سلامتی و پزشکی

شناخت زبان عشق نامزدتان: چگونگی شناسایی و بکارگیری زبان عشق نامزد برای بهبود ارتباط.

در دنیای پیچیده روابط انسانی، ارتباط عاطفی سالم و مؤثر، یکی از اصول بنیادین برای بقای احساسی و روانی افراد به شمار می رود. زبان های عشق، که اولین بار از طریق گری چپمن، نویسنده و مشاور ازدواج آمریکایی، در کتابش با عنوان پنج زبان عشق معرفی شد، به ما کمک...

5 اردیبهشت 1403

ایلان ماسک تاریخ ساز شد، امید بزرگ برای درمان بیماران قطع نخاع

ایلان ماسک در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار پستی، گفت که روز گذشته اولین انسان تراشه مغزی نورا را دریافت نموده است.

10 بهمن 1402

روتین مراقبت از موی رنگ شده؛ 16 توصیه برای حفظ سلامت موهای شما

چه یک رنگ ساده به موهای خود بزنید و چه به سراغ سایر تکنیک ها مثل هایلایت و… بروید، باید بدانید که چگونه از موهای رنگ شده خود محافظت کنید. رنگ کردن مو به این معنی است که اجازه می دهید مواد شیمیایی به داخل تارهای مو نفوذ نمایند و احتمال خشکی، آسیب و شکستگی...

26 دی 1402

کوله پشتی سفـر گروهی!

همواره ماه شهریور، بوی سفر می دهد و من هم وقتی بوی سفر به مشامم می رسد، دلم قنج می رود؛ هزار راه نرفته و هزار تجربه نکرده، جلوی رویم رژه می روند و مرا شگفت زده می نمایند. جاده، کوه و بیابان ، درخت، مقصد، تاریخ، هنر و مهم تر از همه، تماشا روی ماه هم وطنانم...

28 شهریور 1402

توصیه هایی مهم برای پاکسازی بدن در فصل بهار

نواب زاده بیان نمود: برترین کار در بهار، کم کردن خون (فصد، حجامت) و کم خوردن و کم نوشیدن است. برای بچه ها و نوجوانان، برترین فصل است و اظهار بهار برای سوداوی ها نیز، فصل خوشایندی است. بیشتر انسان هایی که چاق می شوند و چاقی شکمی دارند به دلیل عدم رعایت تغذیه...

23 اردیبهشت 1402

دانشمندان به واکسن جهانی آنفلوآنزا نزدیک می شوند

پژوهشگران پیشرفت در مسیر ساخت یک واکسن جهانی آنفلوانزا را گزارش می کنند- واکسنی که می تواند با همه سویه های این ویروس مبارزه کند و برای مبارزه با پاندمی ها یا عالمگیری های آینده آنفلوانزا سلاحی را در اختیار انسان ها قرار دهد.

10 اردیبهشت 1402

8 زوج عاشق سینمایی که سرنوشت شان دل مخاطبان را شکست

عشق فقط عطش و نشئگی نیست، گاهی هم دل را می شکند. و این شبیه زندگی است. سینما به سهم خود قصه های عاشقانه خوش بسیاری را روایت نموده است، همان ها که اول و وسط و آخرشان شاد است و زوج عاشق در نهایت به هم می رسند و خوب و خوش در کنار هم زندگی را تا ابد سپری می نمایند....

6 اردیبهشت 1402

مشکل تیروئیدی دارید؟ این 6 خوراکی سالم عملکرد تیروئید شمارا بهبود می بخشند

رژیم غذایی فاقد مواد مغذی به ویژه ید و سلنیوم، خطر ابتلا به اختلالات تیروئید را افزایش می دهد. رژیم غذایی غنی از ید، مرغ و محصولات لبنی برترین گزینه برای کنترل اختلالات تیروئیدی هستند.

23 فروردین 1402

روح یک پروانه شنیدنی تر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ نسخه صوتی کتاب روح یک پروانه منتشر شد، این اثر توصیفی از لحظات خاطره انگیز زندگی محمدعلی کلی است.

6 فروردین 1402

فراوری برق از هوایی که نفس می کشیم!

دانشمندان آنزیمی را کشف نموده اند که می تواند هوا را به انرژی تبدیل کند و بطور بالقوه منبع جدیدی از انرژی پاک باشد.

22 اسفند 1401

تایید یک داروی تازه برای جلوگیری از نابینایی تدریجی به دلیل تحلیل رفتن شبکیه چشم

سازمان غذا و داروی آمریکا اخیرا نخستین دارو برای درمان نوعی از بیماری تحلیل برنده شبکیه چشم تایید کرد که باعث از بین رفتن دید مرکزی بیماران می گردد.

10 اسفند 1401

راز شگفت انگیز پری دریایی مومیایی شده در ژاپن! ، عکس

همشهری آنلاین نوشت: محققان به تازگی پیروز شدند که ماهیت واقعی پری دریایی میمونی مومیایی شده را کشف نمایند.

3 اسفند 1401

عکس ، لحظه حضور موسوی در درمانگاه

در پی انتشار بعضی اخبار ضد و نقیض پیرامون شرایط سلامت جسمانی میرحسین موسوی، یکی از سران فتنه 88، پیگیری ها حکایت از آن دارد که وی برای چکاپ معمولی به یکی از مراکز درمانی مراجعه نموده است.

3 بهمن 1401

ساخت نخستین شهر زیرزمینی نو خاورمیانه

در شرایطی که این روزها ایجاد مرکز اقامتی میلیاردها تومان هزینه دارد؛ یک مرتع دار برای اولین بار در خاورمیانه اقدام به ساخت نخستین شهر زیرزمینی نو در سمنان نموده که کاربری اقامتی و گردشگری دارد.

18 دی 1401

عوامل سفید شدن موها و جلوگیری از تغییر ظاهری ناگهانی

سفیدی موها یک رویداد طبیعی است که با بالا رفتن سن در انسان شروع می گردد. اما گاهی اوقات عواملی سبب می شوند تا موها زودتر از موعد و در سنین پایین سفید شوند. بعضی از عوامل سفید شدن موها از قبیل استفاده از دخانیات، استرس و فشار عصبی هستند که می توانند این روند...

15 دی 1401

اگر به غذای تند علاقه دارید، این ویژگی شخصیتی را دارید!

بررسی های محققان نشان می دهد، عاشقان ادویه طبیعت ماجراجویانه ای دارند، زیرا بیش از سه نفر از هر پنج (76%) از سفر لذت می برند. تقریباً یک سوم از طرفداران غذا های تند از رژیم غذایی خاصی مانند وگان یا گیاهخواری پیروی می کنند.

26 آذر 1401

دیسک کمرتان به این دلایل بیرون می زند ، مصرف سیگار در بروز این بیماری اثر دارد

اگر در خانواده شما سابقه ابتلا به بیرون زدگی دیسک کمر و به خصوص جراحی آن وجود دارد، شما بیشتر از افراد دیگر احتیاج به پرهیز از فشارهای فیزیکی و جلوگیری از اضافه وزن دارید.

18 آذر 1401

تتوی الکترونیک که برای بدن فایده هم دارد

ایسنا نوشت: پژوهشگران آمریکایی در پروژه جدیدی نشان داده اند که شاید یک تتوی الکترونیکی روی کف دست بتواند سطح استرس کاربر را به دقت مقدار گیری کند.

15 آذر 1401

چند توصیه برای کاهش خشکی پوست

خشکی پوست از مسائل جسمی است که به طور معمول در فصول پاییز و زمستان شایع تر می گردد.

10 آذر 1401

برگزاری کلاس آموزشی مبارزه با بیماری ها و نحوه پرورش ماهی تیلاپیا

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد بر افزایش سطح علمی و آگاهی کارمندان تاکید نمود.

8 آبان 1401
تعداد: (260)