بازپیرایی نمای بافت فرسوده محله کن

به گزارش وبلاگ سارا، نمای خانه های قدیمی و دیوارهای محله کن با مشارکت شهروندان بازپیرایی می شود.

بازپیرایی نمای بافت فرسوده محله کن

به گزارش وبلاگ سارا، مدیر دفتر توسعه محله کن و بهاران گفت: طرح های تشویقی همیشه کمک زیادی به نوسازی در بافت های فرسوده کرده است. در محله تاریخی کن که بافت فرسوده زیادی دارد سعی داریم تا با مشارکت شهروندان نمای محله را بازپیرایی کنیم.

مژده عرفانی افزود: این طرح ها در محله های مختلف با توجه به هویت و بافت آنها با یکدیگر فرق دارد. در محله کن، به دلیل بافت تاریخی و قدیمی اش، کوچه باغ های زیبا و حصارهای کاهگلی بحث نوسازی نماها به خصوص نمای جداره معابر و کوچه باغ ها متفاوت خواهد بود. نکته مهم در این محله حفظ همان هویت تاریخی است. قرار نیست ما یک دیوار فرسوده کاهگلی را که از سال ها پیش به یادگار مانده به دلیل فرسودگی تخریب و به جایش دیوار آجری بسازیم. تا حد امکان باید از همان مصالح و منابع منطبق با هویت محله استفاده شود. یا اگر زیربنا مدرن است، نمای اصلی دربرگیرنده تاریخ و هویت آن باشد.

او درباره مشارکت شهروندان گفت: ترغیب مردم در این محله ها به مشارکت جمعی برای زیباسازی محله از مهم ترین دستاوردهایی است که دفاتر توسعه محله ای در برنامه دارند. فرسودگی و عقب افتادگی طرح های تفصیلی در کنار بی توجهی مسئولان، انگیزه اهالی بومی را کم کرده و بیشتر ترجیح می دهند محله را ترک کنند تا اینکه برای زیبایی و نوسازی آن تلاش کنند.

مدیر دفتر توسعه محله ای کن و بهاران می گوید: اصل بر حساس کردن شهروندان است؛ اینکه برای محیط زندگی خود ارزش قائل باشند و برای زیبایی و نوسازی آن تلاش کنند. خوشبختانه شهرداری تهران با دیدی مثبت به این موضوع نگاه می کند و طرح های خلاقانه در این راستا کمک زیادی می کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "بازپیرایی نمای بافت فرسوده محله کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازپیرایی نمای بافت فرسوده محله کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید