لحظه عجیبی که چشمان مار ابری می گردد!، عکس

به گزارش وبلاگ سارا، افرادی که از مارها به عنوان حیوان خانگی نگهداری می نمایند باید زیاد شاهد این صحنه بوده باشند، لحظه ای که مار پوست اندازی می نماید و چشمان او ابری می گردد.

لحظه عجیبی که چشمان مار ابری می گردد!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ سارا، ابری شدن چشم مار اتفاقی طبیعی است که در نتیجه پوست اندازی لایه ای از چشم مار اتفاق می افتد. ابری شدن چشم ها تنها زمانی مشکل ساز است که پس از افتادن کامل بقیه قسمت های پوست باقی بماند.

کلاهک یک تکه پوست ضخیم است که چشم مار را می پوشاند تا رطوبت را به داخل و کثیفی را از آن خارج کند. درست مانند بقیه بدن مار، که پوست اندازی را تجربه می نمایند، برای چشم ها نیز اتفاق مشابهی می افتد و این بدان معناست که لایه قدیمی باید از بین برود.

مارها می توانند مانند انسان ها از چشمان خود برای ایجاد تصویری بصری از دنیای اطراف خود استفاده نمایند، یا می توانند از حسگرهای مادون قرمز فوق العاده حساس خود برای ایجاد تصویری مشابه بر اساس گرمای ساطع شده به وسیله اجسام در محیط خود استفاده نمایند. آن ها می توانند بین این دو سیستم به عقب و جلو حرکت نمایند، یا از هر دو به طور همزمان استفاده نمایند.

یک مار زنگی دارای یک گودال کوچک در هر طرف سر خود است که با هزاران سلول گیرنده پر شده است که در واقع حسگرهای مادون قرمز در مقدار میکروسکوپی هستند. گریس، استاد زیست شناسی در فناوری فلوریدا، می گوید با وجود مقدار کوچکشان، حسگرها حداقل 10 برابر حساس تر از برترین حسگرهای مادون قرمز مصنوعی هستند که تا کنون ساخته شده اند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "لحظه عجیبی که چشمان مار ابری می گردد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لحظه عجیبی که چشمان مار ابری می گردد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید