پامپئو: جامعه جهانی باید از ایران بخواهد فورا با آژانس انرژی اتمی همکاری کند

به گزارش وبلاگ سارا، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر از جامعه جهانی خواست تا از ایران بخواهد فورا و به طور کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند.

پامپئو: جامعه جهانی باید از ایران بخواهد فورا با آژانس انرژی اتمی همکاری کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سارا، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) از جامعه بین الملل خواست تا از ایران بخواهد به صورت فوری و کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند.

وزیر امور خارجه آمریکا که در پیغامی در توئیتر این سخنان را مطرح می کرد، در ادامه نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید نموده است که ایران مانع از دسترسی به دو مکان هسته ای گذشته خود شده است. این ممانعت بی سابقه، عمیقا نگران کننده و غیر قابل قبول است.

وزیر امور خارجه آمریکا در این پیغام توئیتری خود به تکرار اتهامات بی اساس رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت که مدعی شده تهران اجازه بازرسی از بعضی مکان ها را نمی دهد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه در مسکو و پس از ملاقات با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری گفت: اجازه نخواهیم داد ایران موضوع آنالیز هایی گردد که اسناد آن ادعاهای جاسوسی است. فکر می کردیم آژانس باید برای اعتبار خود ارزش قائل گردد. کماکان معتقد به شفافیت هستیم.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "پامپئو: جامعه جهانی باید از ایران بخواهد فورا با آژانس انرژی اتمی همکاری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: جامعه جهانی باید از ایران بخواهد فورا با آژانس انرژی اتمی همکاری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید