صنایع دستی

تهدید یک میراث جهانی با کاشت گل نرگس!

سیاوش آریا، کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی در هفته جاری، عکس هایی را از این محدوده گرفته که نشان می دهد حجم زیادی سنگ و مصالح در عرصه و حریم بیشاپور باستانی تخلیه و زمین ها با گچ قطعه بندی شده است.

10 اسفند 1402

شناسایی چهار هزار اثر میراثی در کردستان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: بناهای تاریخی کردستان جزو زیباترین و پربازدیدترین اماکن ایران هستند و در حال حاضر چهار هزار اثر میراثی در سطح استان شناسایی شده است.

2 اردیبهشت 1402

ساخت نخستین شهر زیرزمینی نو خاورمیانه

در شرایطی که این روزها ایجاد مرکز اقامتی میلیاردها تومان هزینه دارد؛ یک مرتع دار برای اولین بار در خاورمیانه اقدام به ساخت نخستین شهر زیرزمینی نو در سمنان نموده که کاربری اقامتی و گردشگری دارد.

18 دی 1401

سایه ساختمانی بزرگ بر سر قلعه ای تاریخی ، آیا شهرداری نهبندان منتقل می گردد؟

ساختمان شهرداری نهبندان که در حریم قلعه نهبندان واقع شده قرار است تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان شده و باید ساختمان به جای دیگری منتقل گردد.

17 مهر 1401

برپایی نمایشگاه پاییزه صنایع دستی در مهاباد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: نمایشگاه پاییزه صنایع دستی تا 15 مهرماه در محل پارکینگ فلکه مادر این شهرستان دایر است.

13 مهر 1401

مصوبه دولت در مورد محاسبه قیمت اراضی ملی طرح های گردشگری اصلاح شد

ایرنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، مصوبه دولت در مورد محاسبه قیمت اراضی ملی طرح های گردشگری اصلاح شد.

28 تیر 1401

پرونده محور ساسانی و ارسباران به یونسکو و IUCN رسید

دو پرونده محور ساسانی و پرونده میراث طبیعی ارسباران که نامزد لیست میراث جهانی بودند، آماده و به کمیته میراث جهانی یونسکو و اتحادیه جهانی حفاظت از میراث طبیعی (IUCN) ارسال شدند تا در نشست کمیته میراث جهانی سال 2018 مورد آنالیز قرار گیرد.

20 تیر 1401

مسئولان کمر همت برای برطرف موانع ثبت جهانی ماسوله بسته اند

ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، مسئولان کمر همت برای برطرف موانع ثبت جهانی ماسوله بسته اند.

16 تیر 1401

میراث طبیعی ثبت ملی می گردد اما بودجه ملی ندارد

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، میراث طبیعی ثبت ملی می گردد اما بودجه ملی ندارد.

1 تیر 1401

دوتار ایرانی در چند قدمی ثبت در میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است

خبرها حاکی از آن است که پرونده دوتار ایرانی به اجلاس کمیته میراث بشری ناملموس یونسکو در بوگوتا برده شده است و این گنجینه ایرانی فاصله چندانی تا جهانی شدن ندارد.

5 خرداد 1401

گزارشی از جلسه توسعه گردشگری شهرستان شاهرود

توسعه گردشگری شهرستان شاهروداز آن جایی که ایران جز کشورهایی با تاریخ کهن و غنی است در هر گوشه از خاک این سرزمین پهناور بناها و جاذبه های تاریخی بسیار قرار گرفته است که هر کدام به نوبه خودشان می توانند سبب جذب گردشگران بسیار باشند. اما برای این که بتوانیم...

31 اردیبهشت 1401

ثبت روستای اندج به عنوان روستای ملی گلیم الموت

معان صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از پیوستن روستای اندج به عنوان روستای ملی گلیم الموت به خانواده شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی اطلاع داد.

15 اردیبهشت 1401

برگزاری نخستین اکوماراتن جنگلی ایران در جنگل ابر

نخستین اکوماراتن جنگلی ایران در جنگل ابر شاهرود در سطح ملی و بین المللی برگزار خواهد شد.

29 بهمن 1400

نصب کاشی ماندگار بر سر در خانه عباس کیارستمی

هفتمین کاشی ماندگار، بر سردر خانه استاد سینمای ایران و دنیا عباس کیارستمی نصب شد. بعلاوه هشتمین، نهمین، دهمین و یازدهمین کاشی ماندگار نیز به ترتیب بر سردر خانه سیروس ابراهیم زاده، هادی سیف، منوچهر طریقی و مرحوم ابراهیم یونسی نصب شدند.

28 بهمن 1400

بازدید 141 هزار نفر از بنا های تاریخی استان کرمانشاه

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : طی شش ماهه اول سال جاری بیش از 141 هزار نفر از بنا های تاریخی استان بازدید کردند.

21 مهر 1400

سوغات خرم آباد؛ از گلونی تا روغن حیوانی!

خرم آباد مرکز استان لرستان و بزرگترین شهر لرنشین کشور است. مهمترین سوغات خرم آباد شامل گلونی، لباس سنتی، نمد، روغن حیوانی، گیوه و عسل می گردد.

16 اسفند 1399

جلسه کمیته نظارت و ارزیابی طرح تکاپو در کردستان برگزار گردید

جلسه کمیته نظارت و ارزیابی طرح تکاپو با دستور کار آنالیز مسائل نهادهای فعال طرح تکاپو و ارائه راه چاره جهت توسعه فعالیت در رسته فناوری ارتباطات به ریاست مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کردستان برگزار گردید.

13 اسفند 1399

گمرک قدیم بندر خمیر به موزه دریانوردی تبدیل می گردد

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، رضا برومند امروز سه شنبه 27 آبان ماه در این نشست که با حضور، فرماندار بندر خمیر و رئیس شورای شهر رویدر برگزار گردید، بیان کرد: یکی از راه های توسعه گردشگری شهرستان خمیر، گردشگری...

28 آذر 1399

اقداماتی که باید برای سرزندگی بافت تاریخی شیراز صورت گیرند

ایرنا/ این خبر پیرامون اقداماتی که باید برای سرزندگی بافت تاریخی شیراز صورت گیرند، برای شما نگارش شده است.

4 آذر 1399

بازدید 71 هزار نفر از جاذبه های تاریخی کرمانشاه

خبرنگاران/کرمانشاه معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در شش ماهه ابتدایی امسال 71 هزار و 545 نفر از جاذبه های تاریخی استان کرمانشاه بازدید داشته اند.

13 آبان 1399
تعداد: (28)