صید سالانه 140 هزار تن ماهی از آب های ساحلی کنارک

به گزارش وبلاگ سارا، معاون اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: کنارک با داشتن ظرفیت های شیلاتی جایگاه ویژه در فراوری و صادرات آبزیان دارد و سالانه از مجموع 230 هزار تن صید آب های ساحلی استان بیش از 140 هزار تن به وسیله صیادان کنارک انجام می گردد.

صید سالانه 140 هزار تن ماهی از آب های ساحلی کنارک

به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان، عطالله رئیسی گفت: کنارک با داشتن ظرفیت های شیلاتی جایگاه ویژه در فراوری و صادرات آبزیان دارد و سالانه از مجموع 230 هزار تن صید آب های ساحلی استان بیش از 140 هزار تن به وسیله صیادان کنارک انجام می گردد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: بندر صیادی کنارک با داشتن 900 شناور صیادی اعم از لنچ و قایق یکی از بزرگترین بنادر صیادی کشور بوده و جزء 50 بندر کد دار صید تن ماهیان دنیا محسوب می گردد. شهرستان کنارک یک بندر مهم شیلاتی در کشور محسوب می گردد و علاوه بر صیادی، بندری زیبا و توریستی با دسترسی به آب های اقیانوس و داشتن سواحل منحصر به فرد است.

وی اعلام کرد: افزایش ظرفیت توسعه صیادی و صید در راستای توسعه آن با توجه به پتانسیل منحصر به فرد اسکله کنارک در جنوب استان بعد از چابهار آن هم تا سه برابر ظرفیت، علاوه بر تحول در صنعت شیلات باعث ثمره بخشی قابل توجهی در توسعه سواحل مکران می گردد.

رئیسی با اشاره به اینکه در سفر سال گذشته رییس جمهور مصوبات خوبی برای بندر کنارک داشتیم اضافه کرد: پیش بینی می گردد با برنامه تحولی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران، در این فصل بیش از 270 هزار تن صید داشته باشیم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان در شهرستان کنارک قرار گرفته است و با بیش از 30 واحد فراوریی سالانه با فراوری 100 تا 150 میلیون قوطی کنسرو احتیاج کشور را تامین می نماید.

وبلاگ سارا سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صید سالانه 140 هزار تن ماهی از آب های ساحلی کنارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صید سالانه 140 هزار تن ماهی از آب های ساحلی کنارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید