مرغ آذربایجان شرقی با جاسازی در جعبه اتوبوس به استان های دیگر برده می گردد!

به گزارش وبلاگ سارا، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مرغ آذربایجان شرقی با جاسازی در جعبه اتوبوس به استان های دیگر برده می گردد.

مرغ آذربایجان شرقی با جاسازی در جعبه اتوبوس به استان های دیگر برده می گردد!

اکبر فتحی در گفت وگو با وبلاگ سارا در مورد دلیل کاهش عرضه مرغ به بازار، اظهار کرد: مسئله ای از بابت کمبود در فراوری نداریم. اگر تنها آمار کشتار مرغ استان را طی سال های گذشته مقایسه کنیم، درمی یابیم که کشتار مرغ استان از حدود یک ماه گذشته تا 10 سال پیش در خوشبینانه ترین حالت هیچ گاه از 180 تن بالا نرفته بود اما حداقل از 12 روز گذشته متوسط کشتار مرغ، 30 درصد افزایش داشته که معادل 280 تن است.

به گزارش وبلاگ سارا، وی اضافه کرد: این افزایش فراوری باعث شده تا کشتارگاه های استان روزانه 280 تن لاشه مرغ را تحویل اداره صمت دهند. این اقدام به تحویل لاشه مرغ توسط کشتارگاه با صورت جلسه و امضای نماینده جهاد کشاورزی و اداره صمت انجام می گیرد و در دفاتر ثبت می گردد.

وی در مورد مصرف سرانه مرغ استان نیز گفت: یک خانواده چهار نفری برای مصرف روزانه خود ماهیانه نهایت سه مرغ را می تواند بخرد. اگر وزن این سه مرغ را به طور میانگین هفت کیلوگرم محاسبه کنیم، در بیشترین پیک مصرف سرانه مصرف ماهیانه مرغ استان بالغ بر یک کیلوگرم و 600 گرم و سرانه روزانه مصرف مرغ استان نیز بالغ بر 55 گرم بوده که با احتساب جمعیت حدود چهار میلیون نفری، روزانه به میزان 220 تن مرغ احتیاج داریم.

فتحی با اشاره به افزابش 400 هزار قطعه ای جوجه ریزی در استان نسبت به سال گذشته، ادامه داد: با توجه به این احتیاج مصرفی استان و البته کاهش فعالیت هتل ها، غذاخوری ها و تالارهای عروسی، در حالی که کشتار روزانه ما بالغ بر 280 تن است، این مازاد در بازار دیده نمی گردد.

وی در مورد دلیل این امر ادامه داد: ما نامه رسمی از جهاد کشاورزی استان قم دریافت کردیم مبنی بر این که در روزهای گذشته به میزان 17 تن مرغ با برند کشتارگاه شهرستان مرند، در قم با قیمت آزاد به فروش رسیده است.

وی اضافه کرد: این تنها یک مورد از موارد خروج غیرقانونی و فروش مرغ در بیرون استان است. جعبه اتوبوس های مسافربری یکی از مکان های خوب برای جاسازی مرغ است که اشخاص سودجو اقدام به جاسازی حتی به میزان 500 کیلوگرم مرغ در این مکان نموده و برای فروش به مقصد تهران می فرایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: دلیل اشتیاق افراد برای این امر غیرقانونی، تفاوت قیمت مرغ در تبریز با سایر استان ها است، چرا که ما به عنوان مجموعه جهاد کشاورزی اصرار به فروش مرغ به قیمت مصوب دولتی به میزان 20 هزار و 400 تومان در بازار را داریم، در حالی که این مرغ در تهران به قیمت حتی 35 هزار تومان به فروش می رسد.

وی متذکر شد: متاسفانه بعضی از کشتارگاه ها نیز به جای عرضه مرغ به بازار پس از کشتار، اقدام به منجمد کردن می نمایند و سپس این مرغ های منجمد سر از سایر استان ها در می آورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مرغ آذربایجان شرقی با جاسازی در جعبه اتوبوس به استان های دیگر برده می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرغ آذربایجان شرقی با جاسازی در جعبه اتوبوس به استان های دیگر برده می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید