خبرنگاران درخواست های استاندار فارس از رییس سازمان برنامه و بودجه چه بود؟

به گزارش وبلاگ سارا، شیراز- خبرنگاران- استاندار فارس در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس که با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار گردید، خواهان رسیدگی به تمام طرح های نیمه تمام یا با اهمیت این استان در زمینه های گوناگون شد.

خبرنگاران درخواست های استاندار فارس از رییس سازمان برنامه و بودجه چه بود؟

عنایت الله رحیمی، عصر پنجشنبه در این نشست گفت: تحقق وعده ها و مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان فارس به نحو مطلوب برنامه ریزی و اجرایی شد و نتیجه آن محقق شدن همه وعده ها و مصوبات سفر بوده است.

وی افزود: توجه به بازنشستگان اعم از فرهنگیان و مستمری بگیران، پرداخت به موقع مطالبات ایثارگران، پرداخت مطالبات کشاورزان به ویژه در زمینه خرید گندم و پرداخت کارانه درمانی دانشگاه های علوم پزشکی به مبلغ 20 هزار میلیارد ریال، از آخرین اقداماتی است که دولت با هدف برطرف مسائل فارس انجام داده است.

استاندار فارس، با بیان اینکه در نظر دریافت ظرفیت های این استان در همه زمینه ها می تواند موتور محرکه مالی فارس باشد، افزود: کوشش دولت تا به امروز مبنی بر این بود که ظرفیت ها را هم در سطح ملی و هم در سطح جهانی بشناساند، همچنان که در حوزه گردشگری رخ داد و فارس هم اکنون با 11 اثر ثبت جهانی و 2 شهر جهانی در جهان مشهور شده است.

انتقال آب از دریا برای فارس جدی تلقی گردد

رحیمی، کمبود آب را یکی از معضلات مهم استان فارس برشمرد و بیان داشت: لازم است، موضوع انتقال آب از دریا برای این استان جدی تلقی گردد.

وی، با اشاره به شروع به کار پروژه ای با همراهی بخش خصوصی با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و وزارت نیرو برای انتقال آب گفت: مجوز این طرح بیش از 283 میلیون مترمکعب آب است که در حال حاضر 15 میلیون مترمکعب آن را برای انتقال در قالب قرار داد در دست اقدام داریم.

استاندار فارس ادامه داد: در زمینه غلبه بر کم آبی در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، پنج سد در استان فارس وجود داشت که هم اینک به 9 سد افزایش یافته است و چهار سد نیز در دست اجرا داریم و سدهای هایقر، نرگسی، تنگ بتا، پارسیان و چروم در صورت توجه ویژه تا انتها دولت به بهره برداری می رسد.

رحیمی، همچنین به معضلات موجود در زمینه تامین آب آشامیدنی اشاره و اعلام کرد: در این دولت خط آب رسانی به جهرم اتمام یافته، خط آبرسانی از سد رودبال به داراب و خط آبرسانی از سد ملاصدرا به سعادت شهر (مرکز شهرستان پاسارگاد) به نتیجه رسیده است اما خطوط دیگر آبرسانی فارس احتیاجمند تخصیص اعتبارات است.

وی گفت: در این زمینه باید به خط آبرسانی از سد رودبال به جنت شهر داراب و زرین دشت اشاره نمود، همچنین آبرسانی از سد رودبال به استهبان و فسا، آبرسانی از سد ملاصدرا به ارسنجان، آبرسانی از سد درودزن به شیراز (14 کیلومتر باقی مانده)، انتقال آب شرب از سد تنگ بشار کهگیلویه و بویر احمد به شیراز و همچنین انتقال آب به بخش بیرم لارستان در زمره درخواست های فارس در زمینه آبرسانی است.

احداث پست برق، از احتیاجهای فارس برای تداوم حرکت در راستا توسعه یافتگی است

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ظرفیت این استان در حوزه انرژی گفت: بیشترین میزان فراوری و همچنین صدور مجوز در زمینه انرژی خورشیدی و انرژی پاک متعلق به فارس است؛ اما در این زمینه به علت حرکت استان به سمت توسعه، به ویژه در زمینه صنایع سنگین، احداث پست هایی در این زمینه احتیاجهای استان را پوشش می دهد.

وی افزود: برق در استان فارس بیشتر در زمینه صنایع کشاورزی کاربرد دارد که با خاموش شدن پمپ های کشاورزی به دلیل قطع برق به کشاورزان خسارت های بسیاری وارد شده است، از همین رو احتیاج است در شهرستان های خنج، اقلید، ارسنجان و لامرد پست های برق ایجاد گردد.

300 میلیارد تومان یاری دولت برای تکمیل آزاد راه شیراز-اصفهان محقق شد

رحیمی، همچنین با اشاره به یاری 300 میلیارد تومانی دولت به تکمیل آزاد راه شیراز-اصفهان، اعلام کرد: این مبلغ به حساب وزارت راه و شهرسازی واریز شده است و به زودی به پیمانکاران پرداخت می گردد.

استاندار فارس ادامه داد: به علت عقب ماندگی تاریخی فارس در زمینه راهداری، این حوزه احتیاجمند توجه بیشتر است و برای تکمیل و احداث راه های داراب، فسا، همچنین شیراز - بوشهر- خوزستان، شیراز- نی ریز- کرمان، شیراز- عسلویه- لامرد و لامرد - پارسیان به همیاری احتیاج داریم تا با اتصال فارس به دریا، صادرات کالاها ارزان تر و ایمن تر صورت گیرد.

وی، با اشاره تاسیس هفت شهرستان جدید در استان فارس، ایجاد مجتمع های اداری را در این شهرستان ها از احتیاجهای مهم این استان برشمرد.

استاندار فارس، همچنین به ضرورت تکمیل طرح های فرهنگی در استان فارس پرداخت و گفت: تحقق منابع موزه مشاهیر و منطقه ای شیراز، مجموعه فرهنگی تالار مرکزی این شهرز، تامین اعتبار کتابخانه مرکزی شیراز و موزه دفاع مقدس لازم است.

علوم پزشکی باید در جنوب کشور دیده گردد

رحیمی، در حوزه پزشکی نیز موضوع احداث بیمارستان 700 تختخوابی شیراز را عنوان کرد و گفت: زمین این بیمارستان مهیا شده است و می توان احداث بخشی از آن را تا پیش از انتها کار دولت در دستور کار قرار داد.

وی، با تاکید بر اینکه علوم پزشکی باید در جنوب کشور دیده گردد، بیان داشت: خدمات استان فارس در زمینه بهداشت و درمان، ملی و فراملی است و با توجه به این صندلی فارس، امکان تکمیل بیمارستان های جهرم، فسا، مرودشت و رستم اکه هم اینک پیشرفت فیزیکی آنها 85 درصد است در دولت تدبیر و امید وجود دارد.

دولت برای جبران خسارت های سوانح طبیعی فارس مساعدت کند

استاندار فارس، همچنین به برآورد خسارت های ناشی از سیل، زلزله و آتش سوزی توسط ستاد بحران کشور اشاره نمود و گفت: خسارت های وارد شده ناشی از سوانح طبیعی به مجموعه روستاهای فارس در بخش خان زنیان، قسمتی از لامرد و قسمتی از گراش جدی است و احتیاجمند مساعدت دولت برای پرداخت خسارت است و افزون بر این، کمبود تجهیزات برای خاموش کردن آتش در مراتع برای این استان مشکل ساز بوده است.

محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، عصر چهارشنبه (هشتم امردادماه 99) برای سفر 2 روزه وارد شیراز شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران درخواست های استاندار فارس از رییس سازمان برنامه و بودجه چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درخواست های استاندار فارس از رییس سازمان برنامه و بودجه چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید