علم و تکنولوژی

بهترین بردگیم هایی که می توانید تعطیلات نوروز در دورهمی ها بازی کنید

سال نو و تعطیلات نوروز به زودی فرا می ررسد، رفت و آمد ها زیاد شده و مهمانان زیادی خواهید داشت. به جز خوردن شیرینی و آجیل و تعریف کردن خاطرات خوب، چیزی که می توانید با آن لحظات خوبی را به دور از فضای مجازی تجربه کنید، تجربه بازی های رومیزی است. هرچند با وجود...

1 فروردین 1403

آیا می توانیم پس از آپلود استوری اینستاگرام، اشخاص را روی آن تگ کنیم؟

در بسیاری از موارد ما پس از گذاشتن یک استوری در صفحه اینستاگرام خود تازه متوجه می شویم که افراد مورد نظر خود را روی آن تگ نکرده ایم و در چنین شرایطی فکر می کنیم که باید استوری خود را پاک کنیم و دوباره پس از تگ کردن افراد مورد نظر خود، آن عکس و یا ویدیو را...

26 آذر 1402

عکس های سری ردمی K70 طراحی آن ها را نشان می دهند

اخیرا روند انتشار عکس ها و تصاویر مربوط به گوشی های سری ردمی K70 شدت گرفته و حالا به لطف انتشار عکس های نو مربوط به دو گوشی ردمی K70 و K70 پرو، می توانیم با قاطعیت بیشتری به طراحی آن ها بپردازیم.

21 آبان 1402

تاریخ انتشار یاکوزا 8 اعلام شد

کمپانی سگا (Sega) و استودیوی Ryu Ga Gotoku اخیرا در کنار انتشار تریلرهایی از بازی Like a Dragon: Infinite Wealth، از تاریخ انتشار آن نیز رونمایی کرده اند.

1 مهر 1402

خبر هیجان انگیز برای کاربران واتساپ

ایسنا نوشت: واتس اپ پس از این که هفته گذشته پشتیبانی از ارسال عکس های کیفیت بالا را افزود، اکنون به کاربران خود اجازه می دهد ویدئوهای کیفیت بالا را در این اپلیکیشن پیغام رسان، به اشتراک بگذارند.

4 شهریور 1402

اپل واچ ایکس با طراحی نو و سیستم اتصال بند مغناطیسی معرفی می گردد

مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ، مدعی شده که اپل درحال آماده سازی یک طراحی تازه قابل توجه برای اپل واچ است که از آن به عنوان Apple Watch X یاد می گردد. اپل واچ ایکس قرار است سال 2024 یا 2025 و هم زمان با دهمین سالگرد این محصولات عرضه گردد.

24 مرداد 1402

ناسا یک صلیب را در فضا دید!، عکس

در یک کشف خیره کننده، اخترشناسان ناسا اخیراً ساختار عجیبی را که در قلب یک کهکشان واقع شده است، کشف نموده اند. این یافته قابل توجه تخیل دانشمندان و عموم مردم را به خود جلب نموده است و سوالاتی را در خصوص منشاء، اهمیت و پیامدهای بالقوه آن برانگیخته است.

11 مرداد 1402

لحظه عجیبی که چشمان مار ابری می گردد!، عکس

افرادی که از مارها به عنوان حیوان خانگی نگهداری می نمایند باید زیاد شاهد این صحنه بوده باشند، لحظه ای که مار پوست اندازی می نماید و چشمان او ابری می گردد.

28 تیر 1402

تثبیت رایتل در رشد ترافیک اینترنت

بر این اساس، روند سبقت ترافیک و عایدی ماهانه رایتل که از مرداد 1401 شروع شده بود، در فروردین ماه امسال تداوم یافت و تثبیت شد.

13 اردیبهشت 1402

شناسایی چهار هزار اثر میراثی در کردستان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: بناهای تاریخی کردستان جزو زیباترین و پربازدیدترین اماکن ایران هستند و در حال حاضر چهار هزار اثر میراثی در سطح استان شناسایی شده است.

2 اردیبهشت 1402

مشکل تیروئیدی دارید؟ این 6 خوراکی سالم عملکرد تیروئید شمارا بهبود می بخشند

رژیم غذایی فاقد مواد مغذی به ویژه ید و سلنیوم، خطر ابتلا به اختلالات تیروئید را افزایش می دهد. رژیم غذایی غنی از ید، مرغ و محصولات لبنی برترین گزینه برای کنترل اختلالات تیروئیدی هستند.

23 فروردین 1402

سری گلکسی S24 هم احتمالا بدون تراشه اگزینوس عرضه می گردد

همانطور که احتمالا می دانید، سامسونگ به طور گسترده رویکرد خود را در قبال تراشه های پرچم دار اگزینوس تغییر داده و به همین دلیل در حال آماده سازی معماری نو برای هسته ای پردازشی این چیپست ها است. با این حال البته خبرهایی به گوش می رسد که این شرکت در حال ساخت...

23 اسفند 1401

فراوری برق از هوایی که نفس می کشیم!

دانشمندان آنزیمی را کشف نموده اند که می تواند هوا را به انرژی تبدیل کند و بطور بالقوه منبع جدیدی از انرژی پاک باشد.

22 اسفند 1401

معنای لحظه چت جی پی تی برای رقابت فناوری آمریکا و چین چیست؟

ظهور چت بات های ساخت آمریکا باعث شروع فعالیت چینی ها شده است. اگر در حال خواندن این مطلب در اینترنت هستید احتمالا نام چت جی پی تی (Chat GPT) را شنیده اید. این چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی که به وسیله شرکت کالیفرنیایی Open AI ساخته شده در دنیا طوفانی به راه انداخته...

16 اسفند 1401

استرالیا قوانین امنیت سایبری را بازنگری می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این اقدام در حالی انجام می گردد که از سال گذشته میلادی حملات سایبری افزایش یافتند و حداقل 8 شرکت از جمله مدیا بانک پرایوت(بیمه گر درمانی) و اپتوس(متعلق به سنگاپور تله کامونیکیشنز) با چنین چالشی روبرو شدند.

8 اسفند 1401

همه آنچه باید درباره پلی استیشن وی آر 2 بدانید

جدیدترین هدست واقعیت مجازی سونی یعنی پلی استیشن وی آر 2 (PlayStation VR2) بالاخره پس از مدت ها عرضه شد. این دستگاه نسبت به هدست قبلی پیشرفت های زیادی داشته و در کنار طراحی متفاوت، قیمت نسبتا مناسب و بازی های لانچ سرگرم کننده، از قابلیت های جدیدی بهره می برد که...

6 اسفند 1401

آیا قارچ ها جنگل ها را کنترل می نمایند؟ ، نتایج یک تحقیق درباره شبکه گسترده قارچی در جهان

بعضی دانشمندان معتقدند که شبکه ارتباطی قارچ ها، جنگل ها را به هم متصل و اطلاعات را انتقال می دهد، اما اخیرا سه دانشمند استدلال نموده اند که دیگران، احتمالا درباره گستردگی این شبکه اغراق نموده اند.

26 بهمن 1401

عکس ، قدرت دوربین گلکسی s22 را در این فیلم کوتاه ببینید

گجت نیوز نوشت: چارلی کافمن، کارگردان سرشناس، تنها با استفاده از یک گوشی گلکسی S22 اولترا اقدام به ضبط یک فیلم کوتاه نموده است. تریلر این فیلم را در ادامه متن مشاهده فرمایید.

17 بهمن 1401

معروف ترین ماشین فیات که شاید به ایران هم برسد ، عکس

گجت نیوز نوشت: فیات 500 خودرویی نمادین از این برند ایتالیایی است که تولید اولین نسخه های آن به دهه 50 میلادی بر می گردد.

24 دی 1401

ساخت نخستین شهر زیرزمینی نو خاورمیانه

در شرایطی که این روزها ایجاد مرکز اقامتی میلیاردها تومان هزینه دارد؛ یک مرتع دار برای اولین بار در خاورمیانه اقدام به ساخت نخستین شهر زیرزمینی نو در سمنان نموده که کاربری اقامتی و گردشگری دارد.

18 دی 1401
تعداد: (178)