خبرنگاران جهش توسعه ای برای جبران عقب ماندگی گیلان در حوزه درمان شروع شده است

به گزارش وبلاگ سارا، رشت - خبرنگاران - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : دانشگاه علوم پزشکی در عین برخورداری از نیروی انسانی توانمند عقب ماندگی هایی داشته است که در سال های اخیر در راستای توسعه جهشی را شروع نموده است .

خبرنگاران جهش توسعه ای برای جبران عقب ماندگی گیلان در حوزه درمان شروع شده است

دکتر قاسم جان بابایی دوشنبه شب در نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کرد : این دانشگاه عقب ماندگی هایی در گذشته داشت اما در سالهای اخیر کوشش های برای جبران این عقب ماندگی ها آغاز شده که امید است ادامه یابد.

وی با اشاره به طرح های توسعه ای صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال های اخیر گفت: به زودی با بهره برداری از کلینیک ویژه مرکز دانشگاهی حشمت رشت، این مرکز به عنوان سانتر قلب و عروق استان خدمات ارائه خواهد داد.

وی با بیان اینکه به زودی کلینیک های ویژه و تخصصی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افتتاح می گردد، خاطر نشان کرد: راه اندازی این کلینیک ها باید کوشش گردد تا نظام ارجاع الکترونیک در این استان سرعت یابد.

جان بابایی در ادامه با اشاره به نیروی انسانی توانمند در دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم مراقبت بیشتر بیماران با ریسک بالای مبتلا به کرونا در بیمارستان ها و ترخیص سریع بیمارانی بهبود یافته تاکید نمود.

وی مطرح کرد :همکاری مردم در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و خروج از شرایط قرمز مهم است و برایخروج از موج چهارم کرونا به همراهمی بیش از پیش آنان احتیاج است.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش جدی به کادر درمان در مداوای بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 باید مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ظرفیت بالایی در نیروی انسانی متخصص و پرستار برخوردار است، که تنها احتیاج آنها آموزش ضمن خدمت است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در سفر یکروزه خود از سایت لاکان رشت، بیمارستان های رازی رشت، کلینیک ویژه در دست احداث مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی حشمت رشت، بیمارستان پیروز لاهیجان، بیمارستان شهید حسین پور لنگرود و بیمارستان رودسر بازدید کرد و از نزدیک در جریان فرایند ارائه خدمات به بیماران و شرایط مراکز درمانی خدمات دهنده به بیماران کووید 19 نهاده شد.

هم اکنون 862 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های استان بستری هستند که این آمار نسبت به اواخر اسفندماه سال گذشته بیش از سه برابر شده است.

ضمن آنکه همه شهرستان های استان به جز یک مورد قرمز هستند که شامل رشت، رودسر، املش، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رودبار، بندرانزلی، صومعه سرا، فومن، تالش، آستارا، سیاهکل، شفت، ماسال و خمام می شوند، فقط شهرستان رضوانشهر در این استان در شرایط نارنجی کرونایی قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران جهش توسعه ای برای جبران عقب ماندگی گیلان در حوزه درمان شروع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهش توسعه ای برای جبران عقب ماندگی گیلان در حوزه درمان شروع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید