همه آنچه باید در خصوص حفظ سلامت موها بدانیم

به گزارش وبلاگ سارا، حفظ سلامت مو، از جمله کارهایی است که نیازمند صرف وقت و هزینه بوده و می تواند تاثیر بسیار شگرفی در زیبایی نهایی فرد بگذارد. در مطلب زیر سعی داریم تا همه چیز را در زمینه حفظ سلامت موها بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

همه آنچه باید در خصوص حفظ سلامت موها بدانیم

موها از مهم ترین و در عین حال حساس ترین فاکتورهای دخیل در زیبایی یک فرد محسوب می شوند. حفظ سلامت مو، از جمله کارهایی است که احتیاجمند صرف وقت و هزینه بوده و می تواند تاثیر بسیار شگرفی در زیبایی نهایی فرد بگذارد. با داشتن موهایی زیبا و خوش حالت اعتماد به نفس بیشتری را تجربه خواهید کرد. در حفظ سلامت و زیبایی موها فاکتورهای متعددی وجود دارد که هریک از آن ها نقش بسزایی را به عهده دارند. از این فاکتور ها می توان به شامپو، نرم کننده، ماسک های تغذیه کننده مو، حالت دهنده های مو، رنگ مو، شانه کردن، نحوه شست و شو و ... اشاره نمود. در مطلب زیر سعی داریم تا همه چیز را در زمینه حفظ سلامت موها بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

شامپو کردن، امری بسیار حیاتی

ممکن است فکر کنید برای داشتن موهایی زیبا باید اعمال بسیار سختی را انجام دهید یا هزینه گزافی را متحمل شوید، اما این تفکر کاملاً غلط است. با خرید شامپو مناسب با جنس موهایتان که کیفیت بالایی هم داشته باشد، می توانید موهایی زیباتر داشته باشید. شامپو مناسب یاری می نماید تا درصد چربی موجود در کف سرتان تنظیم شده و به همین ترتیب حالت طبیعی موها حفظ شود. با شامپوی با کیفیت، میکروب ها و باکتری های موجود در کف سر و یا تار مو از بین می فرایند و بیماری هایی همانند پوسته یا شوره درمان خواهند شد.

علاوه بر خود شامپو، نحوه شامپو کردن نیز بسیار پر اهمیت است. اینکه بسته به سبک زندگیتان عادت دارید هر چند روز یک بار موهایتان را شامپو کنید نیز بی تاثیر نیست. جالب است بدانید که شامپو به خودی خود قابلیت پاک کنندگی ندارد، بلکه ترکیب کف شامپو با آب است که می تواند با ایجاد حالت قلیایی خاصیت پاک کنندگی داشته باشد. بالا بودن میزان قلیایی موها موجب بروز خشکی می شود که می توان اثر آن را به یاری نرم کننده ها از بین برد. توجه داشته باشید که اگر موهایتان را درست آبکشی نکنید به طوری که میزانی شامپو روی کف سر باقی بماند، موجب بروز بیماری هایی همانند شوره خواهد شد. به همین منظور بهتر است ابتدا میزانی از شامپو را کف دست یا روی ساقه موها بریزید و ماساژ دهید تا کف کند، سپس کف شامپو را به پوست کف سر منتقل کرده و برای چند دقیقه ماساژ دهید، سپس به طور کامل موها را با آب ولرم بشویید.

رنگ مو می تواند موها را شکننده کند

استفاده مکرر از رنگ مو، یکی از اصلی ترین دلایل بروز خشکی، بد حالتی و وزی موها است. رنگ مو به وسیله ترکیب آمونیاک با پیروکسید هیدروژن یا همان اکسیدان می تواند فولیکول های مو را از آن جدا کرده و رنگدانه های مصنوعی را به عمق تار مو وارد کند. این عمل سبب می شود تا pH کلی مو به حالت قلیایی در بیاید و بالا رفتن میزان pH می تواند اصلی ترین علت بروز خشکی، انواع اگزما یا حساسیت باشد. بسیاری از برندهای معتبر فراوری کننده رنگ مو، با ایجاد تغییر در ترکیبات رنگ مو فراوریی خود، درصد آمونیاک را کاهش داده و با استفاده از مواد طبیعی از میزان ضرر آن ها کاسته اند. پس با خرید رنگ مو با کیفیت می توانید تا حد قابل قبولی میزان آسیب رنگ مو به موها را کاهش دهید.

نرم کننده، درمان درد خشکی موامروزه محصولات مراقبت مو، گستردگی و تنوع بسیار بالایی دارند. از سرم های مو گرفته تا ماسک های مراقبتی متنوعی که وجود دارند. همه این محصولات به هرچه خوش حالت و زیبا تر شدن موهای شما یاری خواهند کرد، اما یک راهکار بسیار ساده و مقرون به صرفه استفاده از نرم کننده ها پس از شامپو کردن موها ست. با استفاده از نرم کننده در ساقه مو می توانید از وزی موها پس از شامپو کردن بکاهید. نرم کننده میزان شانه پذیری مو را افزایش داده و از گره خوردن تار مو جلوگیری می نماید. یک Conditioner مرغوب می تواند شما را از شر بد حالتی موهایتان خلاص نماید.

خرید محصولات مو از فروشگاه اینترنتی میس و مسترفروشگاه اینترنتی میس و مستر، به طور تخصصی به فروش اینترنتی لوازم آرایشی و محصولات بهداشتی می پردازد. این فروشگاه انواع متنوعی از این دست محصولات را در برند های متنوع موجود دارد و پس از خرید در کوتاه ترین زمان به آدرس اعلام شده تحویل می دهد. میس و مستر اصل بودن کالاهای خود را ضمانت کرده و همیشه از فروش کالای تقلبی و بی کیفیت خودداری می نماید. با خرید لوازم آرایشی از میس و مستر می توانید تجربه یک خرید سرشار از آرامش و لذت بخش را کسب کنید. در بخش مراقبت مو سایت فروشگاهی میس و مستر می توانید اطلاعات کاملی در زمینه انواع محصولات مو از شامپو تا نرم کننده، سرم مو، ژل مو و... را کسب کرده و سپس با آگاهی کامل خرید نمایید.

چرا خرید اینترنتیفرض کنید یک رنگ مو از یک برند به خصوص را در نظر دارید تا خریداری نمایید و آن برند تنها یک نمایندگی در سطح شهر دارد و فروشگاه آن در مکان دوری نسبت به محل زندگی شما یا محل کار شما قرار گرفته است. اگر انرژی ای که خرج می کنید را کنار بگذاریم، برای خرید آن محصول باید زمان بسیاری را صرف ترافیک کرده و هزینه بسیاری را بابت بنزین یا کرایه ماشین پرداخت نمایید تا به آن فروشگاه برسید. به بازگشت از فروشگاه هم فکر کنید. همان میزان زمان، انرژی و هزینه را باید متحمل شوید تا دوباره به منزل باز گشت. این همه کوشش تنها برای خرید یک رنگ مو؟ حال فرض کنید پس از گذشت این زمان به خانه رسیده اید و متوجه شده اید رنگ اشتباهی را خریده اید یا به هر علتی از خرید خود منصرف شدید. چه کار می توانید بکنید؟ هیچ، تنها میزان زیادی زمان، انرژی و پول را صرف هیچ کرده اید.

اجازه بدهید یک روی دیگر سکه را برایتان بازگو کنیم. فرض کنید از سر کار باز گشتید، یک لیوان چای تازه دم بریزید و در کنار شیرینی مورد علاقه تان نوش جان می کنید. در این حین که زیر باد کولر و روی کاناپه در حال استراحت هستید تلفن همراه خود را برداشته و به سایت میس و مستر سری بزنید. در بخش رنگ موها چرخی بزنید و اطلاعات کاملی که در خصوص هریک از محصولات نوشته شده است را مطالعه کنید، اگر بین دو محصول مشابه مردد بودید، ویژگی های آن ها را مقایسه کرده و در نهایت کالای مطلوب خود را انتخاب نمایید. پس از پرداخت، محصول در اسرع وقت درب منزل شما تحویل می شود. همه این مراحل در حالی اتفاق می افتد که شما در منزل خود نشسته و استراحت می کنید، کتاب مورد علاقه تان را می خوانید، ورزش می کنید یا برنامه تلوزیونی مورد علاقه تان را دیدن می کنید.

با مطالعه دو راه خرید بالا، به نظرتان کدام یک به صرفه تر است؟ آیا هنوز هم فکر می کنید برای خرید یک محصول باید حتما آن را از نزدیک لمس کنید؟ باید بگویم که کاملا در اشتباه هستید. چرا که خرید اینترنتی نه تنها برای شخص شما به صرفه تر خواهد بود که می تواند برای هرچه بهتر شدن حال طبیعت هم مفید باشد، چرا که در خرید اینترنتی حمل و نقل کم تری انجام شده و گاز گلخانه ای کم تری وارد محیط شده و در نتیجه هوای پاکیزه تری خواهیم داشت. علاوه بر همه مواردی که ذکر شد، در خرید اینترنتی، در معرض بیماری های فراوانی که ممکن است در صورت خروج از خانه با آن دست و پنجه نرم کنید نیز قرار نخواهید گرفت. یکی از این دست بیماری ها، کرونا ویروس است که در صورت خرید اینترنتی محصولات مورد احتیاج خود از شر آن ها در امان خواهید بود.

منبع: راسخون

به "همه آنچه باید در خصوص حفظ سلامت موها بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه باید در خصوص حفظ سلامت موها بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید