نژادپرستی دولت ترامپ باعث افزایش خشونت علیه آسیایی تبار ها در آمریکاست

به گزارش وبلاگ سارا، گروهی از نویسندگان برجسته دنیا در بیانیه ای اظهارات نژادپرستانه دولتمردان آمریکا را عامل اصلی افزایش خشونت علیه آسیایی تبار ها در این کشور، همزمان با شیوع ویروس کووید-19 دانستند.

نژادپرستی دولت ترامپ باعث افزایش خشونت علیه آسیایی تبار ها در آمریکاست

به گزارش به نقل از روزنامه گاردین، بیش از صد نویسنده برجسته جهان در بیانیه ای خواستار انتها خصومت ها علیه آسیایی تبار ها در آمریکا شدند، خصومت هایی که در پی همه گیری ویروس کووید-19 در این کشور افزایش یافته است.

انجمن قلم آمریکا و کارگاه نویسندگان آسیایی-آمریکایی در بیانیه مشترکی اعلام کردند دولت دونالد ترامپ با اظهارات نژادپرستانه خود از ابتدای همه گیری ویروس کرونا به افزایش خشونت ها علیه آسیایی تبار های این کشور دامن زده است.

بیانیه مشترک نویسندگان برجسته جهان در حالی منتشر شد که جرائم ناشی از نفرت، خشونت و دیگر اقدامات علیه آسیایی تبار ها در آمریکا فرایند افزایشی داشته است. در گزارش های بسیاری آمده است که از ابتدای شیوع کرونا، آسیایی-آمریکایی تبار ها عامل ورود این ویروس به آمریکا شناخته شده و از این افراد خواسته شده تا به چین بازگردند.

بنا به گزارش گاردین، اغلب این حملات در دانشگاه ها، مترو ها و فضای مجازی رخ داده است. اوج این بحران تا جایی بود که پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) به ماموران محلی اجرای قانون در این کشور درباره افزایش خشونت ها علیه آسیایی-آمریکایی تبار ها در بحبوحه شیوع کرونا هشدار داد.

در یکی از جدی ترین موارد، یک مرد برمه ای تبار و دو فرزندش در ایالت تگزاس هدف حمله با سلاح سرد قرار گرفتند. فرد مهاجم که نوجوانی آمریکایی بود به پلیس گفت تصور می کرد این فرد چینی و در حال انتشار ویروس کروناست.

در بیانیه مشترک نویسندگان جهان آمده است: اکنون زمان جلوگیری از این موج نفرت است. گزارش هایی از تف کردن به روی افراد، چاقو زدن و ضرب و شتم و نیز توهین لفظی به گوش می رسد. زمانیکه چنین حملاتی در این ابعاد رخ می دهد، جامعه مدنی و نمایندگان منتخب ما وظیفه محکوم کردن آن را برعهده دارند.

این روزنامه انگلیسی، جنجالی ترین بخش این بیانیه مشترک را همدست شناختن دولت ترامپ در افزایش و اشاعه حملات ناشی از نفرت علیه این گروه از افراد می داند. بنا به گفته این نویسندگان برجسته، دولت آمریکا تلاش می کند تا با توسل به کنایه ها و کلیشه های نژادپرستانه، توجه ها را از خطا های خود در مقابله با شیوع کرونا منحرف کند.

رئیس جمهور آمریکا از ابتدای همه گیری کرونا، بار ها از لفظ ویروس چینی و ویروس ووهان برای بیماری کرونا استفاده کرده و دولت چین را عامل اصلی شیوع این بیماری در جهان معرفی کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نژادپرستی دولت ترامپ باعث افزایش خشونت علیه آسیایی تبار ها در آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نژادپرستی دولت ترامپ باعث افزایش خشونت علیه آسیایی تبار ها در آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید