تسهیلات مقابله با کرونا به 260 شرکت دانش بنیان رسید

به گزارش وبلاگ سارا، شرکت های دانش بنیان، خلاق و همچنین شتاب دهنده ها و مراکز فضای کاری اشتراکی از جمله بنگاه های مالی هستند که از همه گیری شیوع ویروس کووید 19 آسیب دیدند. صندوق نوآوری و شکوفایی در سه مرحله به این مراکز تسهیلات مقابله با کرونا پرداخت کرد.

تسهیلات مقابله با کرونا به 260 شرکت دانش بنیان رسید

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ سارا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های دانش بنیان، خلاق و همچنین شتابدهنده ها و مراکز فضای کاری اشتراکی از جمله بنگاه های اقتصادی هستند که از همه گیری شیوع ویروس کووید 19 آسیب دیدند. صندوق نوآوری و شکوفایی در سه مرحله به این مراکز تسهیلات مقابله با کرونا پرداخت کرد.

در حال حاضر، مرحله سوم این بسته تسهیلات شروع شده است و شرکت های متوسط و عظیم دانش بنیان در حال ثبت نام برای دریافت تسهیلات هستند.

در مرحله اول پرداخت تسهیلات به شرکت های آسیب دیده از بحران کرونا، شرکت های دانش بنیان کوچک، شتابدهنده ها و مراکز کار اشتراکی، تحت پوشش نهاده شدند.

شرکت های دانش بنیانی، کوچک محسوب می شوند که فروش آنها کمتر از 20 میلیارد ریال یا تعداد نیروهای شاغل در آن شرکت کمتر از 50 نفر باشد. سقف تسهیلات در نظر گرفته شده توسط صندوق نوآوری و شکوفایی برای این گروه هدف، 5 میلیارد ریال با نرخ بهره 9 درصد است.

در مجموع درخواست 260 شرکت دانش بنیان کوچک مورد تایید نهاده شد و مبلغ 900 میلیارد ریال وام به آنها پرداخت شد. 61 شتاب دهنده و مراکز کار اشتراکی نیز در مجموع 300 میلیارد ریال تسهیلات مقابله با کرونا دریافت کردند.

در مرحله دوم این طرح، برای ثبت نام شرکت های خلاق، اعلام فراخوان شد. صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری دبیرخانه زیست بوم حمایت از صنایع خلاق، درخواست بیش از 85 شرکت خلاق را مورد تایید قرار داد. شرکت های خلاق تا سقف 4 میلیارد ریال وام مقابله با عوارض ناشی از همه گیری ویروس کووید 19 دریافت کردند. سود این تسهیلات نیز 9 درصد در نظر گرفته شد.

مرحله سوم این طرح از روزهای پایانی تیر ماه امسال شروع شده است. در مرحله سوم طرح، شرکت های دانش بنیان متوسط و عظیم می توانند برای دریافت تسهیلات اقدام نمایند. سقف این تسهیلات 100 میلیارد ریال است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری نهادهایی مانند صندوق نوآوری و شکوفایی و دیگر صندوق های تامین نماینده اعتبار، کوشش دارد تا بازیگران موثر زیست بوم نوآروی کشور، کمترین آسیب ممکن را از شیوع ویروس کرونا ببینند. صندوق توسعه ملی نیز مبلغی در حدود 4 هزار میلیارد ریال را برای اختصاص به شرکت های دانش بنیان و فناور در نظر گرفته است. در صورت جذب کامل این میزان اعتبار، توان اقتصادی این شرکت ها به شکل قابل ملاحظه ای تقویت می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تسهیلات مقابله با کرونا به 260 شرکت دانش بنیان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات مقابله با کرونا به 260 شرکت دانش بنیان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید