خبرنگاران افزایش 107 درصدی گازرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

به گزارش وبلاگ سارا، تبریز- خبرنگاران - مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه توزیع عادلانه رفاه در سراسر کشور و گازرسانی به روستاهای صعب العبور و محروم، مهم ترین عملکرد دولت است، گفت: گازرسانی به روستاهای استان در دولت تدبیر و امید 107 درصد افزایش یافته است.

خبرنگاران افزایش 107 درصدی گازرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

سیدرضا رهنمای توحیدی روز سه شنبه در گفت و گو با وبلاگ سارا اظهار داشت: از ابتدای فعالیت گازرسانی در استان تا سرانجام تیرماه سال 1392 تعداد یکهزار و 34 روستا تحت پوشش گاز طبیعی نهاده شد و طی 7 سال گذشته تا به امروز تعداد یکهزار و 108 روستا به مدار گاز کشور متصل شده است که نشانگر رشد 107 درصدی گازرسانی به واحدهای روستایی است.

وی اظهار کرد: به رغم محدودیت های منابع و مسائل اجرایی مربوط به گازرسانی بعضی از روستاهای محروم در دورترین نقاط مرزی استان که گاهی مستلزم چندین ماه اجرای عملیات حفاری و شبکه گذاری، حتی از جهت رودخانه ها و جهتهای سنگی است، با عزم و اراده دولت در تدوین تبصره های قانونی و تأمین بودجه و منابع اقتصادی و کوشش نیروهای این شرکت گازرسانی به این مناطق محروم اجرای شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون 96.7 درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که با اتمام پروژه های در دست اجرای این شرکت در آینده نزدیک، تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان، به مدار مصرف گاز متصل خواهند شد.

با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا و آماده انتخاب پیمانکار این شرکت (306 روستا با 8 هزار و 590 خانوار)، تمامی روستاهای مشمول گازرسانی استان به مدار مصرف گاز طبیعی متصل خواهند شد و درصد بهره مندی روستایی استان به 99.25 درصد خواهد رسید.

وی گفت: سال گذشته با اجرای 1041 کیلومتر شبکه گاز و نصب 13 هزار و 258 انشعاب، 150 روستای استان گازدار و 6 هزار و 188 خانوار از گاز طبیعی بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی سال جاری همزمان با هفته دولت سال جاری 86 پروژه گازرسانی روستایی با تحت پوشش قرار دادن 2 هزار و 392 خانوار با اعتباری افزون بر 290 هزار و 430 میلیون ریال به چرخه مصرف گاز طبیعی کشور متصل خواهد شد .

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افزایش 107 درصدی گازرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش 107 درصدی گازرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید