پیام آتشین روس ها در سوریه، 10هزار نظامی و 64 مرکز دیده بانی ترکیه در ادلب

به گزارش وبلاگ سارا، یک رسانه سوری با اشاره به گذشت یک سال از توافق میان اردوغان و پوتین درباره ادلب به وقت کشی ترکیه و طفره رفتن آن از عمل به تعهداتش و افزایش نظامیان و مراکز دیده بانی در شمال غرب سوریه و پیام آتشین روسیه به ترکیه در این باره پرداخته است.

پیام آتشین روس ها در سوریه، 10هزار نظامی و 64 مرکز دیده بانی ترکیه در ادلب

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سارا، روزنامه الوطن سوریه در مطلبی با عنوان یک سال از توافق مسکو درباره منطقه کاهش تنش؛ اشغالگران ترکیه حضور خود را تقویت کرده و جاده ام4 را بسته اند، گزارش داد: توافق مسکو که در پنجم مارس سال گذشته در مسکو پایتخت روسیه میان رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین رؤسای جمهور ترکیه و روسیه امضا شد، یک ساله شد اما بندهای آن اجرایی نشد، زیرا نظام ترکیه به تعلل و وقت کشی به منظور تسلط بر منطقه کاهش تنش در ادلب و حمایت از تروریست ها و ممانعت از بازگشایی جاده حلب ـ لاذقیه معروف به ام4 ادامه می دهد.

این روزنامه سوری می نویسد: ناظران امور بعید می دانند هرگونه تغییری در موضع نظام ترکیه در قبال بندهای دو توافق مسکو نیز توافق سوچی در سال 2018 و اجرا کردن آن، رخ دهد.

الوطن بیان نمود: این ناظران با اشاره به تقویت مراکز دیده بانی ارتش ترکیه در منطقه کاهش تنش به ویژه در جنوب جاده ام4 آن را نشانه نیات استعماری و توسعه طلبانه نظام ترکیه در منطقه دانستند به خصوص پس از اینکه 10 هزار خودروی نظامی به این مراکز دیده بانی که شمار آنها بالغ بر 64 مرکز است، ارسال و حدود 10 هزار نظامی اعزام کرد.

از نگاه این ناظران؛ این فرایند ادامه دارد یعنی همچنان ستون های نظامی ترکیه از طریق گذرگاه کفرلوسیون در شمال شرق ادلب وارد این استان در شمال غرب سوریه می شوند و آخرین ستون هم دو روز قبل بود که شامل 15 تانک و خودروی نظامی و خودروهای سنگین حامل تجهیزات نظامی و لجستیک بود.

ناظران امور تأکید می کنند: یکی از موارد مورد اختلاف مسکو با آنکارا درباره اجرایی شدن توافق مسکو، رویگردانی آنکارا از خارج کردن شبه نظامیان و تروریست های جبهه النصره از جنوب ام4 است که نه تنها این تروریست ها را خارج نکرده است بلکه بر شمار آنها افزوده است.

الوطن می نویسد: ترکیه شاخه القاعده یعنی جبهه النصره را مسئول حمایت جاده عمومی ادلب به باب الهوی کرده است تا امنیت کاروان های نظامی ترکیه که به عمق استان ادلب و حومه جنوبی آن می فرایند، حفظ شود.

از نگاه ناظران امور با توجه به شرایط کنونی و سیاست امرواقع که نظام ترکیه در منطقه کاهش تنش دنبال می کند، گشوده شدن جاده حلب به لاذقیه غیرممکن است به ویژه که تروریست ها را در دو طرف جاده مستقر کرده است.

این رسانه سوری گزارش داد: پس از اینکه خودروهای نظامی روسیه در جریان گشت زنی مشترک روسیه ـ ترکیه هدف قرار گرفت، روسیه مشارکت خود در این گشت زنی را متوقف کرد، این درحالی است که 25 گشت مشترک با یکدیگر داشتند.

الوطن در ادامه می نویسد: همه این شرایط سبب شد که روسیه پیام آتشین به نظام ترکیه برای اصلاح خط مشی آن و مشارکت مثبت در اجرای تفاهمات و توافقات فی مابین درباره ادلب، ارسال کند. نیروی هوایی روسیه طبق بانک اهدافی که به طور روزانه بِروزرسانی می شود، مواضع تروریست ها را هدف قرار می دهد. تا به امروز بیش از 120 تروریست فیلق الشام وابسته به نظام ترکیه در جریان حمله هوایی روسیه به مرکز نظامی آنها در جبل الدویله در شمال غرب ادلب کشته شده اند.

این رسانه نوشت: علاوه بر آن مواضع جبهه النصره در شمال استان و حومه جنوبی آن هرازگاهی هدف حملات هوایی روسیه قرار می گیرد و مواضع آنها در کوه کبانه در شمال شرق لاذقیه هم هدف قرار گرفته است.

الوطن در انتها گزارش داد: از پیام های ناخرسندی روسیه از نظام ترکیه هدف قرار دادن مواضع تروریست های آنکارا در اطراف و داخل شهر الباب و انهدام تانکرهای نفتی که نفت سوریه را در حومه شمال شرق حلب می دزدند، است. در آخرین مورد در جریان حمله به مناطق تحرین و الحمران که تحت کنترل ترکیه و مزدوران آن در الباب و جرابلس در شمال شرق حلب هستند، 280 تانکر و کامیون هدف قرار گرفت و بیش از 25 تروریست کشته و یا زخمی شده اند، این حمله با موشک های زمین به زمین ناوهای روسی در دریای مدیترانه رخ داد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پیام آتشین روس ها در سوریه، 10هزار نظامی و 64 مرکز دیده بانی ترکیه در ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیام آتشین روس ها در سوریه، 10هزار نظامی و 64 مرکز دیده بانی ترکیه در ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید