خبرنگاران ظرفیت تخت های بیماران کرونایی در کرمانشاه افزایش می یابد

به گزارش وبلاگ سارا، کرمانشاه- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پیش بینی لازم برای افزایش 100 تخت در هفته باتوجه به افزایش شیوع بیماری در روزهای اخیر انجام شده و اقدام های اجرایی لازم در این زمینه انجام شده است.

خبرنگاران ظرفیت تخت های بیماران کرونایی در کرمانشاه افزایش می یابد

دکتر محمودرضا مرادی چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا که با حضور ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار گردید، اظهارداشت: بیشترین آمار ابتلا در استان بعد از تعطیلات عید فطر بوده که بدلیل انجام مسافرت ها و برگزاری آیین های ویژه به مناسبت این روز و همچنین توجه نکردن به پروتکل های بهداشتی و سیاست گذاری های اجتماعی بوده است.

وی اضافه کرد: قبل از شیوع بیماری کرونا در بیمارستان امام رضا (ع) 17 تا 20 درصد از بیماران از استان های اطراف بودند که این موضوع پس از شیوع بیماری کرونا عملا به صفر رسیده است که این امر باعث کاهش میزان مراجعات در اثر ترس مردم از ابتلا در بیمارستان بوده است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان نمود: ابتلای دستیاران تخصصی و متخصصین و کادر درمانی به کرونا در استان در بسیاری از رشته ها باعث کاهش توان ارایه خدمات درمانی به بیماران شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز در این نشست گفت: پیش بینی اجرا شده در ابتدای شیوع بیماری کرونا برای هزار تخت بستری بوده که در مراحل مختلف راه اندازی شده است و خوشبختانه تا به امروز مشکل و کمبودی در زمینه تخت بستری برای بیماران کرونایی نداریم.

دکتر بهمن روشنی اضافه کرد: هم اکنون 130 تخت خالی در مراکز کرونایی وجود دارد و پیش بینی های لازم برای افزایش این تعداد نیز اجرا شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 195 هزار و 51 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 120 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به 9 هزار و 185 نفر رسید.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان نمود: از دیروز تا امروز 28 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 612 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که هزار و 71 مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 195 هزار و 51 نفر رسید.

او گفت: استان های خوزستان، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، لرستان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در شرایط قرمز قرار دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ظرفیت تخت های بیماران کرونایی در کرمانشاه افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت تخت های بیماران کرونایی در کرمانشاه افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید