دستورالعمل های تنفس و یوگا با پروتز دست و پا

به گزارش وبلاگ سارا، از روزگاران قدیم تا به امروز همیشه موقعیت های ناگوار و غیرمنتظره ای پیش می آمده است که افراد در آن دچار سوانح سنگین و خسارات جسمانی همچون قطع عضو دست یا پای خود می شدند. جنگ ها، زلزله، سیل، تصادفات رانندگی و حوادثی از این قبیل از جمله مشکلاتی بودند که افراد را به کام مرگ می کشانده یا صدمات سهمگینی به جسم و جان آن ها وارد می نموده است.

دستورالعمل های تنفس و یوگا با پروتز دست و پا

به گزارش وبلاگ سارا، بنابر اعلام کلینیک تخصصی حکیم، ما در این متن قصد داریم که دستورالعمل های تنفس عمیق و یوگا با پروتز دست و پا را برای شما به طور کامل توضیح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

یوگا مخصوص افراد دچار قطع عضو و دارای پروتز پا

افراد دچار قطع عضو متناسب با شدت جراحت و جراحی، در حدود 4 الی 6 هفته پس از سانحه، با یاری و مراقبت پزشکی مناسب بهبود پیدا می نمایند. اما مدارا و ادامه زندگی با درد جسمی و عاطفی و همچنین سازگاری با نقص و قطع اندامی که دچار آسیب شدید شده است؛ یک سفر سرانجام ناپذیر به سوی توانبخشی طولانی مدت خواهد بود.

در این مرحله یوگا (آسانا و مدیتیشن) این قابلیت را دارد که بخشی از فرایند بهبودی فرد باشد که به او یاری فراوانی نموده و ضمناً مدت زمان بهبودی را نیز کاهش می دهد.

تمرین یوگا هر چند در ابتدا ضروری است که به تقویت قدرت از دست رفته عضلات ساق پا و در عین حال بهره مندی از ماهیچه، لگن، کمر و زانوی قوی و انعطاف پذیر تمرکز داشته باشد؛ باید بر توانایی افراد در زمینه برقراری ارتباط مجدد با خود متمرکز گردد.

این امر باید با تشویق آن ها به پذیرش خود، نمایش، بروز و به اشتراک گذاری عشق و علاقه، بازیابی شخصیت و اعتماد به نفس، احترام به جایگاهی که امروز دارند و شکرگزاری چیزهایی که هنوز دارند؛ انجام گردد.

مواردی که در زیر آورده شده است؛ ساختاری توالی ای محسوب می گردد که این قابلیت را دارد که با انجام آن طی چند هفته شاهد پیشرفت تدریجی و چشمگیر خواهید بود.

هفته اول

در اولین هفته یوگا با پروتز دست و پا هدف این است که با پای پروتزی در حالت های مختلف روی پای خود بایستیم و نفس های دم و بازدم عمیق و مرتب بگیریم. هدف این تمرین آن است که دوباره با بدن خود ارتباط برقرار کنیم. این تمرین ضروری است که در هر روز و به طور میانگین 30 دقیقه در هر نوبت انجام گردد که نتیجه مورد نظر را از آن انتظار داشته باشیم.

هفته دوم

در این هفته ضروری است که به حالت و موقعیت دمر دراز بکشید که به کشش عمیق ماهیچه های پا یاری می نماید و این فرایند بدون اینکه لازم باشد که پای پروتزی خود را بپوشید؛ انجام می گیرد. این تمرین ضروری است که در هر روز و به طور میانگین 30 دقیقه در هر نوبت انجام گردد که نتیجه مورد نظر را از آن انتظار داشته باشیم.

هفته سوم

در این هفته پوگا با پروتز دست و پا ما به حالت نشسته یا Grounding Pose همراه با فعالیت هایی برای نیروی هسته مرکزی بدن کار خواهیم کرد که منجر به بازیابی اعتماد به نفس می گردد. این تمرین با استفاده از توپ تعادل یوگا انجام می گردد که به تحمل یا پایداری استحکام بدن یاری می نماید.

هفته چهارم

تغییراتی که در این مرحله از یوگا با پروتز دست و پا صورت می گیرد؛ حالت هایی هستند که با مساعدت یک همراه در حالت ها و پوزیشن های هوایی انجام می گردد. این حالت احساس عشق، پیوند و نزدیکی در کنار باز پس گیری اعتماد به نفس و ایجاد کنترل بر سراسر بدن و ذهن را به همراه دارد.

هفته پنجم

در طول این هفته از یوگا با پروتز دست و پا ضروری است که مرحله هفته اول را دوباره شروع نموده و پیش بگیرید که تغییرات موثری که در نیرو و توان، استقامت، اعتماد به نفس و پذیرش خود به دست آورده اید را نظاره گر باشید. این تمرین باید در هر روز و به طور میانگین 30 دقیقه در هر نوبت انجام گردد که نتیجه مورد نظر را از آن انتظار داشته باشیم.

با همه این ها پس از اتمام این توالی پنج هفته ای یوگا با پروتز دست و پا و انجام مرتب آن باید شاهد افزایش تدریجی نیرو و استقامت جسمی در کنار قدرت و توان روحی و روانی خود به ترتیب باشیم. افراد این امکان را دارند که از انجام و پیاده سازی هر حالتی که هنوز آماده اجرای آن نیستند؛ صرف نظر نمایند؛ به خصوص اگر انجام آن باعث اذیت و ناراحتی جسمانی فرد گردد.

همواره با جریان و فرایندی ثابت و آهسته حرکت نموده و از این بابت مطمئن باشید که این جریان تنها مربوط به قدرت و انعطاف پذیری بدنی نیست؛ بلکه در خصوص عشق به آنچه هستیم و پذیرش خود نیز هست.

سخن آخر

یکی از بهترین راه ها جهت افزایش قدرت جسمانی و همچنین قدرت روحی، باز پس گیری اعتماد به نفس و تحرک پذیری با استفاده از یوگا با پروتز دست و پا است.

این کار دستورالعمل ها و نکات به خصوصی دارد که ما در این متن تعدادی از آن ها را برای شما توضیح داده و شما را با آن ها آشنا کردیم. جهت ارتباط با کلینیک ارتوپدی فنی حکیم می توانید به آدرس وبسایت به نشانی hakimclinic.org مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دستورالعمل های تنفس و یوگا با پروتز دست و پا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل های تنفس و یوگا با پروتز دست و پا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید