قیمت گذاری و شیوه عرضه محصولات فولادی بازنگری می گردد

به گزارش وبلاگ سارا به نقل از شاتا، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دستور دیروز رئیس جمهور مبنی بر ضرورت برطرف دغدغه تولیدکنندگان و صاحبان کارخانه ها برای تامین مواد اولیه گفت: جلسه کمیته ساماندهی محصولات فولادی در هفته جاری با حضور تولیدکنندگان برگزار خواهد شد تا بتوان در شیوه عرضه محصولات فولادی و معین قیمت با فرمول های مالی، تجدیدنظر لازم صورت گیرد.

قیمت گذاری و شیوه عرضه محصولات فولادی بازنگری می گردد

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت آن است که علاوه بر اینکه مواد اولیه مورد احتیاج صنایع پایین دستی فولاد تامین گردد، صادرات نیز به عنوان یکی از دستورکارهای جدی این وزارتخانه، مورد حمایت قرار گیرد.

وی توضیح داد: پیرو سیاست های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده نخواهد شد تا فولاد نیز به عنوان یک کالای سرمایه ای مورد معامله قرار گیرد، بلکه با مکانیزم های جدیدی که طراحی خواهد شد، کوشش می گردد تا محصولات فولادی به دست مصرف کنندگان واقعی و صنایع پایین دستی آن هم بر اساس احتیاجهای واقعی آنها، برسد.

به گفته مدرس خیابانی، در واقع، سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت عدم معطلی صنایع پایین دستی و فراوریکنندگان در دسترسی به مواد اولیه خود است و این سیاست را با مکانیزم های صحیح و به روش های مختلف عملیاتی خواهد نمود.

وی گفت: بنا بر این است که ضمن افزایش فراوری فولاد در کشور، برنامه افزایش صادرات محصولات فولادی نیز در سال 99 با قوت و قدرت بیشتری نسبت به سال 98 پیش رود و در این حوزه، وزارت صنعت، معدن و تجارت از هیچ کمکی به فراوریکنندگان و صادرکنندگان دریغ نخواهد نمود.

مدرس خیابانی افزود: کمیته تخصصی محصولات فولادی در هفته پیش روی نسبت به بازنگری مجدد سیاست ها و ابلاغ تکالیف مرتبط با حوزه تامین و توزیع این محصولات اقدام خواهد نمود؛ ضمن اینکه تاکید بر این است که در سال جهش فراوری، علاوه بر اینکه فراوری و صادرات فولاد مطابق با هدفگذاری های اجرا شده با رشد روبرو گردد، بلکه صنایع پایین دستی نیز که اجزای اثرگذار در دستیابی به جهش فراوری هستند نیز به موقع، مواد اولیه خود را تامین کنند.

منبع: تجارت نیوز

به "قیمت گذاری و شیوه عرضه محصولات فولادی بازنگری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت گذاری و شیوه عرضه محصولات فولادی بازنگری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید