شناسایی چهار هزار اثر میراثی در کردستان

به گزارش وبلاگ سارا، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: بناهای تاریخی کردستان جزو زیباترین و پربازدیدترین اماکن ایران هستند و در حال حاضر چهار هزار اثر میراثی در سطح استان شناسایی شده است.

شناسایی چهار هزار اثر میراثی در کردستان

به گزارش وبلاگ سارا، منصور مهرزاد روز پنجشنبه در آیین پاسداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی که در عمارت خسروآباد سنندج برگزار گردید، اظهار کرد: کردستان استانی است که می توان عمق تاریخ را در گوشه و کنار آن در ابنیه و محوطه های تاریخی مشاهده کرد.

وی اضافه نمود: بناهای تاریخی این استان جزو زیباترین و پربازدیدترین اماکن ایران هستند که هرساله گردشگران بسیاری از داخل و خارج از کشور به شوق تماشای آن ها به کردستان سفر می نمایند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با تاکید بر حفظ میراث نسل گذشته برای نسل آینده گفت: سال گذشته با وجود بودجه کم اعتبارات بازسازیی، بخشی از بناهای تاریخی بازسازی شد تا از شرایط آب و هوایی نامساعد در امان بمانند.

وی یادآور شد: معرفی گنجینه های ارزشمند کردستان هدف اصلی پس از بازسازی بناهای تاریخی استان براساس ضوابط قوانین حفاظت و بازسازی بناها و بافت ها و محوطه های تاریخی کشور به وسیله کارشناسان است.

مهرزاد ابراز امیدواری کرد با انجام بازسازی ها و احیای علمی بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی در سطح استان، شرایط مطلوب تری برای معرفی میراث ارزشمند ملموس و ناملموس کردستان فراهم گردد.

در سرانجام این آیین، گالری معماری و شهرسازی کردستان اردلان در گذر زمان افتتاح و از مجموعه کاخ موزه خسروآباد بازدید شد.

منبع: دنیای سفر

به "شناسایی چهار هزار اثر میراثی در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی چهار هزار اثر میراثی در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید