ابعاد و جزییات قتل عام خانوادگی در تویسرکان؛ انگیزه قاتل چه بود؟

به گزارش وبلاگ سارا، ابعاد قتل عام تکاندهنده پنج عضو یک خانواده در تویسرکان همدان پس از گذشت چند روز روشن شد. عام این حادثه نیز دستگیر و بازداشت شد.

ابعاد و جزییات قتل عام خانوادگی در تویسرکان؛ انگیزه قاتل چه بود؟

این پرونده جنایی از روز 24 آذرماه امسال به دنبال مفقود شدن 5 عضو خانواده ای در روستای مرادآباد تویسرکان در استان همدان ورق خورد. هیچ کس از اعضای این خانواده اطلاعی نداشت و آنها به تماس های تلفنی جواب نمی دادند تا اینکه اجساد پدر و دختر خانواده در نزدیکی گاوداری آنها توسط کشف شد. با وجود این 3 نفر دیگر شامل مادر و دو پسر دیگر خانواده سرنوشت نامعلومی داشتند. از همان روز جست وجوهای شبانه روزی برای یافتن 3 نفر دیگر آغاز شد تا اینکه اجساد آنها در چاهی 70متری که نزدیکی گاوداری قرار داشت کشف شد.

خانواده ای که به قتل رسیده اند دامدار و کشاورز و اهل یکی از محله های تویسرکان بودند اما در نزدیکی گاوداری خود واقع در یکی از روستا های نزدیک تویسرکان کار و زندگی می کردند.

گاوداری خانواده مقتول تا روستا، فاصله دارد و به همین دلیل اهالی روستا متوجه این جنایت نشده بودند. وجود یک باغ بزرگ در نزدیکی گاوداری که بین گاوداری و روستا واقع شده است، یکی از دلایل مخفی ماندن راز جنایت از روستاییان بود.

این حادثه شوک بزرگی به افکار عمومی در استان همدان وارد کرد. کشف انگیزه قتل ها و ابعام ماجرا و همچنین دستگیری قاتل در دستور کار پلیس قرار گرفت. پس از گذشت چند پلیس رد قاتل را زد و او ظاهرا در اسلامشهر دستگیر شد. فاتل تبعه افغانستان است و ظاهرا سال ها کارگر این گاوداری بوده است.

روایت پلیس از قتل ها دستگیری قاتل

سردار سلمان امیری، فرمانده انتظامی استان همدان در این باره گفت: با کشف جنازه 5 عضو یک خانواده تویسرکانی، تحقیقات تخصصی پلیسی و قضایی برای یافتن ردی از عامل این جنایت هولناک آغاز شد و قاتل اصلی خانواده تویسرکانی در یکی از استان های کشور شناسایی و دستگیر شد.

امیری ضمن تسلیت به خانواده مقتولان، افزود: رسیدگی به پرونده این قتل با کشف جنازه دو عضو خانواده یعنی پدر خانواده و دختر جوانش توسط پسرعموی پدر خانواده کلید خورد.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه علت و انگیزه قتل در دست بررسی است، توضیح داد: پسرعموی پدر خانواده، پلیس را در جریان ماجرای قتل قرار داد. او در پی تلاش های ناکام برای برقراری تماس با بستگان خود نگران آن ها شده و به محل زندگی آن ها در نزدیکی دامداری مراجعه کرده بود که در ابتدا رد خون را روی زمین مشاهده کرد و سپس با جسد پدر و دختر جوانش روبرو شد.

او در ادامه توضیحات تکمیلی خود افزود: در ابتدا گزارش قتل دو نفر از اعضای خانواده منتشر شد که پس از تحقیقات پلیس تعیین شد سه نفر دیگر از اعضای این خانواده هم به قتل رسیده اند.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: زمانی که پلیس در جریان ماجرا قرار گرفت، تحقیقات برای یافتن ردی از بقیه اعضای خانواده آغاز شد و دو جسد دیگر نیز در یک چاه کشف شد.

سردار امیری در مورد شرایط فعلی رسیدگی به پرونده یادآور شد: اجساد مقتولان به پزشکی قانونی انتقال پیدا کرده و توضیح در مورد نحوه قتل این خانواده و علت مرگ در پی اعلام نظر کارشناسان پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: قاتل افغانی در یکی از استان های کشور دستگیر شد.

قتل عام به علت اختلاف حساب با صاحب گاوداری

به همین دلیل روز گذشته حسین بشری معاون اجتماعی پلیس استان همدان در تشریح این خبر گفت: قاتل صاحب گاوداری و اعضای خانواده وی در شهرستان تویسرکان در اعترافاتش، انگیزه خود از انجام قتل اعضای این خانواده را داشتن اختلاف حساب با صاحب گاوداری اظهار داشت.

معاون اجتماعی پلیس استان همدان افزود: قاتل پس از انجام قتل اقدام به سرقت یک کیلو زعفران و پنج دستگاه گوشی تلفن همراه متعلق به مقتولان کرده است.

بشری در پایان اظهار داشت: شهروندان به شایعات در این باره این قتل خانوادگی توجه نکنند و اخبار موثق را از طریق مرکز اطلاع رسانی پلیس پیگیری کنند. با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیس در نهایت جمعه شب قاتل در یکی از استان ها شناسایی و دستگیر شد.

حرف های تنها بازمانده خانواده

محمد تنها بازمانده این قتل عام خانوادگی که پسر خانواده هم هست، در گفت وگویی از ماجرا حرف زده است.

موقع حادثه کجا بودید؟

من شغلم آزاد است و موقع حادثه شیراز بودم.در میان خواهر و برادرهایم فقط من متاهل هستم و فرزند ارشد خانواده هستم.

پدرتان چند سال بود که گاوداری داشت؟

پدرم معلم بازنشسته بود.اما از همان زمان که به عنوان معلم خدمت می کرد، مجتمع گاوداری و کشاورزی هم داشت.

چطور متوجه به قتل رسیدن خانواده تان شدید؟

من ارتباط خیلی نزدیکی با خانواده ام داشتم و هر روز چندین بار با آنها تماس تلفنی می گرفتم.چون نوع کار و فعالیتمان هم با هم مرتبط بود و همین باعث می شد که نیازم به تماس و ارتباط با هم بیشتر شود. صبح روز حادثه با خواهرم تلفنی حرف زدم.قرار شد یک ساعت دیگر دوباره با من تماس بگیرد اما خبری نشد.چندین بار به او زنگ زدم.اما ارتباطم با خانواده ام قطع شده بود و خواهرم دیگر با من تماس نگرفت.خیلی نگران شده بودم.24 ساعت تحمل کردم و بالاخره با دوستانی که در روستا داشتم تماس گرفتم و از آنها خواستم به مجموعه گاوداری سر بزنند و از خانواده ام سراغی بگیرند.

دوستانتان در گاوداری چه دیدند؟

چیزی ندیدند.فقط ماشین های خانواده ام را دیده بودند.می گفتند پرشیا و وانت نیسان در محوطه بود اما هیچ کس در گاوداری نیست.خیلی تعجب کرده بودم.سابقه نداشت گاوداری را رها کنند و خالی بماند.خبری از کارگران هم نبود و همین نگرانی و تعجب من را بیشتر می کرد.

چه کسی اجساد را دید؟

با خاله ام و پسرعموی پدرم تماس گرفتم و از آنها خواستم به گاوداری بروند تا بفهمیم چه اتفاقی افتاده است.بعد از دوساعت با من تماس گرفتند و گفتند پسرخاله ام جسد خواهرم را پیدا کرده است.

جسد پدرتان کجا پیدا شد؟

کمی با فاصله از خواهرم دفن شده بود.

اعضای خانواده تان چطور به قتل رسیده بودند؟

نمی دانم چطور به قتل رسیده بودند.هنوز تعیین نیست و منتظرم نظریه پزشکی قانونی بیاید.

باغ شما با شهر چقدر فاصله دارد؟

با تویسرکان 23 کیلومتر فاصله دارد.

محمد در مورد قاتل خانواده اش می گوید: کارگری که به اتهام قتل خانواده ام دستگیر شده است،چند سال است که کارگر ماست.مادرم خیلی به او محبت می کرد. خیلی وقت ها زمانی که مهمان داشتیم، اول غذای این کارگر تبعه افغان را می داد.پدر و مادرم خیلی وقت ها بیشتر از اعضای خانواده به فکر کارگران بودند.

منبع: فرارو

به "ابعاد و جزییات قتل عام خانوادگی در تویسرکان؛ انگیزه قاتل چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابعاد و جزییات قتل عام خانوادگی در تویسرکان؛ انگیزه قاتل چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید