آمریکا از احتمال اعزام نیروی نظامی به تونس اطلاع داد

به گزارش وبلاگ سارا، فرمانده نیروهای آمریکا مستقر در آفریقا از احتمال اعزام نیروهای ایالات متحده به تونس به بهانه ادعای حضور نظامی روسیه در لیبی اطلاع داد.

آمریکا از احتمال اعزام نیروی نظامی به تونس اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سارا، یک فرمانده ارشد آمریکایی در سخنانی از احتمال اعزم نیروی نظامی به تونس در تقابل با روسیه و ادعای حضور نظامی این کشور در لیبی اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ژنرال استیفن تاونسند فرمانده آفریکم (مرکز فرماندهی نیروهای آمریکا مستقر در آفریقا) از احتمال اعزام نیروهای ایالات متحده به تونس اطلاع داد.

ژنرال تاونسند در دیداربا وزیر دفاع تونس در این باره گفت: از آنجا که روسیه همچنان به دنبال شعله ور شدن درگیری ها در لیبی است، ما به دنبال راه های جدیدی برای برطرف نگرانی های امنیتی متقابل با تونس، از جمله استفاده از تیپ یاریی از نیروهای امنیتی خود هستیم.

وی در ادامه گفت: تونس نمونه ای از چگونگی یاری ایالات متحده به شرکای آفریقایی ما جهت خودکفایی، امنیت و توسعه درازمدت است. روابط ما با تونس در جهت تقویت مشارکت ما برای دستیابی به اهداف امنیتی متقابل است.

این در حالی است که مقامات روسیه به شدت ادعای آمریکا در زمینه مداخله روسیه در امور نظامی لیبی را رد نموده اند.

ویکتور بونادروف رئیس کمتیه امور دفاعی مجلس روسیه با رد اتهما زنی های مقامات آفریکم، این سخنان را مزخرف خواند.

یک ژنرال آمریکایی روز آدینه بار دیگر روسیه را به ارسال جنگنده به لیبی متهم کرد. گئورگی هادفیلد، معاون دفتر اطلاعات فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا در جمع وبلاگ سارا مدعی شده اقدام روسیه در ارسال جنگنده به لیبی ممکن است به تثبیت حضور مسکو در شمال آفریقا یاری کند.

ارتش آمریکا اعلام نموده است که نظامیان روسیه 14 فروند میگ 29 و جنگنده های سوخو 24 را تحویل تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی داده اند. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "آمریکا از احتمال اعزام نیروی نظامی به تونس اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا از احتمال اعزام نیروی نظامی به تونس اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید