رئیس مجلس عراق با امیر و ولیعهد کویت دیدار کرد

به گزارش وبلاگ سارا، رئیس مجلس عراق امروز (دوشنبه) به طور جداگانه با امیر و ولیعهد کویت دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس مجلس عراق با امیر و ولیعهد کویت دیدار کرد

به نقل از خبرگزاری کویت، محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق و هیات همراه وی امروز در ملاقات شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح امیر کویت درباره آخرین تحولات منطقه و جهان گفت وگو کرد.

دو طرف در این ملاقات که با حضور مرزوق علی الغانم رئیس مجلس امت کویت، شیخ علی جراح الصباح وزیر امور دیوان امیر ، شیخ مبارک فیصل سعود الصباح رئیس دیوان امیر و شمار دیگری از مسئولان بلندپایه کویتی در کاخ السیف برگزار شد، روابط دو جانبه بین دو کشور و راههای تقویت افق های همکاری مشترک در زمینه های مختلف را بررسی کردند.

ملاقات الحلبوسی با شیخ مشعل الاحمد ، ولیعهد کویت

رئیس مجلس عراق و هیات همراهش همچنین امروز با شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح ولیعهد کویت در حضور رئیس مجلس امت این کشور ملاقات و درباره روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

الحلبوسی پیش از این ملاقاتی دوجانبه با همتای کویتی خود برگزار کرده بود.

رئیس مجلس عراق شب گذشته در صدر هیاتی برای ملاقات با مسئولان بلندپایه کویتی وارد این کشور شد.

رئیس مجلس عراق قبلا در 27 شهریور 99 سفری به کویت داشت و با شیخ صباح خالد الحمد الصباح نخست وزیر کویت درباره موضوع تعویق بدهی های بغداد به کویت به خاطر بحران های اقتصادی و شرایط اقتصادی ناشی از کاهش قیمت نفت و کرونا بحث و گفت وگو کرد.

آخرین رایزنی مسئولان دو کشور نیز به ملاقات سالم غصاب الزمانان سفیر کویت در بغداد با الکاظمی در سی ام آذرماه گذشته باز می گردد که وی در این ملاقات از الکاظمی برای سفر به کویت دعوت کرد.

در این ملاقات همکاری بین دو کشور همسایه و تحکیم روابط دوجانبه و تقویت روابط اقتصادی مشترک و پیگیری کمک های اقتصادی بلاعوض که در جریان کنفرانس بازسازی عراق به میزبانی کویت در سال 2018 میلادی وعده آن به این کشور داده شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این ملاقات همچنین فعال سازی کمیسیون عالی وزاری عراق و کویت و تقویت کار آن بررسی شد.

نخست وزیر عراق نیز در این ملاقات از شیخ صباح الخالد الصباح نخست وزیر کویت برای سفر به بغداد به منظور افزایش همکاری مشترک بین دو کشور دعوت کرد.

ملاقات سفیر کویت با نخست وزیر عراق، شش روز پس از ملاقات فواد حسین وزیر خارجه عراق با مقامات بلندپایه کویتی انجام شد. فواد حسین بیست و چهارم آذرماه جاری در سفری به کویت با امیر و دیگر مسئولان این کشور به طور جداگانه ملاقات و گفت وگو کرد.

احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق آن زمان در بیانیه ای کوتاه و بدون اشاره به جزئیاتی گفت که فواد حسین وزیر خارجه عراق در ملاقات با شیخ نواف احمد الجابر الصباح امیر کویت، نامه الکاظمی نخست وزیر عراق را تسلیم وی کرد.

دوازدهم آبان ماه گذشته نیز سالم الزمانان سفیر کویت در بغداد با برهم صالح رئیس جمهوری عراق ملاقات و درباره روابط بین دو کشور و تقویت آن برای همکاری بیشتر در همه زمینه ها در راستای منافع دو ملت و همچنین تحکیم ارزش های همکاری و محبت و صلح در منطقه گفت وگو و دعوت کتبی امیر کویت از صالح برای سفر به کویت را تسلیم وی کرد.

پرداخت غرامت عراق به کویت به خاطر تجاوز به این کشور در دوره رژیم صدام یکی از پرونده های مطرح بین دو کشور است که مقامات عراقی خواهان تعویق پرداخت آن به خاطر بحران اقتصادی و همه گیری ویروس کرونا شده اند.

رایزنی های مقامات عراقی و کویتی در طول چهار ماهه اخیر در سایه تحولات منطقه و تغییرات مهم سیاسی در کویت افزایش یافته و دو طرف قرار است جلسات کمیته مشترک دوجانبه را اوایل سال جاری میلادی برگزار کنند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "رئیس مجلس عراق با امیر و ولیعهد کویت دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجلس عراق با امیر و ولیعهد کویت دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید