دستور ویژه روحانی درباره برق

به گزارش وبلاگ سارا، رئیس جمهور دستور داد امروز در جلسه ویژه ای به ریاست معاون اول و متشکل از دستگاه های مختلف، موضوع مشکل برق آنالیز و دستورالعمل های اجرایی اعلام گردد.

دستور ویژه روحانی درباره برق

به گزارش تسنیم، دویست و سی و نهمین جلسه ستاد هماهنگی مالی دولت روز سه شنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار گردید، در ابتدای این جلسه پس از ارائه گزارشی از شرایط تامین برق و تشریح دلایل و علل خاموشی ها، راه چاره های کاهش تنش برقی کشور در روز های اخیر مورد آنالیز نهاده شد.

بر اساس این گزارش عوامل عمده ای، چون خشکسالی و کاهش فراوری برق در نیروگاه های آبی و گرمای بی سابقه در امسال که به افزایش مصرف برق و طولانی شدن بازه زمانی پیک مصرف فصلی و سالانه برق انجامیده است، موجب تحت فشار نهاده شدن شبکه تامین برق کشور شده است.

رئیس جمهور در این جلسه دستور داد، امروز در جلسه ویژه ای به ریاست معاون اول و متشکل از دستگاه های مختلف، موضوع را آنالیز و دستورالعمل اجرایی در حوزه های مختلف را معین و اعلام کند.

روحانی با اشاره به بعضی عوامل ناخواسته و غیر ارادی در ایجاد مشکل برق در کشور گفت: اگر چه بعضی عوامل اصلی در تنش برقی کشور در اثر تغییرات فصلی و عوامل طبیعی است، اما عوارض این پدیده ها مدیریت گردد و به حداقل برسد و با برنامه ریزی دقیق، پیش بینی پذیری پدیده ها افزایش یابد.

وی اضافه کرد: وزارت نیرو با همکاری همه دستگاه ها، می بایست با جدیت در اسرع وقت نسبت به حل معضل تامین برق اقدام نماید.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم پاسخگویی به افکار عمومی، شرح و روشنگری مردم، گفت: خاموشی و قطعی برق امر موقتی است و در گذشته هم سابقه داشته و قابل مدیریت است، ولی آنچه بیش از خاموشی ها می تواند آزاردهنده باشد قطع ناگهانی و بدون برنامه برق است.

روحانی اضافه کرد: اگر در این زمینه مردم با شرحات دقیق مسئولان، پاسخ ابهامات خود را دریافت نمایند تا مقدار ای مشکل را قابل تحمل تر خواهد نمود و درصورتی که قطع برق به شکل ناگهانی انجام نگردد و از پیش اطلاع رسانی لازم صورت گیرد، خسارت و نارضایتی کمتری خواهیم داشت.

در ادامه این جلسه وزیر جهاد کشاورزی از شرایط فراوریات کشاورزی گزارشی ارائه کرد که مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

رئیس جمهور به وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت دستور داد در جهت حمایت از فراوریات و کنترل قیمت به وسیله تامین نهاده های دامی و تسهیل صادرات محصولات تدابیر لازم را به مرحله اجرا بگذارند.

بعلاوه در این جلسه وزیر صنعت و معدن و تجارت گزارشی از توسعه سامانه های دولت الکترونیک ارایه کرد و پیشنهاد هایی را برای روان سازی سازوکار درآمدی قرارداد های مشارکتی در این سامانه ها مطرح نمود که مورد آنالیز و تصمیم گیری نهاده شد.

منبع: فرارو

به "دستور ویژه روحانی درباره برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور ویژه روحانی درباره برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید