کرونا سواحل خزر را تعطیل کرد

به گزارش وبلاگ سارا، شیوع موج دوم و اوج گیری دوباره کرونا بیش از نیمی از استان های کشور را در شرایط بحرانی قرار داده است. در این میان به نظر می رسد شرایط استان مازندران حادتر است.

کرونا سواحل خزر را تعطیل کرد

روزنامه ایران در ادامه نوشت: احمد حسین زادگان، استاندار مازندران از ادامه فرایند صعودی کرونا در استان خبر داد و گفت: 13 شهرستان مازندران در شرایط قرمز قرار دارند به همین خاطر محدودیت های بیشتری در استان اعمال خواهد شد. تلاش می شود با اجرای دقیق این محدودیت ها با خلوت کردن شهر ها مانند دوران پیک اول در اواخر اسفند، زودتر بتوانیم به شرایط تعادل و کاهش بیماری دست یابیم.

وی ادامه داد: براین اساس به غیر از تعطیلی اماکن پرتردد و پرخطر تمام جلسات در ادارات حتی الامکان به صورت ویدئوکنفرانس و جلسات غیرضروری با تأخیر برگزار خواهد شد. از ادارات نیز خواسته ایم دورکاری را در اولویت قرار دهند و از ورود کارکنانی که تست کرونا ویروس آن ها مثبت بوده یا در تماس با افراد بیمار هستند ممانعت شود. همچنین از تمامی شهفرایندانی که به عنوان ارباب رجوع با دستگاه های اجرایی سر و کار دارند خواسته شده در صورت امکان برخی کار های اداری غیرضروری خود را برای یک دوره 20 روزه تا یک ماهه به تعویق بیندازند. علاوه بر این، به دستگاه های اجرایی و خدمات رسان و بانک های استان نیز ابلاغ شده کار هایی را که می توانند به صورت مجازی و الکترونیکی انجام دهند.

استاندار مازندران با اشاره به تعطیلی سواحل افزود: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، برای تأمین سلامت شهفرایندان و گردشگران با توجه به شرایط قرمز کرونایی در استان، طرح دریا تا اطلاع بعدی تعطیل است و هیچ مسافری در این طرح ها پذیرفته نمی شود. در صورت مشاهده هرگونه اهمال و کوتاهی در این زمینه با متخلفان برخورد سختی خواهد شد.

سیدعباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این زمینه گفت: میزان بستری بیماران در شهر های مختلف استان همچنان در حال افزایش بوده و با این فرایند ممکن است در روز های آینده ظرفیت خالی برای پذیرش بیماران وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهر های آمل، بهشهر، بابل، تنکابن، چالوس، رامسر، ساری، سوادکوه، قائم شهر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند. از سوی دیگر به علت فاصله کم شهر های استان عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند بسرعت آمار ابتلای افراد را افزایش دهد و تمام استان را در شرایط بحرانی قرار دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید بر اینکه سفر در ایام تعطیل از علت های مهم شرایط این روز های استان است، شرح داد: به نظر می رسد با ادامه این فرایند نتوانیم کرونا را در مازندران کنترل کنیم و برای فصل پاییز و زمستان که شیوع آنفلوانزا و کرونا به صورت توأمان بروز خواهند کرد، خطرات جدی تری ایجاد شود.

منبع: فرارو

به "کرونا سواحل خزر را تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا سواحل خزر را تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید