صعود به کوه های آتشفشانی فعال

به گزارش وبلاگ سارا، برترین آتشفشان های فعال جهان برای صعود

کوهنوردی یکی از هیجان انگیزترین تفریحات و ماجراجویی هاست ولی این بار نظرتان با کوهنوردی در کوه های آتشفشانی فعال چیست؟ تجربه ای هیجان انگیز که می تواند خاطره انگیز و فراموش نشدنی باشد. آتشفشان ها را می توان از شگفتی های جهان دانست کوه هایی که حتما نظر ماجراجویان را به خود جلب می نمایند و ماجراجویان زیادی را به خود می کشانند. می خواهیم درباره ماجراجویی در آتشفشان های فعال و روبرو شدن با فوران و انفجار حرف بزنیم، اگر همواره دوست داشتید که ماجراجویی و صعود به آتشفشان ها را امتحان کنید باید با مهمترین و تماشایی ترین آتشفشان های جهان آشنا باشید پس در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

صعود به کوه های آتشفشانی فعال

آتشفشان رینجانی | Mount Rinjani، اندونزی

این کوه با ارتفاع 3719 متر در پارک ملی گونانگ رینجانی قرار گرفته و دومین آتشفشان بلند اندونزی ست. صعود به این کوه کمی چالش برانگیز است برای همین هم تا به حال ماجراجویان کمی پیروز به صعود قله آن شده اند اما اگر چالش های جهت را پشت سر بگذارید در آن بالا پاداش های طبیعی بیشماری انتظارتان را می کشد که دریاچه و چشمه آب گرم طبیعی تنها گوشه ای از آن هاست. برای اینکه ماجراجویی و کوهنوردی بر روی این آتشفشان را تجربه کنید باید راهی جزیره لومبوک و دهکده سنارو یا استان سمبالون لاوانگ شوید. با توجه به قانون اندونزی نمی توانید بدون راهنما در این کوهستان دوچرخه سواری کنید پس برای صعود بهتر است در تورهای کوهنوردی ثبت نام کنید.

آتشفشان آرنال | Arenal، کاستاریکا

آتشفشان آرنال با 1646 متر ارتفاع در میان جنگل های بارانی پارک ملی کاستاریکا واقع شده است و بدون شک یکی از مجذوب نماینده ترین آتشفشان های جهانست. همین چشم انداز ها و چشم اندازهای تماشایی اطراف کوه خیلی ها را ترغیب به صعود می نماید اما بالا رفتن از این کوه منع قانونی دارد البته ناامید نشوید چون در پارک ملی جهتهای زیادی برای لذت بردن از کوهنوردی های ساده و چشم اندازهای آتشفشان است. با اینکه این آتشفشان از سال 2010 هیچ فوران گدازه ای نداشته اما گاهی در میان انتشار بخارها و دودها صداهایی از گدازه ها هم به گوش می رسد. یکی از برترین جهتهای طبیعت گردی در اطراف این آتشفشان، جهت Colades de Lava است که در آن می توانید گدازه های حاصل از فوران این کوه را تماشا کنید و از تماشا طوطی ها و توکان ها در میان درختان غافلگیر شوید.

آتشفشان ویلاریکا | Villarrica، شیلی

این کوه از فعال ترین آتشفشان های شیلی ست و در دهانه اش، دریاچه ای گدازه ای به چشم می خورد. به راحتی می توانید با تورهای راهنما خودتان را به این کوه برسانید و محو چشم اندازهای ماجراجویانه اش شوید. برای صعود به این کوه از شهر پوکن راهی دامنه های کوه می شود اینجا دو را ه دارید یا می توانید با بالابر به قله برسید و یا 1 ساعت و نیم کوهنوردی را تجربه کنید. ویلاریکا یکی از فعال ترین آتشفشان های کشور شیلی است و بعلاوه جزو تنها آتشفشان هایی است که در دهانه خود، یک دریاچه گدازه دارد. اگر برای کوهنوردی در برف و یخ آماده نیستید می توانید سورتمه سواری را امتحان کنید چیزی که هیجان این ماجراجویی را بیشتر هم می نماید.

آتشفشان Eyjafjallajökull، ایسلند

ایسلند سرزمینی وسوسه انگیز است و ماجراجویان زیادی در فکر سفر به این کشور هستند. یکی از مهمترین نقاط گردشگری در ایسلند آتشفشان Eyjafjallajökull است که در سال 2010 فورانی به یادماندنی داشت! البته فکر رسیدن به قله را باید از سر بیرون کنید چون خطرات زیادی دارد اما در عوض می توانید به جهت 24 کیلومتری فیموروهالس فکر کنید که چشم انداز ها خیره نماینده مجذوب نمایندهی از رودخانه، آبشار و یخچال های طبیعی دارد.

آتشفشان کوتوپاکسی | Cotopaxi، اکوادور

آتشفشان کوتوپاکسی با ارتفاع 5883 متر دومین کوه بلند اکوادور است و سومین آتشفشان فعال جهان به شمار می رود و برای بالا رفتن از کوتوپاکسی و رسیدن به قله یخی اش باید حتما راهنمای باتجربه و خوبی داشته باشید. این آتشفشفان هم در پارک ملی کوتاپاکسی واقع شده است و به غیر از بالا رفتن از کوه جهتهای زیادی برای طبیعت گردی و لذت بردن از چشم اندزاهای اطراف دریاچه دارد.

آتشفشان کیلاویا | Kīlauea، هاوایی

کیلاویا، با ارتفاع 1247 متر آتشفشانی فعال در جزایر هاوایی است که در پارک ملی آتشفشانی هاوایی واقع شده است. می توانید در 241 کیلومتر جهت کوهنوردی این این کوه ماجراجویی به یادماندنی را تجربه کنید چون هر روز تورهای کوهنوردی زیادی راهی این منطقه می شوند و یکی از جهتهای متنوع آن را برای ماجراجویی انتخاب می نمایند. اگر برای کوهنوردی به سراغ جهت Chain of Craters Road بروید می توانید چشم انداز ای خارق العاده را تماشا کنید: سرازیر شدن گدازه ها به درون اقیانوس آرام، چشم انداز ای که شانس تماشای آن نصیب کمتر گردشگری می شود.

آتشفشان اتنا | Etna، ایتالیا

اتنا با ارتفاع 3353 متر در سمت شمال شرقی جزیره سیسیل قرار گرفته و بزرگ ترین آتشفشان فعال قاره اروپاست. این آتشفشان تا به حال فوران های زیادی داشته که قدمت اولین آن ها به 425 سال قبل از میلاد برمی شود اما با این حال این فوران ها در زندگی اهالی اطراف این کوه خللی وارد نکرده است. از آنجایی که قسمتی از جهت رسیدن به این کوه، تله کابین دارد می توانید به راحتی به قله آن صعود کنید. بدون شک یکی از عجایب سیسیل، آتشفشان اتنا است که حتما باید از آن تماشا کنید. در این آتشفشان تجربه های متنوعی انتظارتان را می کشد و شرکت های زیادی تورهای کوهنوردی به سمت این آتشفشان ارائه می دهند. با اینکه اینجا آشفشانی بسیار فعال است اما در طول فوران، رشته های گدازه ای آن فقط در فواصل مشخصی نمایان می شوند. وقتی این آتشفشان فعال است می توانید از فاصله ای مطمئن گدازه ها را تماشا کنید، گدازه هایی که در هنگام شب هم به شکل جریانی قرمز رنگ از روستاهای اطراف نمایان هستند و چشم اندازهای خارق العاده و تماشایی را شکل می دهند. بازدید از دهانه های مجزای این کوه در هر زمانی ممکن است اما معروف ترین آن ها دهانه crateri silvestri است که در بخش جنوبی کوه و در نزدیکی روستای Nicolosi واقع شده است.

منبع: الی گشت

به "صعود به کوه های آتشفشانی فعال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود به کوه های آتشفشانی فعال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید