ایلان ماسک 27 میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد!

به گزارش وبلاگ سارا، در هفته اخیر ارزش سهام تسلا یک ریزش شدید را تجربه کرد که در نتیجه این اتفاق، ایلان ماسک 27 میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده است.

ایلان ماسک 27 میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد!

در هفته اخیر ارزش سهام تسلا یک ریزش شدید را تجربه کرد که در نتیجه این اتفاق، ایلان ماسک 27 میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده است.

سال 2020 در حالی به انتها رسید که ارزش سهام شرکت خودروسازی تسلا بیش از هفت برابر رشد کرد و این مساله باعث شد ایلان ماسک به دومین و حتی در مقاطعی به ثروتمندترین فرد در دنیا تبدیل گردد.

تسلا که یکی از پیشروترین خودروسازان دنیا در استفاده از تکنولوژی های نوین است در زمان همه گیری کرونا به یکی از محبوب ترین خودروساز ها تبدیل شد.

در هفته اخیر ارزش سهام تسلا یک ریزش شدید را تجربه کرد که در نتیجه این اتفاق، ایلان ماسک 27 میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده است. ثروت ایلان ماسک در انتها معاملات هفته گذشته به 157 میلیارد دلار رسید تا وی پس از جف بزوس در رده دوم قرار گیرد. او اکنون 20 میلیارد دلار ثروت کمتری از جف بزوس در اختیار دارد.

بعضی از کارشناسان بازار بورس پیش بینی نموده اند ارزش سهام تسلا در حال حاضر دچار حباب قیمتی شده و این مساله بعضی از سهامداران این شرکت را نگران نموده است. از دیگر دلایل ریزش سهام تسلا، توقف خط فراوری مدل تسلا 3 این شرکت در کالیفرنیا به دلیل کمبود قطعات کامپیوتری بوده است.

ماسک با اطمینان خاطر دادن به سهامداران در مورد فراوری خودرو ها گفته است در سه ماهه دوم سال جاری کار تحویل خودروی سایبر تراک این شرکت شروع خواهد شد. همچنین طبق گزارش خودروسازی تسلا در سال 2020 حدود نیم میلیون خودرو در زیرمجموعه های این شرکت فراوری شده که از این مقدار بیش از 180 هزار دستگاه در سه ماهه انتهای سال فراوری شده است.

علاوه بر افزایش فراوریات، تسلا در راستای عمل به استراتژی بازاریابی خود قیمت خودرو های خود را به طور متوسط 11 درصد نسبت به سال قبل کاهش داد که از این مقدار، بیشترین کاهش قیمت مربوط به مدل ایگرگ این شرکت بوده است.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید

به "ایلان ماسک 27 میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک 27 میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید