آزمایش یک ترکیب دو دارویی دیگر برای درمان کرونای شدید

به گزارش وبلاگ سارا، شرکت عظیم داروسازی سوئیس روش خاطرنشان کرد که میخواهد ترکیب داروی ضد آرتریتش به نام توسیلیزومب و داروی ضد ویروسی رمدسیویر ساخت شرکت گیلئاد را برای درمان موارد شدید کووید-19 آزمایش کند.

آزمایش یک ترکیب دو دارویی دیگر برای درمان کرونای شدید

به گزارش وبلاگ سارا به نقل از خبرگزاری فرانسه شرکت روش در بیانیه ای روز پنجشنبه 8 خرداد خاطرنشان کرد که در همکاری با شرکت گیلئاد کارآزمایی بالینی مرحله سوم جهانی برای مشخص ایمنی و تاثیربخشی ترکیب داروی توسیلزومب (با نام تجاری آکتمرا و روآکتمرا) را با داروی رمدسیویر را در بیماران دچار ذات الریه شدید ناشی از ویروس کرونا شروع خواهد نمود.

به گفته شرکت روش، این کارآزمایی بالینی قرار است در اوائل ماه ژوئن (میانه خرداد) با حدود 450 بیمار در آمریکا، کانادا و اروپا برای ارزیابی تاثیربخشی ترکیب این دو دارو در مقایسه با دارونما شروع گردد.

داروی رمدسیویر به تنهایی در یک برررسی کامل شده نتایج امیدوارکننده ای در درمان بیماران کووید-19 نشان داده است و یک کارآزمایی جداگانه نیز درباره تاثیربخشی بالقوه توسیلیزومب بر ضد بیماری در حال اجرا است، اما شرکت روش می گوید شواهدی در دست است که ترکیب کردن این دو دارو باعث تاثیربخشی بیشتر آن دو می گردد.

به گفته شرکت روش ترکیب کردن یک داروی ضد ویروسی با یک داروی تنظیم کننده ایمنی می تواند روینموده بالقوه موثری برای درمان بیماران دچار بیماری شدید کووید-19 باشد.

نتایج یک آنالیز عظیم در آمریکا که هفته پیش منتشر شد، نشان داد که رمدسیویر که در ابتدا برای مقابله با ویروس ابولا فراوری شد، به بیماران دچار بیماری شدید کووید-19 که احتیاج به اکسیژن درمانی داشتند، یاری نموده و بهبودی آنها را شتاب بخشیده است.

آمریکا و ژاپن قبلا استفاده اضطراری از این دارو را تایید نموده اند و اروپا نیز میخواهد اقدام مشابهی انجام دهد.

در همین حال یک آنالیز در فرانسه که هنوز در جریان است، نشان داده است که توسیلیزومب که به طور معمول برای درمان آرتریت روماتوئید مورد استفاده قرار می گیرد، ممکن است به پیشگیری از التهاب شدید در افراد دچار بیماری شدید کرونا یاری کند.

پژوهشگران اعتقاد دارند که این دارو می تواند مانع واکشن ایمنی شدید (توفان سایتوکاینی) در بیماران کووید-19 گردد که باعث آسیب زدن به اندام های حیاتی بدن می گردد.

  • یک داروی ضد روماتیسم برای درمان کرونا آزمایش می گردد

منبع: همشهری آنلاین

به "آزمایش یک ترکیب دو دارویی دیگر برای درمان کرونای شدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش یک ترکیب دو دارویی دیگر برای درمان کرونای شدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید