کوتاه ترین مسیرهای پروازی دنیا

به گزارش وبلاگ سارا، با کوتاه ترین مسیرهای پروازی دنیا آشنا شوید

امروزه سفر با هواپیما به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. سفر هوایی امکان مسافرت به نقاطی را فراهم نموده که شاید تا پیش از این غیرممکن یا سخت بوده است. قبلا در خصوص طولانی ترین مسیرهای پروازی صحبت کردیم و این سفرها که گاه بیش از 16 ساعت طول می کشد را به شما معرفی کردیم. امروز اما قصد داریم به کوتاه ترین مسیرهای پروازی دنیا بپردازیم و جزئیات مدت زمان سفر و مبدا و مقصد را با شما در میان بگذاریم. با خبرنگاران همراه باشید.

کوتاه ترین مسیرهای پروازی دنیا
  • کوتاه ترین پرواز تجاری بین المللی

از فرودگاه سنت گالن آلترنهاین سوئیس تا فریدریشسهافن آلمان

ایرلاین: پیپل وینالین (Peoples Viennaline)

مسافت: 20 کیلومتر

دریاچه کنستانس در شمال کوه های آلپ واقع شده است و در بین سه کشور آلمان، اتریش و سوئیس واقع شده است. از فرودگاه سنت گالن آلترنهاین (St. Gallen-Altenrhein airport) در شمال شرقی سوئیس و فریدریشسهافن (Friedrichshafen) آلمان در آن سوی دریاچه تنها 20 کیلومتر فاصله وجود دارد. شرکت هواپیمایی وینالین در اتریش این دو شهر را با پروازهای منظمش به یکدیگر متصل می نماید. این سفر یکی از کوتاه ترین جهتهای پروازی دنیا به شمار می رود و تنها 8 دقیقه طول می کشد!

  • کوتاه ترین جهت پروازی دنیا

وستری تا پاپا وستری در اسکاتلند

ایرلاین: لوگانیر (Loganair)

مسافت: 3 کیلومتر

بین جزایر وستری و پاپا وستری مرز باریک آبی واقع شده است. لوگانیر، شرکت هواپیمایی اسکاتلندی حدود 50 سال است که این دو جزیره را با پروازهای منظم به یکدیگر مرتبط می نماید. این پرواز کمتر از یک دقیقه طول می کشد و با رکورد 47 ثانیه به عنوان کوتاه ترین جهت پروازی دنیا (از لحاظ زمان سفر) معروفیت پیدا نموده است. این جهت پروازی آنقدر معروفیت پیدا نموده که بسیاری از گردشگران صرفا برای تجربه کوتاه ترین جهت پروازی دنیا به این منطقه در اسکاتلند سفر می نمایند. قبلا در مطلبی جداگانه در خصوص این پرواز که به کوتاه ترین جهت پروازی دنیا معروفیت دارد نوشته ایم که می توانید با مراجعه به آن در این مورد بیشتر بدانید.

  • کوتاه ترین پرواز تجاری (از لحاظ مسافت)

کگاتا (Kegata) تا آپوو(Apowo) در کشور اندونزی

مسافت: 2 کیلومتر

این دو شهر در کشور اندونزی قرار دارند و تنها 2 کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند اما این دو شهر با یک دره عمیق جنگلی از یکدیگر جدا شده اند. به همین علت برای مسافرت بین این دو شهر باید از بین جنگل های انبوه و شیب زیاد کوه ها گذر کرد. به همین علت پرواز بر فراز این دره عمیق و خطرناک به نظر راه چاره منطقی تری می رسد. داردن، یک خلبان بریتانیایی است که خدمات هوایی محلی را بین این دو شهر ارائه می نماید. البته این جهت پروازی منظم نیست و هروقت اهالی به سفر نیاز داشته باشند با پرداخت هزینه سوار هواپیما می شوند. اما در هر صورت این جهت به احتمال زیاد کوتاه ترین جهت پروازی دنیا (از لحاظ مسافت) محسوب می گردد.

  • کوتاه ترین جهت پروازی بین قاره ای

طنجه مراکش تا جبل الطارق

ایرلاین: هواپیمایی پادشاهی مراکش

مسافت: 69 کیلومتر

تنگه جبل الطارق بین قاره اروپا و آفریقا واقع شده است و تنها 14 کیلومتر عرض دارد. کشتی های سریع السیر در زمان بندی های منظم این جهت را طی می نمایند، اما افرادی که تمایلی به سفر در آب های متلاطم بین قاره ای ندارند گزینه راحت تری دارند. شرکت هواپیمایی پادشاهی مراکش (Royal Air Maroc) با هواپیمای توربوپراپ ATR-72 پروازهای منظمی بین این دو منطقه دارد.

  • کوتاه ترین جهت پروازی بین دو مرکز

کینشاسا تا برازاویل در کنگو

ایرلاین: کام-ایر کو، ASKY و (قبلا) هواپیمایی اتیوپی

مسافت: 26 کیلومتر

کینشاسا مرکز جمهوری دموکراتیک کنگو است و برازاویل، مرکز جمهوری کنگو! این دو کشورهای مستقلی هستند که در دو سوی رودخانه کنگو قرار گرفته اند. دو ایرلاین کام-ایر کو (Camair-Co) متعلق به کشور کامرون و ASKY ایرلاین آفریقایی پروازهایی را بین این دو مرکز انجام می دهد.

خطوط هوایی اتیوپی نیز سابق بر این، پروازهای مستقیمی را بین این دو مرکز کنگو انجام می داد. این ایرلاین هواپیمایی کوچک تر و کم قدرت تر از بوئینگ 787 برای انجام این پرواز نداشت و موجب شد این پرواز به عنوان کوتاه ترین جهت پروازی دنیا که به وسیله هواپیمای پهن پیکر انجام می گردد شناخته گردد.

  • کوتاه ترین جهت پروازی منظم در آمریکای شمالی

فرودگاه بیلی بیشاپ تورنتو تا فرودگاه منطقه نیاگارا در کانادا

ایرلاین: گریتر تورنتو ایرویز

مسافت: 51 کیلومتر

جهت زمینی بین تورنتو و نیاگارا 136 کیلومتر رانندگی در امتداد ساحل دریاچه اونتاریو است، اما با استفاده از هواپیما می توان جهتی مستقیم را طی کرد. شرکت هواپیمایی محلی کانادا با استفاده از هواپیمای پایپر ناواجو (Piper Navajo aircraft) پروازهای روزانه ای را بین این دو فرودگاه انجام می دهد. گردشگرانی که برای بازدید از آبشار نیاگارای مشهور به این منطقه سفر می نمایند با استفاده از این پرواز به راحتی می توانند سفر نمایند.

در این مطلب با 6 جهت پروازی کوتاه آشنا شدید. تصور یک پرواز چند دقیقه ای می تواند بسیار هیجان انگیز و لذتبخش باشد. اما طولانی ترین جهتهای پروازی دنیا هم به نوبه خود تجربه ای جالب باشد. فکر کنید قرار است 17 ساعت در هواپیما باشید و از فراز کشورها و قاره های مختلف عبور کنید. شاید هم در این جهت از آب و هواهای مختلف عبور کردید و از هوایی گرم به هوای سرد و برفی رسیدید. در مطلب طولانی ترین پروازهای دنیا می توانید در خصوص این پروازها بیشتر بدانید.

منبع: الی گشت

به "کوتاه ترین مسیرهای پروازی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوتاه ترین مسیرهای پروازی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید