10 اقامتگاه کوهستانی شگفت انگیز در جهان

به گزارش وبلاگ سارا، اقامت در منطقه ها ییلاقی، چه در زمستان ها و چه در تابستان ها، همواره جذابیت های خاص خود را دارد. به همین بهانه به سراغ 10 اقامتگاه کوهستانی رفته ایم.

10 اقامتگاه کوهستانی شگفت انگیز در جهان

شاید به جرات بتوان گفت حس آرامشی که در منطقه ها ییلاقی و کوهستانی وجود دارد، در هیچ کجای دیگر پیدا نمی شود. از برف های کوهستان های سردسیر تا کوه های مملو از جنگل های انبوه، هر یک به خودی خود، ویژگی های کم نظیری دارند. به همین دلیل اقامتگاه ها و هتل های ییلاقی و کوهپایه ای همواره از محبوبیت بالایی نزد علاقه مندان برخوردار هستند.

حال با این مقدمه به سراغ 10 اقامتگاه ییلاقی در منطقه ها کوهستانی جهان می رویم.

هتل پرینس

در یکی از زیباترین منطقه ها آلبرتا (Alberta) در کانادا، هتل پرینس آو ولز (Prince of Wales Hotel) واقع شده است که با معماری زیبای خود از سال 1927 در این مکان بنا شده است. این هتل میزبان چشم اندازهای منحصربه فردی از کوه ها، مراتع و دریاچه است. همچنین تفریحاتی نظیر اسب سواری و قایق سواری در محوطه هتل برقرار است.

کاسبا دو توبکال

شاید در نگاه اول نتوان از کاسبا دو توبکال (kasbah du toubkal) به عنوان اقامتگاه ییلاقی در کوهپایه ها یاد کرد! این مکان که در ارتفاعات مرتفع ترین کوه های مراکش واقع شده است، بیشتر به شکل خانه های مجزا ساخته شده است؛ با این حال در روزهای گرم سال علاقه مندان بسیاری به این مکان سفر می کنند.

هتل مجستیک

هتل مجستیک یوسمیت (The Majestic Yosemite Hotel) در نزدیکی پارک ملی با همین نام در آمریکا واقع شده است. بنای این هتل متعلق به سال 1927 است و با چشم انداز ها اطرافش، از جمله نمای پارک ملی، میزبان بسیاری از علاقه مندان است.

هتل تیمبرلاین

شاید بتوان هتل تیمبرلاین (Timberline) را متداول ترین نوع از هتل های ییلاقی دانست. این هتل که در منطقه اورگان (Orehon) آمریکا واقع شده است، با توجه به امکاناتش بسیار مورد توجه قرار می گیرد. از پیست اسکی این منطقه در نزدیکی هتل تا استخر آب گرم آن، هر یک بهانه ای برای سفر گردشگران به این هتل محسوب می شود.

هتل سالیش

در یکی از منطقه ها سرسبز و زیبای واشنگتن، در جوار آبشاری خروشان، هتل سالیش (Salish) واقع شده است. این هتل در نواحی سرخپوستی آمریکا واقع شده است و به طبع از طبیعت جذابی در اطراف خود بهره می برد. رودها و آبشار پرآب این منطقه تنها بخشی از پدیده های طبیعی آن به شمار می فرایند.

هتل دریاچه امرالد

در میان دریاچه امرالد (Emerald)، در بریتیش کلمبیا (British Columbia) کانادا، اقامتگاه کوچک و زیبای دریاچه امرالد (Emerald Lake Lodge) واقع شده است. بنای اولیه این اقامتگاه متعلق به اواخر قرن 19 است و طبیعتا با توجه به موقعیت مکانی، میزبان بسیاری از جاذبه ها و تفریحات آبی است. کوه های باشکوه راکی نیز در اطراف این منطقه قد علم کرده اند.

هتل ویرونگا

در سرزمین های شمال غربی کشور رواندا، با نمایی از کوه آتشفشانی منطقه، هتل ویرونگا (Virunga Lodge) واقع شده است. با وجود منطقه ها محلی اطراف و همچنین دنجی این هتل، ویرونگا یکی از دیدنی ترین اقامتگاه های این کشور به شمار می رود.

هتل ورلدز اند

در ارتفاعات کوهستانی سریلانکا، در کوهپایه ای سرسبز با چشم اندازهای نفس گیر، هتل ورلدز اند (Worlds End Lodge) واقع شده است. چه اهل کوه پیمایی باشید، چه عاشق جنگل های انبوه، این اقامتگاه یکی از بهترترین انتخاب ها در این کشور است.

هتل کتدرال

در میان مراتع و کوه های راکی در بریتیش کلمبیای کانادا، هتلی زیبا به نام کتدرال ماونتین (Cathedral Mountain Lodge) واقع شده است که با تفریحاتی مانند ماهیگیری، کوه پیمایی و اسب سواری میزبان علاقه مندان است.

هتل گلسیر

بنای هتل گلسیر (Many Glavier Hotel) متعلق به سال 1915 است. هتلی که در میان مراتع سبز با چشم اندازی از پارک ملی به همین نام، پای کوه های راکی در مونتانا (Montana) آمریکا قرار گرفته است.

منبع: کجارو / wheretraveler.com

به "10 اقامتگاه کوهستانی شگفت انگیز در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اقامتگاه کوهستانی شگفت انگیز در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید