اخبار صنعت

مقبرهٔ باباقاسم اصفهانی با معماری ایلخانی

مقبره باباقاسم اصفهانی که در محله سبزه میدان و در جوار میدان عتیق قرار گرفته است با معماری ایلخانی و کاشی های معرقش، یکی از زیباترین آرامگاه هاست.

19 فروردین 1403

ناسا یک صلیب را در فضا دید!، عکس

در یک کشف خیره کننده، اخترشناسان ناسا اخیراً ساختار عجیبی را که در قلب یک کهکشان واقع شده است، کشف نموده اند. این یافته قابل توجه تخیل دانشمندان و عموم مردم را به خود جلب نموده است و سوالاتی را در خصوص منشاء، اهمیت و پیامدهای بالقوه آن برانگیخته است.

11 مرداد 1402

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی به سبک رستورانی با سوسیس و کالباس

سمبوسه از آن دسته غذاهایی است که پیر و جوان و کودک نمی شناسد و حتی شنیدن نامش هم کافی است تا یاد نان تُرد و محتویات خوش طعمش بیفتیم و آب از دهانمان سرازیر شود! این غذای خیابانی محبوب، در جاهای مختلفی، از جنوب کشورمان گرفته تا در هند و پاکستان، با دستورالعمل...

27 خرداد 1402

حذف سواره از عرصه هگمتانه عملی می گردد؟

فرماندار همدان گفت: در راستای حذف سواره از عرصه هگمتانه ون ها از خیابان اکباتان حذف شده و تا چند روز آینده سواره از محوطه هگمتانه حذف می گردد.

10 خرداد 1402

استرالیا قوانین امنیت سایبری را بازنگری می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این اقدام در حالی انجام می گردد که از سال گذشته میلادی حملات سایبری افزایش یافتند و حداقل 8 شرکت از جمله مدیا بانک پرایوت(بیمه گر درمانی) و اپتوس(متعلق به سنگاپور تله کامونیکیشنز) با چنین چالشی روبرو شدند.

8 اسفند 1401

ایران یازدهمین فراوریکننده بزرگ خودرو در جهان شد ، ایران در 2022 از این کشورهای صنعتی بیشتر خودرو فراوری نموده است

انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا از صعود ایران به جایگاه یازدهمین تولیدکننده بزرگ خودروهای سواری دنیا در سال 2022 و ورود دوباره ایران به باشگاه تولیدکنندگان میلیونی خودرو اطلاع داد.

23 بهمن 1401

ترکیب احتمالی استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان ، کاپیتان آبی ها بازمی شود؟

تیم استقلال امروز در چارچوب رقابت های لیگ برتر از تیم نفت مسجد سلیمان میزبانی می نماید.

19 بهمن 1401

معروف ترین ماشین فیات که شاید به ایران هم برسد ، عکس

گجت نیوز نوشت: فیات 500 خودرویی نمادین از این برند ایتالیایی است که تولید اولین نسخه های آن به دهه 50 میلادی بر می گردد.

24 دی 1401

ساخت نخستین شهر زیرزمینی نو خاورمیانه

در شرایطی که این روزها ایجاد مرکز اقامتی میلیاردها تومان هزینه دارد؛ یک مرتع دار برای اولین بار در خاورمیانه اقدام به ساخت نخستین شهر زیرزمینی نو در سمنان نموده که کاربری اقامتی و گردشگری دارد.

18 دی 1401

انتقاد از تعلل اداره صمت در ایجاد خانه صنعت و معدن اهر

فرماندار اهر از تعلل اداره صنعت، معدن و تجارت در تشکیل خانه صنعت و معدن این شهرستان انتقاد کرد.

6 آذر 1401

ضریب نفوذ گازرسانی در منطقه ها شهری 99.6 درصد است

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه ضریب نفوذ گازرسانی در منطقه ها شهری را 99.6 درصد و در منطقه ها روستایی 86.1 درصد بیان کرد و گفت : هم اکنون 30 شهر و یک هزار و 875 روستا یعنی در مجموع 660 هزار و 300 نفر در استان کرمانشاه از نعمت گاز بهره مند هستند.

20 آبان 1401

5 میلیون و 800 هزار بخاری باید تعویض گردد

فلاحتیان گفت: به ازای فراوری هر بخاری هرمتیک 280 دلار بلاعوض به سازندگان پرداخت می گردد.

27 مهر 1401

صید سالانه 140 هزار تن ماهی از آب های ساحلی کنارک

معاون اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: کنارک با داشتن ظرفیت های شیلاتی جایگاه ویژه در فراوری و صادرات آبزیان دارد و سالانه از مجموع 230 هزار تن صید آب های ساحلی استان بیش از 140 هزار تن به وسیله صیادان کنارک انجام می گردد.

24 مهر 1401

صعود تیم والیبال نشسته نفت و گاز گچساران به مرحله بعد

تیم والیبال نشسته نفت وگاز گچساران به مرحله بعد گروه ششم رقابت های والیبال نشسته دسته یک کشور صعود کرد.

17 مهر 1401

سایه ساختمانی بزرگ بر سر قلعه ای تاریخی ، آیا شهرداری نهبندان منتقل می گردد؟

ساختمان شهرداری نهبندان که در حریم قلعه نهبندان واقع شده قرار است تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان شده و باید ساختمان به جای دیگری منتقل گردد.

17 مهر 1401

برداشت سومین محصول زراعی دنیا در نهبندان شروع شد

ذرت علوفه ای سومین محصول زراعی دنیا از لحاظ سطح زیرکشت است که برداشت آن از 75 هکتار از مزارع شهرستان نهبندان شروع شده است.

5 مهر 1401

کی روش آبرومندانه شکست می خورد، لیگ سینوسی با تیم های بی ثبات

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است صعود به جام جهانی هنر ملی پوشان بوده و کی روش می تواند تیم را به باخت آبرومندانه برساند.

27 شهریور 1401

گوجه فرنگی بنفش با 10 برابر آنتی اکسیدان بیشتر به بازار می رسد

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، گوجه فرنگی بنفشی که خواص مغذی آن افزایش یافته بالاخره یک دهه پس از توسعه از سوی وزارت کشاورزی آمریکا تایید شد. گوجه فرنگی مذکور از لحاظ ژنتیکی مهندسی شده تا 10 بار بیشتر از نمونه های عادی آنتی اکسیدان تولید کند.

24 شهریور 1401

یک خبرنگارانیی برنده مسابقه سفرنامه نویسی شد!

جشنواره ملی گردشگری حلال، سومین دوره خود را پشت سر گذاشته؛ بسیار راضی کننده است وقتی نفر اول سفرنامه نویسی، یکی از اعضای خبرنگاران باشد: خانم نیوشا امینیان.

21 شهریور 1401

طرز تهیه برنج آبکش مجلسی همراه با عکس هر مرحله

طرز تهیه برنج آبکش مجلسی با دانه های قد کشیده اصلا کار راحتی نیست. درست است که برنج های مادربزرگ و مادرها همواره ظاهری زیبا دارند اما در واقع، پختن برنجی که له نشده باشد، خمیر نشود، دانه هایش سالم باشد و در نهایت طعم خوبی بدهد، کار راحتی نیست.

15 شهریور 1401
تعداد: (175)