با تاسیس سازمان گردشگری تهران زمینه توسعه گردشگری پایدار فراهم می شود

به گزارش وبلاگ سارا، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، با تاسیس سازمان گردشگری تهران زمینه توسعه گردشگری پایدار فراهم می شود.

با تاسیس سازمان گردشگری تهران زمینه توسعه گردشگری پایدار فراهم می شود

محمد امین توکلی زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه امسال تقارن دو بهار در کنار هم به شادی و نشاط معنوی مردم افزوده، گفت: امسال با بسته جامع بهار ایران در 8 پهنه شهر تهران و در بوستان های منطقه ها 22 گانه در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، برنامه های ویژه و شادی را با موضوع نوروز اقوام، نوروز ملل، فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها جامعه برای شهروندان ارائه کردیم. این برنامه ها از ابتدای نوروز امسال آغاز شده و در ایام ماه مبارک رمضان، هر شب بعد از افطار اجرا می شود.

وی با قدردانی از فعالیتها و تلاشهای ستاد گردشگری در ایام نوروز گفت: ستاد گردشگری شهرداری تهران امسال در ایام نوروز عزم خود را جزم کرد تا راهنمای خوبی برای نشان دادن ظرفیتهای گردشگری شهر به شهروندان و میهمانان نوروزی باشد.

توکلی زاده شرح داد: تهران شهری زیبا، دیدنی و دوست داشتنی است که در حوزه گردشگری کمتر مورد توجه قرار گرفته و مقصد گردشگری نبوده و بیشتر محل گذار بوده و اهالی تهران هم کمتر از ظرفیت های گردشگری آن بهره مند شده اند. تنوع گردشگری در شهر تهران بسیار بالاست و همه ظرفیت های گردشگری شهری در تهران وجود دارد.

وی گفت: امسال ستاد گردشگری شهرداری تهران با کمک اداره کل میراث فرهنگی تلاش کرده این ظرفیتها را به خوبی به شهروندان و میهمانان نوروزی معرفی کند. امیدوارم با تجربه ای که امسال بدست آمد، این مسیر را نسبت به سالهای گذشته، بهتر طی کرده و به جایگاه درستی در گردشگری دست پیدا کنیم.

توکلی زاده با اشاره به استقبال شهروندان از سامانه مشاوره تلفنی گردشگری 137 گفت: مشاوران حاضر در این سامانه که از راهنمایان گردشگری رسمی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری هستند و از تجربه خوبی برخوردارند، راهنمایی های مفصل و مشاوره کاملی در ابعاد مختلف گردشگری و تورهای درحال برگزاری به شهروندان و میهمانان نوروزی ارائه می کنند. این سامانه به خوبی می تواند به توسعه گردشگری شهری تهران کمک کند.

وی درباره سیاستگذاری گردشگری ارزان و آسان گفت: مزیت اصلی و عمده گردشگری شهری تهران براین است که اقشار مختلف بتوانند از جاذبه های گردشگری استفاده کنند. در حال حاضر، در برج میلاد، در مجموعه گردشگری عباس آباد، بوستان چیتگر و بوستان ملت شهرداری تهران در حوزه سرگرمیات و سرگرمی خدماتی را ارائه می کند که کاملا رایگان است و تا به امروز مورد استقبال بسیار خوب شهروندان قرار گرفته است. تورهای گردشگری ری نیز که به صورت رایگان اجرا می شود، با استقبال خوبی از سوی شهروندان همراه شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: ما هرچقدر با دستگاه ها و نهادها و تشکل های مردمی مرتبط هم افزایی بیشتری داشته باشیم، تسهیلات بهتری می توانیم برای مردم در حوزه گردشگری فراهم کنیم. بنابراین تلاش داریم با رویکرد قرارگاهی بتوانیم هم از ظرفیت های مردمی و تشکل های تخصصی گردشگری کمک بگیریم و هم با نهادهای مسئول تعامل خوبی داشته باشیم تا خدمات باکیفیت و ارزشمندی را به شهروندان ارائه کنیم.

منبع: همگردی

به "با تاسیس سازمان گردشگری تهران زمینه توسعه گردشگری پایدار فراهم می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تاسیس سازمان گردشگری تهران زمینه توسعه گردشگری پایدار فراهم می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید