بایدن و ماکرون ملاقات می نمایند

به گزارش وبلاگ سارا، رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا قرار است آدینه هفته جاری در شهر رم واقع در ایتالیا با یکدیگر ملاقات و تبادل نظر می نمایند.

بایدن و ماکرون ملاقات می نمایند

بر اساس اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای گفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار است آدینه با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود ملاقات کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، طرفین در شهر رم ایتالیا ملاقات می نمایند.

اول ابان ماه امسال، دفتر ریاست جمهوری فرانسه در کاخ الیزه با صدور بیانیه ای گفت که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با جو بایدن همتای آمریکایی خود به صورت تلفنی مصاحبه کرد.

در این بیانیه گفته شد که ماکرون و بایدن در مصاحبهی خود درباره مقابله با چالش های پیش رو، به خصوص ایجاد یک دفاع اروپایی قدرتمند که تکمیل نماینده ناتو بوده و در امنیت جهانی نیز مشارکت داشته، تاکید کردند.

به گزارش وبلاگ سارا، ملاقات رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا در حالی صورت می گیرد که پیشتر روابط دو کشور بر سر بعضی موضوعات از جمله قرارداد امنیتی آکوس میان انگلیس، آمریکا و استرالیا سرد و تیره شده بود.

کمتر از یک ماه پیش، استرالیا از قرارداد 66 میلیارد دلاری با فرانسه برای خرید 12 زیردریایی دیزلی - الکتریکی که سال 2016 امضا نموده بود، خارج شد تا به جای آن زیردریایی هسته ای با همکاری آمریکا و انگلیس و طبق توافق امنیتی آکوس به دست آورد.

لغو ناگهانی این قرارداد، یک بحران اعتماد میان پاریس از یک طرف و لندن، کانبرا و واشنگتن از طرف دیگر ایجاد کرد، اما دیپلمات های ارشد آمریکا از جمله آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، سفری دو روزه به فرانسه و بروکسل داشت و برای ترمیم روابط کوشش کرد چرا که رهبران فرانسه تاکید داشتند این سه کشور برای عقد این پیمان تازه از پشت به آن خنجر زده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بایدن و ماکرون ملاقات می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن و ماکرون ملاقات می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید