روح یک پروانه شنیدنی تر شد

به گزارش وبلاگ سارا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ نسخه صوتی کتاب روح یک پروانه منتشر شد، این اثر توصیفی از لحظات خاطره انگیز زندگی محمدعلی کلی است.

روح یک پروانه شنیدنی تر شد

فقط می خواستم دستکش طلا را صاحب شوم، می خواستم کاسیوس کلی قهرمان بوکس سنگین وزن جهان شوم.

این کتاب قصه کاسیوس کلی قهرمان بوکس سنگین وزن جهان که بعدها با گرویدن به دین اسلام به محمدعلی تغییر نام داد، با وجود مبارزه در خشن ترین ورزش جهان، او بیرون از رینگ روحیه ای دیگر داشت. روح یک پروانه کتابی صوتی از زبان محمدعلی کلی و به قلم دخترش هانا یاسمین است که فراز و نشیب زندگی ورزشی و سیاسی این بوکسور آمریکایی را بازگو می نماید.

هر کس در زندزن اش نقشی را بازی می نماید من هم همواره سعی کردم در زندگی ام در هر نقشی که قرار می گیرم، برترین خودم باشم.

این کتاب از دوران کودکی محمدعلی آغاز می گردد و به قهرمانی ها و فعالیت های سیاسی کلی می رسد، مثل دفاع از حقوق سیاه پوستان و امتناع او از حضور در جنگ ویتنام.

حسین نهرودی، سرمربی تیم ملی بوکس که هم دوره محمدعلی کلی نیز بوده است درباره وی گفته است: شخصیت کلی در جهان شخصیت شناخته شده ای است و بخاطر شخصیت خاص او، اخلاقش، آزادگی اش و قهرمانی هایش، همه دوستش داشتند. با این که مریض حال بود و با بیماری دست و پنجه نرم می کرد، سال 1372 در سفرش به ایران هیچوقت اشتیاق و علاقه اش نسبت به ایرانیان و ایران از چهره اش دور نمی شد، همینطور تمامی ایرانیان که بسیار خشنود و شاد از ملاقات او بودند. اتفاقا بازی نمایشی با اصغر کاظمی هم انجام داد.

کتاب روح یک پروانه لحظات زندگی مردی است که اعتقاداتش بیش از قهرمانی هایش بازتاب داشته است. محمدعلی 7 سال قبل از جهان رفت اما افکارش همواره زنده ماند او در بخشی از این کتاب می گوید: برای رسیدن به خواسته ها باید صبوری کرد، چون زندگی به قدری زیباست که ارزش صبرکردن دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "روح یک پروانه شنیدنی تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روح یک پروانه شنیدنی تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید