نکاتی برای مسافران هواپیما که دارای اضافه وزن هستند!

به گزارش وبلاگ سارا، پرواز با هواپیما به دلایل متعددی به محبوب ترین شیوه سفر تبدیل شده است. راحتی و آسایش بیشتر، مدت زمان بسیار کوتاه سفر و امنیت بالای پرواز باعث شده تا سفر با هواپیما به یکی از اولین انتخاب های مردم برای سفر تبدیل شود. با این حال، سفر با هواپیما برای افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند می تواند موضوعی دغدغه انگیز باشد. جایگاه های کوچک و تنگ هواپیما، فاصله کم بین ردیف ها و … انگار برای مسافرهای دارای اضافه وزن طراحی نشده است. اما مسلما نباید اضافه وزن باعث شود که نتوانید از پروازتان لذت ببرید، درست است؟ بنابراین در این مطلب تصمیم گرفتیم نکاتی کاربردی و مفید را با مسافرهای دارای اضافه وزن و چاقی مطرح کنیم تا با استفاده از آن ها بتوانند پروازی لذت بخش تر و بی دغدغه تر داشته باشند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

نکاتی برای مسافران هواپیما که دارای اضافه وزن هستند!

پرواز برای مسافرهای دارای اضافه وزن

  • قبل از هرچیز یک موضوع را روشن کنیم: منظورمان از مسافرهای دارای اضافه وزن افرادی هستند که دچار بیماری چاقی هستند و همین موضوع آن ها را دچار مسائل عدیده ای کرده است. بنابراین منظورمان دو سه کیلو اضافه وزن یا افرادی که کمی توپُر هستند نیست! اگر شما هم دارای اضافه وزن بالا هستید توصیه می کنیم قبل از پرواز، به ویژه پروازهای طولانی حتما با دکترتان مشورت کنید. بسیاری از افراد چاق که دچار دیابت هم هستند لازم است قبل از پروازها و سفرهای طولانی با دکترشان مشورت کنند. اگر از فشار خون بالا، کمر درد، آرتروز، مسائل قلبی و سایر مسائل ناشی از اضافه وزن رنج می برید هم لازم است در مورد پروازتان با پزشک صحبت کنید. بهترین کار این است که قبل از پرواز و شروع سفر یک چک آپ کامل و جامع انجام دهید و بعد با خیال راحت به سفر بروید.
  • یتان را از قبل رزرو کنید! این توصیه را به همه مسافران می کنیم، اما در مورد مسافرهای دارای اضافه وزن انجام این کار ضرورت بیشتری دارد. پیشنهاد می کنیم رزرو بلیط هواپیمایتان را چندین ماه قبل تر و حتی الامکان به صورت آنلاین انجام دهید. در بسیاری از ایرلاین ها اگر به صورت آنلاین بلیطتتان را تهیه کنید امکان انتخاب جایگاه هم برایتان وجود خواهد داشت. بنابراین می توانید از جایگاه نفرت انگیز و تنگ و باریکِ وسط پرهیز کنید و یک جایگاه راحت تر انتخاب کنید. یکی از بهترین جایگاه ها برای مسافرهای دارای اضافه وزن جایگاه کنار راهرو است، چون در این صورت می توانید از فضای راهرو هم کمی استفاده کنید و راحت تر باشید. همچنین اگر در جایگاه کنار راهرو بنشینید بلند شدن و مثلا رفتن به سرویس بهداشتی برایتان راحت تر خواهد بود و مجبور نخواهید از بین چندین نفر عبور کنید و غر زدن هایشان را تحمل کنید تا بالاخره به راهرو برسید!
  • اگر این امکان برایتان وجود دارد جایگاه تان را در ردیف های دوتایی (به جای ردیف سه تایی) انتخاب کنید. برخی ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی مثل KLM و دلتا ردیف هایی دوتایی کنار پنجره هم دارند. این جایگاه ها فضای بیشتری دارند و برای مسافرهای دارای اضافه وزن راحت تر و آسوده تر هستند. وبسایت سیت گورو (seatguru) وبسایتی تخصصی برای بررسی جایگاه های هواپیماست، بنابراین قبل از رزرو جایگاه می توانید با مراجعه به این سایت در مورد کیفیت و انتخاب بهترین جایگاه تحقیق کنید. در این وبسایت، اطلاعات دقیق و جزئی مثل ابعاد جایگاه، فاصله بین جایگاه ها، فضای جلوی پا و … ارائه می شود. برخی ایرلاین ها هم با دریافت هزینه ای بیشتر، بخش اکونومی پلاس را به مشتریانشان ارائه می کنند که در مقایسه با بخش اکونومی فضای جلوی پای بیشتری دارد. مسافرهای دارای اضافه وزن حتما با مشکل فضای کم جلوی پا آشنا هستند، بنابراین پرداخت مبلغی کمی بیشتر واقعا ارزشش را دارد.
  • سعی کنید حتی الامکان با یک همراه سفر کنید. مسافرهای دارای اضافه وزن بالا و چاقی در صورت داشتن یک همراه می توانند سفری به مراتب راحت تر و لذت بخش تر داشته باشند. در این صورت، همراهتان می تواند جایگاه کنار راهرو را به شما بدهد تا راحت تر بنشینید و دیگر لازم نیست نگران بغل دستی و غرغرهایش باشید. یکی از مسائلی که معمولا با بغل دستی در هواپیما خواهید داشت مساله دسته جایگاه است که معلوم نیست دقیقا متعلق به چه کسی است؛ و اگر دارای اضافه وزن بالا باشید شدیدا به این دسته جایگاه نیاز خواهید داشت!
  • اگر جایگاه هواپیمایتان را از قبل انتخاب نکرده اید بهتر است در فرودگاه و قبل از سوار شدن و حتی داخل هواپیما در مورد آن با مهمانداران صحبت کنید. شاید این موضوع کمی برای مسافرهای دارای اضافه وزن ناخوشایند و خجالت آور به نظر برسد، اما بهتر است خودتان را آن طور که هستید بپذیرید و سعی کنید نهایت آسایش و رفاه را برای خودتان فراهم کنید. پس اگر داخل هواپیما شدید و دیدید یک جایگاه ناراحت و تنگ به شما رسیده است، اصلا خجالت نکشید و با مهماندار در این مورد صحبت کنید. در بسیاری موارد مهمانداران می توانند جای شما را با فرد دیگری که جای جایگاه برایش اهمیتی ندارد تعویض کنند. به ویژه اگر مجبورید جایگاه وسط بنیشینید با بغل دستی تان صحبت کنید و از او خواهش کنید جایش را با شما عوض کند. مسلما این کار به نفع هردوی شما خواهد بود و هر دو می توانید تجربه پروازی بهتر و لذت بخش تر داشته باشید. البته در برخی ایرلاین ها همکاری لازم را با مسافرهای دارای اضافه وزن نمی کنند که واقعا جای تاسف دارد!
  • قبل از سوار شدن به هواپیما به توالت بروید! سرویس بهداشتی هواپیماها اغلب بسیار کوچک و تنگ است و برای مسافرهای دارای اضافه وزن اصلا راحت نیستند. از طرفی بسیاری از مسافرهای دارای اضافه وزن و چاقی نیاز دارند که در فواصل کوتاه به دستشویی بروند. اگر پروازتان کوتاه است که احتمالا مسئله ای نخواهید داشت و می توانید بیخیال دستشویی رفتن بشوید. اما اگر قرار است پروازی طولانی داشته باشید و چندین ساعت در هواپیما باشید توصیه می کنیم قبل از پرواز و در فرودگاه به سرویس بهداشتی بروید. بیایید با این واقعیت کنار بیاییم که راهروهای هواپیما به ویژه در بخش اکونومی بسیار باریک هستند و اغلب چندین نفر در صف توالت هواپیما منتظر می مانند. بنابراین مسافرهای دارای اضافه وزن اگر بخواهند مدام در این راهروها تردد کنند اصلا راحت نخواهند بود، به ویژه اگر یک نفر دیگر، مثلا یک مهماندار هم بخواهد از همان راهرو عبور کند دیگر عملا جایی برای شما نخواهد ماند.
  • البته اگر به هر دلیل مجبور هستید از توالت هواپیما استفاده کنید پیشنهاد می کنیم در مواقع خلوت از توالت استفاده کنید. حالا این مواقع خلوت چه زمان هایی هستند؟ طبق تجربه مشخص شده که بلافاصله بعد از سرو غذا و یک ساعت قبل از فرود معمولا شلوغ ترین زمان توالت است و اغلب مسافران می خواهند از سرویس بهداشتی استفاده کنند. بنابراین در مواقع دیگر، مثلا قبل از سرو غذا یا بلافاصله بعد از تیک آف به دستشویی بروید تا کمتر اذیت شوید.
  • غذایتان را همراه داشته باشید! مسافرهای دارای اضافه وزن و چاقی معمولا نیازمند رژیم غذایی خاصی هستند. برخی از مسافرهای دارای اضافه وزن نیاز دارند در فواصل کوتاه یک چیزی بخورند، یا در رژیم غذایی خاصی هستند و نمی توانند هر غذایی را بخورند. برخی دیگر که مثلا مبتلا به دیابت هم هستند حتما باید مواد غذای خاصی را مصرف کنند.
  • اما یک موضوع دیگر که سرو غذای هواپیما را برای مسافرهای دارای اضافه وزن مشکل می کند استفاده از سینی غذاخوری هواپیماست. این سینی پشت جایگاه روبرویی قرار گرفته است و با باز کردن آن به صورت یک سینی کوچک در می آید. از آن جا که مسافرهای دارای اضافه وزن و چاق دارای چربی زیادی در ناحیه شکم هستند نمی توانند از این میز استفاده کنند و به همین دلیل نمی دانند غذای هواپیما را باید در کجا قرار بدهند. به همین دلیل یکی از راهکارها برای غذا خوردن راحت تر این است که غذای شما را بعد از مسافران دیگر سرو کنند، در این صورت می توانید از میز بغل دستی تان هم استفاده کنید. یکی از دلایلی که گفتیم بهتر است با همراه سفر کنید همین موضوع است. اما اگر بغل دستی تان یک فرد کاملا غریبه است هم خجالت را کنار بگذارید و از او درخواست کنید از میزش استفاده کنید.
  • زود به فرودگاه بروید! فرودگاه فضایی بسیار شلوغ و پرازدحام است و مسافران برای سوار شدن به هواپیما باید از مراحل مختلفی عبور کنند. تردد در فضای بزرگ و وسیع فرودگاه برای مسافرهای دارای اضافه وزن و چاق می تواند کمی سخت باشد و اگر عجله هم داشته باشید و دیر به فرودگاه رسیده باشید مطمئنا تجربه خوشایندی نخواهید داشت. بنابراین توصیه ای که به مسافران دارای اضافه وزن (و همه مسافران) می کنیم این است که زودتر به فرودگاه بروید تا با خیال راحت و در کمال آرامش مراحل سوار شدن به هواپیما را طی کنید و کارهایی مثل تعویض و انتخاب جایگاه هواپیما و تحویل بار را انجام بدهید. امیدواریم با رعایت این نکات سفری خوب و به یادماندنی را تجربه کنید!

منبع: wanderwisdom.com

منبع: الی گشت

به "نکاتی برای مسافران هواپیما که دارای اضافه وزن هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای مسافران هواپیما که دارای اضافه وزن هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید