ایجادبیش از 16 هزار شغل بااجرای پروژه های جهش فراوری در آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ سارا، خبرنگاران/آذربایجان غربی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با بیان اینکه 14 پروژه جهش فراوری به استان محول شده گفت: با خاتمه این تعداد پروژه 16 1459 شغل در استان ایجاد می گردد.

ایجادبیش از 16 هزار شغل بااجرای پروژه های جهش فراوری در آذربایجان غربی

ناصر حضرتی پر امروز یکشنبه 29تیرماه در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار گردید، با بیان اینکه 21 پروژه توسط ستاد کشوری به استان محول شده خاطر نشان کرد: اجرای سدهای خاکی چالدران، احداث و تکمیل شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی، توسعه آبیاری تحت فشار، احداث بیمارستان فوق تخصصی زنان ارومیه، تکمیل کریدور غرب استان، بهسازی و آسفالت محور خوی-قطور-رازی، احداث پایانه مرزی رازی، پروژه فاضلاب ارومیه، احداث نیروگاه خورشیدی، آبگرم چالدران و قینرجه و چندین پروژه دیگر جزو 21 پروژه اقتصاد مقاومتی در سطح آذربایجان غربی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با اشاره به پروژه های جهش فراوری در آذربایجان غربی اعلام کرد: 14 مورد طرح در سطح استان به این منظور در نظر گرفته شده که شامل 9 طرح زیربنایی، 1 طرح خدماتی، 1 طرح صنعتی و 3 طرح کشاورزی است.

حضرتی پر با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و واحدهای راکد، مطرح نمود: این تعداد طرح نیازمند 354 میلیارد تومان اعتبار است که در نهایت سبب اشتغال زایی برای 16 هزار و 459 نفر خواهد شد.

وی توضیح داد: شبکه آبیاری و زهکشی آق چای، زرینه رود و غازان، توسعه گلخانه ها، احداث راه اصلی نازلو، احداث ساختمان سد چپرآباد و احداث فاضلاب و تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره 3 ارومیه، راه ارومیه-ریحان آباد و چند طرح دیگر جزو پروژه های جهش فراوری در آذربایجان غربی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی اضافه کرد: بر اساس تبصره 18 با توجه به نقش آفرینی اشتغال زایی و فراوری، رقمی بالغ بر 1600 میلیارد تومان از منابع مربوط به این تبصره برای استان در نظر گرفته شده که برای 27 هزار و 677 نفر اشتغال زایی ایجاد می نماید. به همین دلیل تفکیک بخش ها نیز تعیین شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ایجادبیش از 16 هزار شغل بااجرای پروژه های جهش فراوری در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجادبیش از 16 هزار شغل بااجرای پروژه های جهش فراوری در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید