تصاویر، جنگ نیروهای ترامپ با هزاران معترض آمریکایی در شهر پورتلند

به گزارش وبلاگ سارا، شب گذشته در ادامه اعتراضات و درگیری ها، هزاران معترض آمریکایی در شهر پورتلند مقابل نیروهای فدرال صف کشیدند و خروج آن ها را از شهرشان خواستار شدند.

تصاویر، جنگ نیروهای ترامپ با هزاران معترض آمریکایی در شهر پورتلند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سارا، هزاران نفر از مردم شهر پورتلند ایالت اورگن آمریکا جمعه شب بار دیگر به خیابان ها آمدند تا علیه نژاد پرستی و خشونت پلیس و همچنین حضور نیروهای فدرال که دولت آمریکا برای سرکوب آن ها به این شهر اعزام کرده، اعتراض کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، جمعیت بزرگ معترضان شانه به شانه خیابان ها را پر کردند و با حمل پلاکاردهایی در حالی که به سمت دادگاه این شهر می رفتند، شعار جان سیاه پوستان با ارزش است و فدرال ها به خانه برگردند سر دادند.

در طول اعتراضات شبانه پورتلند تا به امروز مامورال ترامپ ده ها نفر را در برخوردهایی که به خشونت کشیده شده، بازداشت کرده اند.

دادستان عمومی این ایالت شکایتی را در خصوص بردن معترضان با خودروهای بدون علامت مطرح کرده بود که دیروز جمعه یک قاضی آمریکایی درخواست ایالت اورگن برای محدود کردن اقدامات ماموران فدرال در خصوص بازداشت معترضان را رد کرد.

مایکل مسمان قاضی منطقه ای آمریکا می گوید این ایالت فاقد جایگاه لازم برای شکایت از طرف معترضان است زیرا این دادخواست بسیار غیرمعمول با مجموعه ای از قوانین خاص است.

مسمان در همین خصوص در یادداشتی نوشت: اورگن مدتی است که به دنبال مجوز محدودیت (نیروهای فدرال) از سوی ساکنانش است، نه برای مجروحان که قبل درباره آن ها این کار اجرا شده بلکه برای ممانعت از آسیب زدن افسران فدرال (به معترضان) در روزهای آینده. این ترکیب، استاندارد اعطای چنین حرکتی را خیلی محدود می کند و این ایالت ثابت نکرده که در این مورد جایگاهی دارد.

درگیری ها در پورتلند باعث خشم بیشتر مردم شده و بحرانی دیگر را برای محدود کردن نیروهای فدرال رقم زده است. این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا درصدد اعزام این نیروها به سایر شهرهای تحت کنترل دموکرات هاست.

تا به امروز مقامات آمریکایی زیادی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه، انجام تحقیقاتی درباره نحوه برخورد مأموران فدرال با معترضان را خواستار شده اند.

در مقابل خشونت نیروهای فدرال در استفاده از گاز اشک آور و سلاح های کمتر کشنده، معترضان هم ساختمان دادگاه شهر پورتلند را هدف حملات خود قرار داده اند.

شهردار پورتلند هم از این حملات بی نصیب نبوده و روز چهارشنبه در حالی که در یک شب دیگر از اعتراضات علیه حضور نیروهای امنیتی فدرال، مقابل نرده های محافظ دادگاه فدرال ایستاده بود، با گاز اشک آور نیروهای فدرال مورد حمله قرار گرفت.

شهردار پورتلند پیش از این اقدام ترامپ در استفاده از پلیس فدرال برای سرکوب اعتراضات این شهر را شنیع و منزجرکننده توصیف و تأکید کرد که این اقدامات دولت ترامپ تنها به بدتر شدن اوضاع این شهر منجر خواهد شد و خواستار خروج نیروهای فدرال شده بود.

جان سندوِگ رئیس سابق آژانس گمرک و امور مهاجرتی آمریکا هم روز جمعه استفاده از مأموران فدرال برای سرکوب اعتراضات شهر پورتلند را محکوم کرد.

سندوگ در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت رئیس جمهور آمریکا از مأموران فدرال به عنوان جوخه نوچه هایش استفاده می کند تا اعتراضات در بزرگ ترین شهر ایالت اورگن را سرکوب کند.

این سیاست مدار آمریکایی، با اشاره به تلاش ترامپ برای گسیل شمار بیشتری از مأموران فدرال به شیکاگو و آلبوکرک گفت، چنین سیاست هایی نشانه فقدان رهبری در دولت ترامپ است.

وی افزود: معتقدم چنین کاری سوء استفاده از وزارت امنیت داخلی است. منظورم این است که رئیس جمهور واقعاً از این وزارت به عنوان جوخه ای از نوچه هایش استفاده می کند. این همان چیزی است که در حال وقوع است.

قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس سفید پوست این کشور، هفته هاست که اعتراضات سراسری در آمریکا و حتی در کشورهای غربی دیگر را علیه خشونت پلیس و نژاد پرستی به همراه داشته است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "تصاویر، جنگ نیروهای ترامپ با هزاران معترض آمریکایی در شهر پورتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر، جنگ نیروهای ترامپ با هزاران معترض آمریکایی در شهر پورتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید