اخبار اقتصادی

توصیه هایی مهم برای پاکسازی بدن در فصل بهار

نواب زاده بیان نمود: برترین کار در بهار، کم کردن خون (فصد، حجامت) و کم خوردن و کم نوشیدن است. برای بچه ها و نوجوانان، برترین فصل است و اظهار بهار برای سوداوی ها نیز، فصل خوشایندی است. بیشتر انسان هایی که چاق می شوند و چاقی شکمی دارند به دلیل عدم رعایت تغذیه...

23 اردیبهشت 1402

تثبیت رایتل در رشد ترافیک اینترنت

بر این اساس، روند سبقت ترافیک و عایدی ماهانه رایتل که از مرداد 1401 شروع شده بود، در فروردین ماه امسال تداوم یافت و تثبیت شد.

13 اردیبهشت 1402

8 زوج عاشق سینمایی که سرنوشت شان دل مخاطبان را شکست

عشق فقط عطش و نشئگی نیست، گاهی هم دل را می شکند. و این شبیه زندگی است. سینما به سهم خود قصه های عاشقانه خوش بسیاری را روایت نموده است، همان ها که اول و وسط و آخرشان شاد است و زوج عاشق در نهایت به هم می رسند و خوب و خوش در کنار هم زندگی را تا ابد سپری می نمایند....

6 اردیبهشت 1402

شناسایی چهار هزار اثر میراثی در کردستان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: بناهای تاریخی کردستان جزو زیباترین و پربازدیدترین اماکن ایران هستند و در حال حاضر چهار هزار اثر میراثی در سطح استان شناسایی شده است.

2 اردیبهشت 1402

معنای لحظه چت جی پی تی برای رقابت فناوری آمریکا و چین چیست؟

ظهور چت بات های ساخت آمریکا باعث شروع فعالیت چینی ها شده است. اگر در حال خواندن این مطلب در اینترنت هستید احتمالا نام چت جی پی تی (Chat GPT) را شنیده اید. این چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی که به وسیله شرکت کالیفرنیایی Open AI ساخته شده در دنیا طوفانی به راه انداخته...

16 اسفند 1401

استرالیا قوانین امنیت سایبری را بازنگری می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این اقدام در حالی انجام می گردد که از سال گذشته میلادی حملات سایبری افزایش یافتند و حداقل 8 شرکت از جمله مدیا بانک پرایوت(بیمه گر درمانی) و اپتوس(متعلق به سنگاپور تله کامونیکیشنز) با چنین چالشی روبرو شدند.

8 اسفند 1401

همه آنچه باید درباره پلی استیشن وی آر 2 بدانید

جدیدترین هدست واقعیت مجازی سونی یعنی پلی استیشن وی آر 2 (PlayStation VR2) بالاخره پس از مدت ها عرضه شد. این دستگاه نسبت به هدست قبلی پیشرفت های زیادی داشته و در کنار طراحی متفاوت، قیمت نسبتا مناسب و بازی های لانچ سرگرم کننده، از قابلیت های جدیدی بهره می برد که...

6 اسفند 1401

ایران یازدهمین فراوریکننده بزرگ خودرو در جهان شد ، ایران در 2022 از این کشورهای صنعتی بیشتر خودرو فراوری نموده است

انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا از صعود ایران به جایگاه یازدهمین تولیدکننده بزرگ خودروهای سواری دنیا در سال 2022 و ورود دوباره ایران به باشگاه تولیدکنندگان میلیونی خودرو اطلاع داد.

23 بهمن 1401

بهمن ماه بازار مسکن چگونه شروع شد؟

گویا هیچ رخداد مالی یا غیرمالی وجود ندارد که بخواهد خریداران سرمایه ای را به کلی ازسرمایه گذاری در بازار مسکن منصرف کند. آنالیز شرایط بازار مسکن در آغاز بهمن ماه نشان می دهد کماکان تقاضای سرمایه ای خرید ملک در صدر است.

13 بهمن 1401

معرفی ابزار کاشی کاری و کاربرد آن ها

نصب کاشی مراحل مختلفی دارد که عبارتند از: آماده سازی سطح زیرکار، آماده سازی ملات، برش کاشی، چسباندن کاشی، ترازبندی، بندکشی و ….که هریک از این مراحل با ابزار خاصی اجرا می شوند. ما قصد داریم در این مطلب با معرفی ابزار کاشی کاری، کاربرد هریک را توضیح دهیم.

6 بهمن 1401

معروف ترین ماشین فیات که شاید به ایران هم برسد ، عکس

گجت نیوز نوشت: فیات 500 خودرویی نمادین از این برند ایتالیایی است که تولید اولین نسخه های آن به دهه 50 میلادی بر می گردد.

24 دی 1401

ساخت نخستین شهر زیرزمینی نو خاورمیانه

در شرایطی که این روزها ایجاد مرکز اقامتی میلیاردها تومان هزینه دارد؛ یک مرتع دار برای اولین بار در خاورمیانه اقدام به ساخت نخستین شهر زیرزمینی نو در سمنان نموده که کاربری اقامتی و گردشگری دارد.

18 دی 1401

انتقاد از تعلل اداره صمت در ایجاد خانه صنعت و معدن اهر

فرماندار اهر از تعلل اداره صنعت، معدن و تجارت در تشکیل خانه صنعت و معدن این شهرستان انتقاد کرد.

6 آذر 1401

همه چیز درباره بلیط هواپیما چارتر

شاید شما هم تا به حال اس ام اس هایی با موضوع بلیط لحظه آخری دریافت کرده باشید که در آن ها به شما پیشنهاد سفر با قیمت مناسب تر می دهند. این نوع بلیط ها از نوع پرواز چارتری هستند و اگر در پی این هستید که همه چیز درباره بلیط هواپیما چارتری بدانید، مطلب مناسبی...

5 آذر 1401

سفر ولیعهد سعودی به سئول

محمد بن سلمان برای دیدار رسمی از کره جنوبی وارد سئول، مرکز این کشور شد.

26 آبان 1401

ضریب نفوذ گازرسانی در منطقه ها شهری 99.6 درصد است

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه ضریب نفوذ گازرسانی در منطقه ها شهری را 99.6 درصد و در منطقه ها روستایی 86.1 درصد بیان کرد و گفت : هم اکنون 30 شهر و یک هزار و 875 روستا یعنی در مجموع 660 هزار و 300 نفر در استان کرمانشاه از نعمت گاز بهره مند هستند.

20 آبان 1401

موافقت رهبری با درخواست دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: خدمت رهبری نامه ای از طرف رئیس جمهوری داده شده است و از ایشان اجازه خواسته ایم که اجازه دهند از 20 درصد این درآمد ها در دو موضوع تملک و اشتغال استفاده کنیم که ایشان نیز با برداشت 10 درصد موافقت فرمودند.

18 آبان 1401

5 میلیون و 800 هزار بخاری باید تعویض گردد

فلاحتیان گفت: به ازای فراوری هر بخاری هرمتیک 280 دلار بلاعوض به سازندگان پرداخت می گردد.

27 مهر 1401

صید سالانه 140 هزار تن ماهی از آب های ساحلی کنارک

معاون اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: کنارک با داشتن ظرفیت های شیلاتی جایگاه ویژه در فراوری و صادرات آبزیان دارد و سالانه از مجموع 230 هزار تن صید آب های ساحلی استان بیش از 140 هزار تن به وسیله صیادان کنارک انجام می گردد.

24 مهر 1401

واکنش کره جنوبی و ژاپن به پرتاب موشکی پیونگ یانگ

وزارت دفاع ژاپن پرتاب موشکی کره شمالی را محکوم نموده و کره جنوبی نیز از اعمال تحریم ها علیه پیونگ یانگ اطلاع داد.

22 مهر 1401
تعداد: (261)