ثبت روستای اندج به عنوان روستای ملی گلیم الموت

به گزارش وبلاگ سارا، معان صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از پیوستن روستای اندج به عنوان روستای ملی گلیم الموت به خانواده شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی اطلاع داد.

ثبت روستای اندج به عنوان روستای ملی گلیم الموت

میراث آریا: خانم پویا محمودیان در ملاقات با آقای محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و خانم فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اعلام ثبت روستای اندج به عنوان روستای ملی گلیم الموت گفت: در پنجمین جلسه شورای راهبردی معین شهر ها و روستا های ملی صنایع دستی در 22 آذر پس از بازرسی میدانی و دفاع بسیار خوب نمایندگان و مسؤولان استانی، ثبت روستای اندج به عنوان نخستین پرونده ارسالی از قزوین در حوزه ثبت ملی شهر ها و روستا های صنایع دستی مورد تایید نهاده شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور اضافه کرد: با ثبت ملی روستا ها و شهر های صنایع دستی در واقع گام مهمی به سوی آشنایی با ظرفیت های حوزه صنایع دستی و برندسازی، رونق مالی و شکوفایی فرهنگی این منطقه ها برداشته می گردد و امیدواریم این ثبت ملی علاوه بر هویت بخشی و ایجاد تأثیرات مثبت در زمینه جذب و تشویق بانوان، کارآفرینان و صاحبان هنر در این منطقه ها بتواند در دوران گذار از بیماری کرونا موجی از خوشحالی و امید را برای صنعتگران و مردم منطقه به همراه داشته باشد.

او بعلاوه در این ملاقات از اضافه شدن یک شهر از آذربایجان غربی و سه شهر از خوزستان به جمع شهر های ملی صنایع دستی اطلاع داد و گفت: در کنار روستای اندج، شهر خوی از آذربایجان غربی نیز به عنوان شهر ملی قالی ریزماهی و شهر های شوشتر، اندیکا و رفیع هر سه از خوزستان نیز به ترتیب به عنوان شهر های ملی احرامی بافی، دستبافته های عشایر و بوریا بافی انتخاب شدند.

*قزوین موقعیت ویژه ای برای معرفی و عرضه صنایع دستی به مردم و گردشگران دارد

آقای محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین نیز در این ملاقات گفت: قزوین بیش از آنکه در حوزه فراوری صنایع دستی ظرفیت داشته باشد در بخش فروش صنایع دستی صاحب ظرفیت و موقعیت است، اگرچه در بعضی منطقه ها مانند الموت نیز ظرفیت بالایی در حوزه فراوری صنایع دستی وجود دارد.

او با بیان اینکه قزوین در جهت شمال، شمال غرب و مرکز کشور قرار گرفته است و مسافران بسیاری از آن عبور می نمایند، اضافه کرد: با توجه به موقعیت ارتباطی ممتاز قزوین و میانگین عبور میانه روزانه 700 هزار دستگاه خودرو از استان می توان مراکز بین راهی ویژه معرفی و فروش صنایع دستی را در این استان راه اندازی کرد که سرمایه گذار و متقاضیان خود را نیز دارد.

استاندار قزوین با تأکید بر اینکه از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی به طور ویژه حمایت می کنیم، ادامه داد: وجود این مراکز ضمن معرفی صنایع دستی منطقه ها مختلف کشور به مردم می تواند به اقتصاد فعالان این حوزه یاری شایان توجهی کند و در پیشبرد اقتصاد مقاومتی و بعلاوه رشد و اعتلای هنر و فرهنگ کشور مؤثر واقع گردد.

منبع: توریسم آنلاین

به "ثبت روستای اندج به عنوان روستای ملی گلیم الموت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت روستای اندج به عنوان روستای ملی گلیم الموت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید