حذف سواره از عرصه هگمتانه عملی می گردد؟

به گزارش وبلاگ سارا، فرماندار همدان گفت: در راستای حذف سواره از عرصه هگمتانه ون ها از خیابان اکباتان حذف شده و تا چند روز آینده سواره از محوطه هگمتانه حذف می گردد.

حذف سواره از عرصه هگمتانه عملی می گردد؟

به گزارش وبلاگ سارا مسلم مخفی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه برای همدان چهار محور توسعه کشاورزی، گردشگری، حمل و نقل و ترانزیت کالا و صنایع کم آب بر مطرح است، اضافه کرد: با شرایط آب، گردشگری از ظرفیت بیشتری برخوردار است و باید در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت های طبیعی، تاریخی و دست ساز در استان به وفور وجود دارد و باید آنها را به جهان معرفی کنیم، اظهار کرد: طبق آمارها سالانه پنج میلیون و 700 هزار نفر به ایران سفر می نمایند که سهم همدان تنها 15 هزار نفر است.

مخفی با اشاره به اینکه ثبت جهانی احتیاج شهر همدان است، ادامه داد: اگر هگمتانه ثبت جهانی گردد دو اتفاق بزرگ برای شهر رقم می خورد؛ اول اینکه یونسکو از ظرفیت های خود برای معرفی هگمتانه استفاده می نماید که باعث جذب گردشگر خارجی می گردد و دوم اینکه برای این اثر فاخر اعتبار درنظر می گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای برطرف موانع ثبت جهانی همدان کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری به صورت هفتگی در فرمانداری تشکیل و کارها به جد دنبال می گردد، گفت: جلساتی با بازاریان و کسبه محلی به صورت مداوم برگزار شده و تسهیل سازی جامعه محلی در دستور کار است.

مخفی با بیان اینکه پس از ثبت جهانی، پیاده راه اکباتان محور گردشگری شهر همدان خواهد شد و این موضوع باید برای کسبه شفاف گردد، توضیح داد: مشاغل کسبه این پیاده راه باید هم راستا با ثبت جهانی و توسعه گردشگری تغییر کند.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه ثبت جهانی همدان به پیوست رسانه ای احتیاج دارد، ادامه داد: در راستای حذف سواره از عرصه هگمتانه ون ها از خیابان اکباتان حذف شده و تا چند روز آینده سواره از محوطه هگمتانه حذف می گردد.

منبع: دنیای سفر

به "حذف سواره از عرصه هگمتانه عملی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف سواره از عرصه هگمتانه عملی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید