وزیر خارجه سوریه حضور نظامی روسیه در کشورش را ضروری خواند

به گزارش وبلاگ سارا، فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه حضور نظامی روسیه در کشورش را لازم و ضروری خواند.

وزیر خارجه سوریه حضور نظامی روسیه در کشورش را ضروری خواند

وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت: حضور نظامی روسیه در سوریه صرفا سودمند نیست بلکه امری ضروری است.

مقداد با بیان اینکه ما به پیروزی های مشترک در مبارزه با تروریسم دست یافتیم، اظهار کرد:این به آن معنی نیست که کار تروریسم در سوریه یکسره شده است زیرا آمریکا همچنان سازمان های تروریستی را برای افزایش تحرکات در سوریه تشویق می کند تا حضور نظامی این کشور را توجیه کند.

وزیر خارجه سوریه گفت: مبارزه با تروریسم از راهها و طرق مختلف ادامه دارد.

مقداد این را نیز گفت که سوریه و روسیه درباره تحویل واکسن روسی کرونا به نام اسپوتنیک-وی به سوریه مذاکره می کنند و سوری ها به واکسن روسی بیشتر از واکسن آمریکایی فایزر و دیگر واکسن ها اعتماد دارند و امیدوارند این واکسن را دریافت کنند.

وزیر خارجه سوریه که برای انجام دیدار کاری به روسیه سفر کرده است، روز یکشنبه نیز در گفت وگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت: آمریکا حق اظهارنظر در خصوص حضور ایران در سوریه را ندارد زیرا چنین حضوری در سرزمین آمریکا صورت نگرفته است.

المقداد افزود: حضور ایران در سوریه قانونی است و بنابر درخواست سوریه انجام گرفته است و اساسا حضور بسیار محدودی است و فقط به حضور مشاوران نظامی منحصر می شود.

وزیر خارجه سوریه از موضع ایران در مقابل فشارهای اعمال شده در خصوص برنامه هسته ای دفاع کرده و گفت: من اخیرا به تهران سفر داشتم و ایرانیان آماده انجام هیچ گونه مذاکره جدیدی در خصوص توافق هسته ای نیستند. اما واشنگتن چه به تعهدات خود بازشود و یا بازنشود در هر حالت تهران همچنان به تعهداتش بر اساس توافق برجام پایبند است. البته دولت ایران حق دارد در صورت عدم بازگشت واشنگتن به تعهداتش بر اساس توافق موجود در راستای منافع ملی کشور خود تصمیمات مناسب را اتخاذ کند.

المقداد در ادامه این مصاحبه از دولت منتخب آمریکا خواست تا در سیاستش در خصوص سوریه تجدیدنظر کند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "وزیر خارجه سوریه حضور نظامی روسیه در کشورش را ضروری خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه سوریه حضور نظامی روسیه در کشورش را ضروری خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید