سونی از کیت خانگی موشن کپچر رونمایی کرد؛ مناسب برای متاورس و وی تیوبرها

به گزارش وبلاگ سارا، شرکت های دخیل در دنیای گیمینگ همیشه کوشش بسیار زیادی برای درگیر شدن بیشتر کاربران با بازی انجام می دهند. از این رو است که ابداعات زیادی در این زمینه انجام می دهند. واقعیت مجازی یکی از برترین مثال ها در این زمینه است. به نوعی می توان گفت که شما با استفاده از این تکنولوژی به بیشترین حالت در دنیای بازی غرق خواهید شد.

سونی از کیت خانگی موشن کپچر رونمایی کرد؛ مناسب برای متاورس و وی تیوبرها

حال سونی تصمیم گرفته تا درگیر شدن در بازی را یک پله بالاتر ببرد. این شرکت یک دستگاه تازه به نام موکوپای (Mocopi) در ژاپن عرضه نموده است. این دستگاه ها به شکل مچبند بوده و روی بدن کاربر قرار می گیرند. سپس می توانند حرکات آن ها را آنالیز نمایند. تکنولوژی این دستگاه مشابه موشن کپچر (Motion Capture) یا تکنولوژی ثبت حرکت است.

این سنسورها به طور انحصاری برای استفاده در وی آر چت (VR Chat) و متاورس (Metaverse) کاربرد دارد. سونی در حال حاضر یک متاورس مخصوص خود را ندارد ولی ساخت این دستگاه نشان می دهد که به این موضوع بی توجه نیست. به همین علت امکان دارد که این شرکت در پی جذب مخاطبان تازه از این طریق باشد.

سونی به خبرگذاری ها گفته که این دستگاه محدودیت افرادی که می خواهند وارد دنیای واقعیت مجازی یا ساخت انیمیشن و بازی شوند را کم می نماید. به علت اینکه این دستبند ها حدود 360 دلار قیمت داشته که نسبت به قیمت دستگاه های ثبت حرکت قیمت بسیار خوبی دارد. این قیمت از این نظر اهمیت دارد که قیمت تجهیزات ساخت بازی و انیمیشن در چند سال اخیر افزایش زیادی داشته است.

بحث اینجاست که با توجه به گران شدن این تجهیزات، سونی و متا نیز قیمت دستگاه های خود را بیشتر نموده اند. موکوپای به طور رسمی در اوایل سال 2023 عرضه خواهد شد. با این حال سونی میخواهد تا قبل از عرضه رسمی این دستگاه یک SDK منتشر کند. با استفاده از این SDK بازیکنان می توانند حرکات ثبت شده خود را به انیمیشن تبدیل نمایند. کاربران می توانند از آواتارهای از پیش ساخته شده نیز برای استفاده از این دستبند ها استفاده نمایند.

پیش فروش دستبندهای موکوپای از اواسط ماه دسامبر شروع خواهد شد. در این میان سونی یک راهنما از این دستبند ها برای استفاده کاربران منتشر خواهد نمود. به طور کلی کاربرد این دستبندها از بازی کردن بیشتر است. به همین علت با این کار ما شاهد خلاقیت بیشتری در ساخت انیمیشن و بازی خواهیم بود. به علت اینکه افراد بیشتری به سیستم ثبت حرکات دسترسی خواهند داشت. همینطور اینکه کیفیت عناوین Indie نیز بیشتر خواهد شد.

منبع: Gamedeveloper.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "سونی از کیت خانگی موشن کپچر رونمایی کرد؛ مناسب برای متاورس و وی تیوبرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی از کیت خانگی موشن کپچر رونمایی کرد؛ مناسب برای متاورس و وی تیوبرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید