سارا به نقل از زن امروزی ، تهیه صابون خانگی با این روش بسیار ساده است ؛ با ترکیب رنگ ها و رایحه های مختلف می توانید به سادگی صابون خانگی مخصوص خودتان را بسازید. برای ساخت این صابون ها می توانید از پودر صابون یا صابون آب شده استفاده کنید و با افزودن کمی دانه خشخاش جلوه زیباتری به صابون ها بدهید.

رایحه لیمو برای استفاده در آشپزخانه مناسب است و رایحه بادام هم برای پوست های خشک مناسب است. این صابون های خانگی بخار ترکیب شان درست مثل یک لوسیون عمل می کنند و دقیقاً همان حس پاکیزگی و طراوت را در دست های شما ایجاد می کند. در ادامه این پست طرز تهیه صابون خانگی را در عرض 30 دقیقه می آموزید.

مواد لازم برای ساخت صابون خانگی

پایه صابون - برای پایه صابون می توانید از پودر صابون یا صابون ذوب شده استفاده کنید. برای تهیه پودر یا صابون ذوب شده باید یک پایه صابون - که در داروخانه ها فروخته می شود - استفاده کنید. در دسترس ترین پایه صابون، صابون گلیسیرینی است اما ما از پایه صابون کره درخت روغن قلم استفاده کرده ایم.

رایحه - رسانس لیمو و بادام .

رنگ - افزودن رنگ به صابون ها اختیاری است. اما با افزودن چند قطره رنگ زرد به صابون خانگی لیمو براحتی آن را از صابون بادام تشخیص دهید.

دانه خشخاش و پوست رنده شده لیمو

قالب صابون - می توانید از هر نوع قالب ژله ای دیگری هم استفاده کنید. میتوانید از هر نوع قالب دیگری هم استفاده کنید و اگر قالب ندارید از ظرف های معمولی استفاده کنید .

فنجان اندازه گیری شیشه ای

قاشق اندازه گیری

کاردک

کاغذ شیرینی پزی

برای ساخت چهار صابون با اندازه ای که در تصویر می بینید به 300 میلیمتر پایه صابون، 8-12 قطره اسانس، 4 قطره رنگ، پوست رنده شده یک لیمو و یک قاشق دانه خشخاش نیاز دارید.

مراحل ساخت صابون خانگی

گام اول : پایه صابون را آماده کنید

پایه صابون را به مکعب های کوچک تقسیم کنید و داخل فنجان اندازه گیری بریزید. فنجان را به مدت 30 ثانیه در مایکرویو بگذارید و سپس محتویات آن را خوب هم بزنید. اینکار را دو بار دیگر تکرار کنید تا پایه صابون کاملآً ذوب شود. در مجموع باید صابون ها را به مدت 90 ثانیه در مایکرویو قرار دهید.

گام دوم : افزودنی ها را اضافه کنید

رایحه مورد نظرتان را به مایع صابون اضافه کنید. رایحه را تدریجی اضافه کنید تا بوی صابون درست مطابق میل تان شود. رنگ و دانه خشخاش یا پوست رنده شده لیمو را اضافه کنید.

گام سوم : صابون را در قالب بریزید

قالب را روی یک کاغذ شیرینی پزی بگذارید تا بیرون آوردن آن از یخچال آسانتر شود. صابون را داخل قالب ها بریزید. می توانید قبل از ریختن صابون، داخل قالب ها را با اسپری آشپزی بپوشایند تا صابون ها بعد از سفت شدن راحت تر جدا شوند. بعد از ریختن مایع داخل قالب ها حباب هایی ایجاد می شوند که می توانید با خلال دندان آنها را بترکانید.

صابون های خانگی را یه مدت 15 دقیقه داخل یخچال بگذارید. این 15 دقیقه بستگی به نوع موادتان دارد؛ بنابراین باید ببینید صابون تان کی کاملاً سفت شده است.

بعد از سفت شدن صابون ها به آرامی آنها را از قالب جدا کنید.

صابون خانگی آماده است.

روی صابون ها را با یک سنباده یا اسکاچ نرم صاف کنید و از رایحه و ترکیب نرم کننده آنها لذت ببرید.

با استفاده از همین روش و فقط با تغییر قالب ها می توانید صابون های خانگی در طرح های مختلف بسازید.

منبع: جام جم آنلاین

به "ساخت صابون با رایحه بادام و لیمو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت صابون با رایحه بادام و لیمو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید