خبرنگاران تمرکز خیریه ثامن الحجج کرمان بر پیشگیری از بیماری ها است

به گزارش وبلاگ سارا، کرمان - خبرنگاران - مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج بیماران خاص استان کرمان گفت: تمرکز این خیریه و دارالشفای امام رضا (ع) بر پیشگیری از بیماری ها و تقدم این مهم بر درمان است.

خبرنگاران تمرکز خیریه ثامن الحجج کرمان بر پیشگیری از بیماری ها است

علی شمسی نیا روز پنجشنبه در آیین بازدید معاون مرکز امور مشارکت های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور از دارالشفای امام رضا (ع) اضافه کرد: طرح پیشگیری از بیماری ها با حضور اساتید و پزشکان برجسته داخل و خارج از کشور در این موسسه و دارالشفای امام رضا (ع) کرمان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از بیماری ها مانع هزینه های هنگفت و البته دردهای ناشی از بیماری های مختلف می شود گفت: اجرای طرح های پیشگیری از بیماری ها یکی از اقدامات مهم این موسسه خیریه است.

شمسی نیا با اشاره به اهمیت لزوم اجرای طرح پیشگیری از بیماری ها اضافه کرد: پیشگیری مقدم بر درمان است و از هزینه های بیشتر پیشگیری می کند.

گفت: موسسه بیماران خاص اجرای طرح پیشگیری از بیماری ها را در ادارات و نهادها دنبال می کند.

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج بیماران خاص استان کرمان ادامه داد: اگر دستگاه های اجرایی به جای صرف هزینه های غیرضروری به امر پیشگیری و غربالگری کارکنانشان در زمینه بیماری ها بپردازند قطعا مفید خواهد بود.

وی به کمک های بانک رسالت در اجرای طرح غربالگری در استان کرمان اشاره کرد.

شمسی نیا با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید کاری کرد که بیمار جز درد بیماری درد دیگری نداشته باشد گفت: موسسه خیریه بیماران خاص کرمان تا جایی که ممکن بوده به این فرمایش معظم له جامه عمل پوشانده است .

وی بیان نمود: استان کرمان علیرغم وجود صنایع و معادن فراوان، خانواده های فقیر زیادی دارد.

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج بیماران خاص استان کرمان شرح داد: سه هزار متر مربع فضا در دارالشفا امام رضا (ع) کرمان به منظور اجرای طرح پیشگیری از بیماری ها اختصاص داده و بر این اساس برنامه ریزی شده است.

وی به وجود آزمایشگاه پیشرفته ژنتیک و اجرای طرح غربالگری پیشگیری از سرطان با کمک استاندارد کرمان، نهادهای حمایتی و مردم در موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) اشاره و از اعلام آمادگی خیرین در داخل و خارج از کشور برای کمک به توسعه و پیشبرد اهداف این موسسه به عنوان اقدامی مهم نام برد.

شمسی نیا اضافه کرد: بیش از سه هزار بیمار همودیالیز و پیوند کلیه در استان کرمان وجود دارد که در شرایط فعلی نیازمند حمایت جدی هستند.

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج بیماران خاص استان کرمان بیان نمود: هزار و 200 بیمار تالاسمی استان کرمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه هزار و 600 بیمار ام اس و چهار هزار بیمار خاص و سخت درمان در استان کرمان تحت پوشش قرار دارند گفت: سال 1370 بنای اولیه این موسسه در کرمان گذاشته شد و آن زمان حتی در کشور نیز چنین موسسه ای وجود نداشت.

مدیرعامل موسسه بیماری های خاص استان کرمان با تاکید بر اینکه بیماران همانند فرزندان خودم هستند تاکید کرد: با خدا عهد کرده ام آنچه در توان خود و خانواده ام باشد در طبق اخلاص بگذارم تا نیازهای این افراد تامین شود.

وی همچنین گفت؛ خدمات جدیدی که در موسسه خیریه بیماران خاص توسط خیریه مکسا و آلا به بیماران سرطانی به صورت کاملا رایگان ارایه می شود با همت خیر بزرگ نامدار آقای دیانی انجام شده که با حمایت های همه جانبه وی و با مشارکت دارالشفا امام رضا (ع) امیدواریم جایگاه ویژه ای در زمینه خدمت رسانی صورت گیرد.

وی از خیرین کرمانی که در شکوفایی موسسه خیریه ثامن الحجج و دارالشفای امام رضا (ع) نقش بی بدیلی به نیکی یاد کرد و گفت: امیدواریم بزودی شاهد شکوفایی خیرخواهانه بیشتری در این امر خیر و ماندگار باشیم.

وی تاکید کرد: خیرین نگاه ویژه ای به این موسسه دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تمرکز خیریه ثامن الحجج کرمان بر پیشگیری از بیماری ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تمرکز خیریه ثامن الحجج کرمان بر پیشگیری از بیماری ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید