خبرنگاران مونته نگرو و ایران بر ارتقاِی همکاری های اقتصادی تاکید کردند

به گزارش وبلاگ سارا، بلگراد - خبرنگاران - رئیس اتاق بازرگانی مونته نگرو و سفیر آکرودیته جمهوری اسلامی ایران در مونته نگرو در نشستی با توجه به امکانات دو کشور ، بر توسعه بیشتر همکاری های اقتصادی و تجاری بین مونته نگرو و ایران تاکید کردند.

خبرنگاران مونته نگرو و ایران بر ارتقاِی همکاری های اقتصادی تاکید کردند

به گزارش وبلاگ سارا ، ولاستیمیر گولوبوویچ و رشید حسن پور روز چهارشنبه در پودگوریتسا توافق کردند که دو کشور سالها روابط سیاسی خوبی داشته اند و بدیهی است که فضای قابل توجهی برای بهبود و گسترش همکاری های اقتصادی بین پودگوریتسا و تهران وجود دارد.

گولوبوویچ همچنین با اشاره به ظرفیت های اقتصادی دو کشور گفت که این واقعیت که ارزش تجارت با ایران طی سال گذشته بالغ بر پانصد و هفده هزار یورو بوده، کمتر از انتظارات و توانایی های دو کشور است.

وی همچنین در این دیدار سفیر ایران را با امکانات اقتصادی مونته نگرو به ویژه در زمینه گردشگری، انرژی، کشاورزی و بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات که بدون شک در این حوزه ها فضای بهبود همکاری و سرمایه گذاری های جدید وجود دارد، آشنا کرد.

رئیس اتاق بازرگانی مونته نگرو اشاره کرد که این کشور در مدت زمان کوتاه با امکان پویایی محسوس در زمینه سرمایه گذاری و خدمات در میان پنج اقتصاد با رشد سریع در اروپا قرار داشت، اما به دلیل بیماری همه گیر ویروس کرونا در سال گذشته با کاهش چشمگیری به خصوص در بخش گردشگری روبرو بود.

وی ابراز امیدواری کرد که با برطرف شدن اوضاع جهان پس از کرونا ، مونته نگرو به سرعت به رشد اقتصادی بازگردد.

سفیر غیرمقیم ایران در مونته نگرو نیز در این دیدار به امکانات گسترده دو کشور برای همکاری در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی ، تجاری و گردشگری اشاره کرد.

حسن پور با بیان اینکه جای تاسف است که شرکت های ایرانی در بین بیش از یکصد شرکت خارجی با ظرفیت سرمایه گذاری قابل توجه در مونته نگرو قرار ندارند، گفت: انتظار دارد که با همکاری و حمایت مثمرثمر از اتاق بازرگانی در معرفی شرکت های ایرانی جهت وارد شدن به سیستم اقتصادی مونته نگرو گامی بزرگ در بهبودی و گسترش همکاری های اقتصادی بین دو کشور صورت گیرد.

گولوبوویچ همچنین در این نشست ضمن پذیرفتن دعوت سفیر غیرمقیم ایران در مونته نگرو برای ایجاد مشارکت با اتاق بازرگانی ایران از طریق امضای توافقنامه همکاری و سازماندهی بازدیدهای هیات های تجاری، گفت که با خوشحالی دعوت بازرگانان مونته نگرو برای بازدید از ایران و ایجاد همکاری با شرکت های آن کشور را قبول می کنم و در اتاق بازرگانی روی این موضوع کار خواهیم کرد.

قابل ذکر است که سفیر ایران در صربستان و آکرودیته در مونته نگرو روز سه شنبه 14 بهمن استوارنامه خود را به میلوجوکانوویچ رئیس جمهوری مونته نگرو تسلیم کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مونته نگرو و ایران بر ارتقاِی همکاری های اقتصادی تاکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مونته نگرو و ایران بر ارتقاِی همکاری های اقتصادی تاکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید