کارول، کوچکترین عضو خانواده مزدا

به گزارش وبلاگ سارا، اگر بازار استان متحده را به عنوان یکی از مراکز محبوب عرضه و فروش محصولات ژاپنی و از آن جمله، برند مزدا بدانیم، کوچک ترین مدل های موجود از این کمپانی در آمریکا را می توان نسخه های هاچبک و سدان مزدا 3 دانست چرا که مزدا 2 در این بازار دیگر عرضه نمی گردد و با توقف پیش فروش این مدل، این خودرو در قالب یک نسخه ریبچ شده از تویوتا یاریس و در سایر بازارها عرضه می نماید.

کارول، کوچکترین عضو خانواده مزدا

با این حال، مزدا در بازار ژاپن، محصولی کوچک تر از مدل 2 به نام Carol دارد که در کلاس خودروهای Kei ژاپنی (کلاسی از میکروکارها یا خودروهای کوچک شهری ژاپنی با طراحی خاص جعبه ای شکل که مجوز حرکت در بزرگراه ها را داشته و شامل بعضی معافیت های مالیاتی می شوند) را عرضه می نماید.

مزدا کارول 2022

این خودروی کوچک شهری برای اولین بار در سال 1962 معرفی گردید و از آن موقع تا به امروز در هشت نسل به بازار عرضه شده است. حال، مزدا از نسخه 2022 آن که در واقع نسخه ریبچ شده از سوزوکی Alto بوده که در حدود یک ماه پیش در ژاپن معرفی گردید، رونمایی نموده است.

از نظر طراحی ظاهری، همانطور که از خودروهای کلاس Kei ژاپنی انتظار می رود، با استایلی ساده و مینیمال و هندسه کلی (Boxy) یا جعبه ای شکل روبه رو هستیم که برای یک خودروی شهری کاربردی مناسب و ایدئال است. علاوه بر این، استایل نمای جلو و عقب مزدا کارول، طراحی چراغ ها و مجموعه سپرها و ورودی هوا نیز از فرمی به شدت ساده و به نوعی قرینه برخوردار است که بیش از پیش مالی بودن و فرایند فراوری ساده این خودرو را یادآور می گردد. بعلاوه باید بدانیم که مزدا کارول با تنوع رنگی قابل توجه و بعلاوه، بدنه دو رنگ به همراه قاب آینه با رنگ متضاد نیز عرضه می گردد.

نمای داخلی مزدا کارول 2022

در داخل کابین Carol مجموعه داشبورد و تریم به مراتب مدرن تر و مجذوب کننده تر از استایل بیرونی شکل گرفته ضمن آنکه تعبیه محفظه های مختلف برای قرارگیری اشیا ریز و درشت، فضایی مجذوب کننده و البته همانطور که اشاره شد کاربردی را برای سرنشینان خود به ارمغان می آورد. موتورهای مورد استفاده در مزدا کارول نیز کاملاً مشابه با پیشرانه سوزوکی آلتو است، یک پیشرانه سه سیلندر 658 سی سی در کنار یک نسخه هیبریدی ملایم نیز در دسترس است که قدرتی معادل 49 اسب بخار را فراوری می نماید.

اما نکته جالبی که در این خودرو وجود دارد، ارائه یک نسخه چهار چرخ متحرک 2WD MHEV است که از مصرف سوختی معادل یک لیتر برای هر 27/7 کیلومتر برخوردار است. مزدا کارول تا اواسط ماه ژانویه 2022 و با قیمت پایه 998/800 ین یا 8680 دلار، در ژاپن عرضه خواهد شد.

خرید و فروش و قیمت خودروهای مزدا

منبع: بلاگ دیوار

به "کارول، کوچکترین عضو خانواده مزدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارول، کوچکترین عضو خانواده مزدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید