رژیم غذایی با کالری منفی

به گزارش وبلاگ سارا، رژیم غذایی با کالری منفی یک برنامه غذایی بوده که به وسیله خوردن مواد غذایی دارای کالری منفی به کاهش وزن یاری می نماید. در این مقاله اطلاعاتی درباره این که این غذاها چه نوع غذاهایی بوه و نحوه عمل این

رژیم غذایی با کالری منفی

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

رژیم غذایی با کالری منفی یک برنامه غذایی بوده که به وسیله خوردن مواد غذایی دارای کالری منفی به کاهش وزن یاری می نماید. در این مقاله اطلاعاتی درباره این که این غذاها چه نوع غذاهایی بوه و نحوه عمل این برنامه غذایی چیست، ارائه شده است.

امروزه، همه مردم در پی دستیابی به سلامتی و تناسب اندام هستند، و چافی یک مشکل عمده سلامتی بوده که نه تنها ظاهر شما را ناموزون نشان می دهد، بلکه باعث کاهش اعتماد به نفس هم می گردد. چاقی باعث بروز بیماری های مختلف مانند دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون بالا و غیره می گردد. از این رو، به منظور کاهش وزن و حفظ وزن سالم، مردم معمولا بر روی استفاده از رژیم های غذایی سالم و انجام منظم تمرینات ورزشی متمرکز می باشند. اگرچه این دو روش به کاهش وزن یاری موثری می نمایند، اما انجام این کارها تا حدودی سخت می باشد. از این رو، یکی از روش های ساده و موثر کاهش وزن سریع بدون گرسنگی و صرف ساعات زیاد در استادیوم جهت انجام تمرینات ورزشی، استفاده از برنامه رژیم غذایی با کالری منفی می باشد.

رژیم غذایی با کالری منفی

این برنامه یکی از انواع رژیم های غذایی برای کاهش وزن بوده که شامل مصرف غذهای حاوی کالری منفی می باشد. از این رو یکی از علل اصلی افزایش وزن، مصرف غذاهای حاوی کالری بالا می باشد، این برنامه رژیمی از غذاهای با کالری منفی استفاده می نماید.

نحوه کار برنامه رژیمی با کالری منفی

همانطور که می دانید ما باید از غذاهایی که حاوی مواد تغذیه ای مانند کربوهیدرات ها، فیبرها، چربی ها، پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند، استفاده کنیم که این مواد آنزیم های گوارشی را تحریک به تجزیه کالری موجود در مواد غذایی می نمایند. از این رو، هنگام دنبال کردن برنامه رژیم غذایی با کالری پایین که شامل مقادیر کافی ویتامین ها و مواد معدنی هستند، نه تنها آنزیم های گوارشی را تحریک به تجزیه کالری موجود در غذاها نموده، بلکه از کالری اضافی ذخیره شده در بدن برای هضم مناسب مواد غذایی هم استفاده می نماید. این مکاهمم باعث افزایش متابولیسم بدن به منظور سوختن کالری بیشتر شده که اثر کالری منفی نامیده می گردد.

برای مثال، یک تکه کیک حاوی 500 کالری بوده که تنها 200 کالری آن برای عمل هضم مورد احتیاج می باشد، از این رو، افزایش خالص 300 کالری در بدن وجود داشته که به طور مستقیم به صورت چربی ذخیره شده به بدن اضافه می گردد. از طرف دیگر، یک تکه کرفس خام حاوی تنها 5 کالری می باشد که ما هنگام عمل جویدن و هضم به کالری بسیار بیشتری برای احتیاج داریم. از این رو، مصرف این مواد غذایی منجر به کاهش قابل توجه کالری در بدن شده که این موضوع به کاهش سریع وزن بدون گرسنه ماندن یاری می نماید.

غذاهای حاوی کالری منفی

بعد از دانستن این که رژیم غذایی چگونه عمل می نماید، شما احتمالا مایلید بدانید که مواد غذایی که حاوی کالری منفی هستند، کدامند. فهرست رژیم غذایی شما باید حاوی سبزیجات و میوه هایی بوده که کم کالری هستند، اما داری ویتامین ها و مواد معدنی بالایی می باشند. مارچوبه، کاهو، کلم، چغندر قند، پیاز، کلم برگ، هویج، خیار، چغند قند، فلفل، سیز و تربچه بعضی از سبزیجاتی بوده که دارای کالری منفی هستند. به طور مشابه، میوه هایی که دارای کالری منفی هستند شامل سیب، پرتغال، آناناس، گریپ فروت، تمشک، آناناس، توت فرنگی، لیمو، هندوانه، نارنگی، طالبی، انبه، پاپایا، هلو و زغال اخته می باشد.

بدون شک، رژیم غذایی با کالری منفی به کاهش وزن موثر و سریع یاری می نماید، اما این که آیا این روش یک روش سالم برای کاهش وزن است یا خیر، هنوز مورد شک می باشد. بر اساس نظر بعضی متخصصان تغذیه، این نوع رژیم غذایی ممکن است باعث کمبود کلسیم و پروتئین در بدن گردد، چون مصرف محصولات لبنی که غنی از کلسیم هستند را محدود می سازد. عدم وجود کلسیم می تواند منجر به بروز بیماری هایی مانند پوکی استخوان و نرمی استخوان گردد. به همین ترتیب، کمبود پروتئین هم می تواند سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار داده و مقاومت بدن نسبت به مبارزه با بعضی عفونت های خاص را کاهش دهد. از این رو، به شدت توصیه می گردد که قبل از اتخاذ رژیم غذایی با کالری منفی، به منظور کسب مزایای طولانی مدت آن با پزشک متخصص مشورت کنید.

منبع: راسخون

به "رژیم غذایی با کالری منفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم غذایی با کالری منفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید