تمدید هیئت مدیره و بازرسان شرکت کی و چطور صورت می گیرد؟

به گزارش وبلاگ سارا، شاید تا به امروز در خصوص تمدید هیئت مدیره و بازرسان شرکت مطالبی را شنیده باشید.

تمدید هیئت مدیره و بازرسان شرکت کی و چطور صورت می گیرد؟

به گزارش وبلاگ سارا، بنابر اعلام هاناثبت، به بیان ساده تر می توان گفت که یک شرکت که در زمینه کسب و کار مختلف مشغول به فعالیت است پس از گذشت مدتی با توجه به قوانین داخلی خاصی که تعیین نموده است سعی می نماید تا اعضای هیئت مدیره خود را تعویض کند، این کار به نوعی تمدید هیئت مدیره و بازرسان شرکت است. تفاوت های عمده ای بین شرکت های سهامی خاص و شرکت های با مسئولیت محدود در این زمینه وجود دارد.

قطعاً برای این که یک شرکت به عنوان شرکت های صنعتی و تولیدی شناخته گردد احتیاج به سرمایه گذاران مختلف دارد. نمی توان به یاری یک شخص تمامی سرمایه های یک شرکت را تأمین کرد و احتیاج به یک اعضای مناسب احساس می گردد. افرادی که در یک شرکت به عنوان سهام دار شناخته می شوند به صورت قانونی حق دارند تا در خصوص قوانین شرکت تصمیم گیری نمایند. در بعضی موارد تعداد سرمایه گذاران یک شرکت به چند میلیون نفر می رسد. اعضای هیئت مدیره به دلیل مدیریت سرمایه گذاران شکل می گیرد و پس از مدتی اصلاح یا تعویض می گردد.

شناخت اعضای هیئت مدیره:

شاید بتوان گفت برای یک پست سازمانی شرکت، بالاترین رکن اجرایی آن هیئت مدیره است که می تواند تصمیم های مهمی را برای شرکت اتخاذ کند. هیئت مدیره شرکت های مختلف کسب و کار با توجه به اساسنامه های رسمی و قوانین در نظر گرفته شده، برای شرکت و سهام داران تصمیم گیری می نمایند. شرکت های سهامی عام حداقل 5 نفر و شرکت های سهامی خاص به صورت معمول حداقل 3 نفر را در هیئت مدیره خود جای می دهند.

تمدید هیئت مدیره دارای مراحل مخصوص به خود است که پس از اتمام یک دوره تعیین انجام می گردد. تمدید هیئت مدیره و بازرسان شرکت از یک قانون تعیین پیروی می نماید و باید در قالب یک صورت جلسه انجام گردد. صورت جلسه باید به گونه ای باشد که به امضای تمامی اعضا برسد. اعضای هیئت مدیره باید برای خود یک سمت مناسب انتخاب نمایند تا با آن سمت در شرکت شناخته شوند.

شیوه تمدید هیئت مدیره چگونه است؟

توجه داشته باشید که نحوه تمدید هیئت مدیره باید طبق قوانین تعیین شده انجام گردد. ارائه یک سری از مدارک مورد احتیاج در هنگام اصلاح یا تعویض هیئت مدیره الزامی به نظر می رسد. از جمله مدارک مورد احتیاج در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

وجود صورت جلسه های مختلف و ارائه آن

ارائه مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره

ارائه مدارک تحصیلی اعضای هیئت مدیره

ارائه مدارک مربوط به شرایط ثبت شرکت

ارائه مدارک سوءپیشینه

مدارک عنوان شده باید از سوی مراجع رسمی مورد بازدید قرار بگیرد و در صورتی که مسئله ای از بابت تمدید هیئت مدیره و بازرسان شرکت وجود نداشته باشد می توان تغییرات اجرا شده را در یکی از روزنامه رسمی کشور آگهی کرد.

تمدید بازرسان شرکت چگونه است؟

بازرسان شرکت به عنوان یکی از نمایندگان قانونی شرکت محسوب شده که برای نظارت فعالیت مدیران در نظر گرفته می گردد. طبق قوانین تعیین شده یک شرکت سهامی خاص باید حداقل یک الی چند بازرس داشته باشد و رفتار وی طبق قوانین و آیین نامه تعیین می گردد. تمدید بازرسان شرکت طبق قوانین انجام می گردد و وظیفه آن بر عهده مجمع شرکت است.

هزینه تمدید به چه صورت است؟

می دانید که برای انجام یک فعالیت قانونی که باید در سامانه های مختلف و مجاز ثبت گردد هزینه های متعددی را متحمل شوید. تمدید هیئت مدیره و بازرسان شرکت نیز از این امر مستثنی نبوده و احتیاج به پرداخت هزینه است. نمی توان به شکل کامل هزینه های تمدید را تعیین کرد اما برای این که بتوانید از هزینه های تعلق گرفته آگاهی پیدا کنید بهتر است به وب سایت اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید. هزینه های تمدید هیئت مدیره و بازرسان شرکت در بیشتر مواقع مربوط به ثبت آگهی در روزنامه های مختلف است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید تماس گرفته و از مشاوره رایگان ثبتی هانا ثبت بهرمند شوید.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب بیان شده می دانید که هیئت مدیره می تواند تمدید و یا تعویض گردد که این امر بستگی به قوانین شرکت ها داشته و دارای اهداف تعیینی است. به صورت معمول هیئت مدیره برای دو سال انتخاب می گردد. در بسیاری از شرکت ها هیئت مدیره و بازرسان شرکت تغییر می نمایند که باید برای تغییر آن به بعضی از قوانین پایبند بود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تمدید هیئت مدیره و بازرسان شرکت کی و چطور صورت می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید هیئت مدیره و بازرسان شرکت کی و چطور صورت می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید