پیمان فخری: 13 رشته شانس قطعی مدال آوری در بازی های آسیایی هستند

به گزارش وبلاگ سارا، پیمان فخری در تبادل نظر با خبرنگاران با یادآوری اینکه بازی های آسیایی 2022 هانگژو در 40 رشته برگزار می گردد و کمیته ملی المپیک هم فعلا 28 رشته را کاندیدای اعزام به این بازی ها نموده است در خصوص فرایند آنالیز و ارزیابی شرایط رشته ها شرح داد.

پیمان فخری: 13 رشته شانس قطعی مدال آوری در بازی های آسیایی هستند

وی گفت: کتابچه فنی بازی ها به وسیله کمیته برگزاری در اختیارمان گذاشته شده است. مشخص است که رقابت های هر رشته در چه اوزان و ماده هایی برگزار می گردد. در نشست هایی که با روسای فدراسیون ها و مربیان تیم ها و ورزشکاران داریم، بر اساس شرایط رشته ها و ورزشکاران شان را در این اوزان و ماده ها ارزیابی می کنیم.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی های آسیایی با بیان اینکه ملاک اعزام کاروان به بازی های آسیایی کیفی گرایی است، اعلام نمود: در واقع ملاک ارزیابی ها بر اساس مدال آوری تیم ها و رشته هاست. از میان رشته هایی که کاندیدای اعزام به چین هستند 13 - 12 رشته شانس قطعی مدال آوری هستند مانند والیبال، بسکتبال، کشتی، کاراته، تکواندو و ...؛ در خصوص این رشته ها هیچ بحثی نیست و اعزام شان هم قطعی است.

فخری تاکید نمود: بحث اصلی در نشست های آنالیز شرایط رشته ها مربوط به رشته هایی است که مدال آوری شان قطعی نیست. باید مشخص گردد که در نهایت ورزشکاران این رشته ها چه شرایطی برای اعزام خواهند داشت و چقدر می توانند به تحقق اهداف کاروان اعزامی برای صعود در جدول رده بندی یاری نمایند.

با این اوصاف احتمال اینکه تعداد رشته های اعزامی به هانگژو کاهش پیدا کند، وجود دارد؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: به هر حال نتایج جلسات در مشخص تعداد نهایی رشته ها و ترکیب ورزشکاران شان مشخص نماینده است. ورزشکارانی که شرایط اعزام را داشته باشند قطعا در ترکیب کاروان قرار می گیرند.

وی در خصوص زمان مقرر برای نهایی شدن ترکیب کاروان ایران در بازی های آسیایی گفت: تا خردادماه فرصت داریم تا به ارزیابی رشته ها و اوزان و ماده های مختلف ادامه دهیم، آن موقع (خردادماه) باید ترکیب کاروان را از حیث تعداد رشته ها و ورزشکاران نهایی به کمیته برگزاری بازی های اعلام کنیم.

سرپرست کاروان ورزش ایران بعلاوه در خصوص پروتکل های بهداشتی برای این دوره بازی های آسیایی گفت: مقرر شده دی ماه مسئولان برگزارنماینده بازی ها در این زمینه مقررات و ضوابط خود را در قالب کتابچه به تمام کشورهای شرکت نماینده ارائه دهند.

به گزارش وبلاگ سارا، نوزدهمین دوره بازی های آسیایی طی روزهای 19 شهریورماه تا 3 مهرماه سال آینده به میزبانی چین و در هانگژو چین برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پیمان فخری: 13 رشته شانس قطعی مدال آوری در بازی های آسیایی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیمان فخری: 13 رشته شانس قطعی مدال آوری در بازی های آسیایی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید